Duo LNB

Who Else

New Member
Lid sinds
21 mei 2016
Berichten
1
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
71
Locatie
Nijmegen
Hoi allemaal, zou iemand een foto kunnen zetten op het forum van een afbeelding hoe ik mijn DUO LNB moet zetten om de twee astra 19 en 23 te kunnen ontvangen? Ik ben bezig maar het lukt niet. Ik krijg alleen Astra 19....en zo langzamerhand verdwijnen alle zenders die ik kijk...

Nog beter met de schotel ook erbij zodat ik een idee krijg wat ik fout doe?

De houder heb ik op de 23 afbeelding van de duo geklemd, de schotelmaat is ook goed. ( 65 ) doorsnee.

Wie weet wat ik fout doe?

Alvast bedankt.

Ontvanger is philips DSR 7141

En ik woon in Nijmegen.

 
Hallo Els, ik denk niet, dat je iets fout doet, maar dat je geduld te kort schiet....

Een foto vertelt meer, dan 1000 woorden, maar....:

Je geeft geen indicatie, hoe dat je schotel richt.

Met sat-finder, of uit de losse pols. En staat je schotel op makkelijke plek?

Hier staat ie in de tuin, en kan ik ermee spelen. Maar als ie aan je voorgevel hangt, wordt het ander verhaal.

Ik zou goochelen op " duo lnb installeren" , en dan de Canal Digitaal.nl link nemen.

Beter kan ik het niet uitleggen, als het daar staat.

Als je er nog niet uitkomt, laat het even weten, dan probeer ik, of een ander boardlid, je stap voor stap te helpen. Vr.gr. George

 
De houder heb ik op de 23 afbeelding van de duo geklemd, de schotelmaat is ook goed. ( 65 ) doorsnee
Dit is wel heel belangrijk om zeker te weten. Er bestaan er ook voor 80cm schotels en vaak zijn die niet goed te krijgen op 60/65cm schotels.

Maar ik ga er van uit dat je het goed gedaan hebt.

Feitelijk is het vrij eenvoudig. Als je achter de schotel staat en via de stang richting lnb kijkt, moet je het linker staafje van de duo-lnb in de houder plaatsen.

Deze dan afstellen op Astra 19.2 oost.

Is dat gebeurt moet je de rechter lnb aan de rechter kant wat schuin omhoog plaatsen, iets minder dan een kwart slag ongeveer, dan zou je daarop al Astra 23,5 moeten kunnen ontvangen.

Hier is een tekening waar mijn uitleg beter zichtbaar is.

2d9731c.jpg


Als het daarmee niet lukt is het misschien toch handig je te laten helpen door iemand met een goede meter en te kijken of het "zicht" niet geblokkeerd wordt door bomen en/of gebouwen.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan