Verstappen schrijft historie met zege in Grand Prix van Spanje

freggel1

Addicted Member
Moderator
Lid sinds
5 jan 2003
Berichten
20.154
Waarderingsscore
569
Punten
113
Leeftijd
59
Locatie
Zundert
Max Verstappen heeft zondag geschiedenis geschreven met winst in de Grand Prix van Spanje. De 18-jarige Nederlander maakte daarmee een sensationeel debuut voor Red Bull Racing.

Na een spannende slotfase op het Circuit de Catalunya bleef Verstappen nummer twee Kimi Raikkonen van Ferrari nipt voor. Diens teammaat Sebastian Vettel werd derde.

Met zijn historische optreden in Barcelona verbeterde Verstappen diverse records. Zo is hij de jongste winnaar ooit in de Formule 1, de jongste coureur ooit op het podium en was er tevens nooit een jongere coureur die aan de leiding ging in een Grand Prix.

http://www.youtube.com/watch?v=jHkYQBbqLzo

 
Door deze fantastische overwinning heeft Max vriend en vijand versteld doen staan. Bewonderaars van Max zijn op hun wenken bediend omdat zij er altijd in geloofde als Max een snellere auto had dat hij voorin zou eindigen, maar dat het allemaal zo snel zou gaan daarover mocht men eigenlijk alleen maar van dromen.

En omdat Max tijdens zijn 24ste race geen enkele fout maakte en de critici die vonden dat Max beter nog even in zijn trapauto moest blijven trappen krabben zich nu wel achter hun oren. Dat Max dus flink kan doortrappen heeft hij gisteren vol overtuiging laten zien en hij doet dit wel eventjes in een formule 1 auto. :)

Gisteren was het dus zo'n dag met hele mooie momenten en waar je alleen maar volop van kan genieten, de race, het podium, de reacties en de felicitaties achteraf (o.a. Fernando Alonso) en dat is iets wat respect afdwingt bij vriend en vijand.

Het seizoen is nog lang en iedereen wil winnen maar de eerste overwinning voor Max Verstappen is er één om in te lijsten. 

 
Ik ben normaal gesproken geen fanatiek sportkijker, standen van wedstrijden houdt ik wel bij, en probeer me op de hoogte te houden van wat er allemaal in het nieuws is.

Maar wat Max gepresteerd heeft mag in de boeken!

 
Geknepen billen en de afdruk staat nog steeds in de stoel! Wat een race!!

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan