Sat Meter

nicewithice

Jr. Member
Lid sinds
19 mrt 2012
Berichten
125
Waarderingsscore
7
Punten
18
Leeftijd
66
Hallo Forum, kan er mij iemand zeggen wat het grootste verschil is tussen de Sat Link 6906 en de 6908 SE ?

Ook, heeft er iemand ervaring met de online webshop deschotelshop ?

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Eigenschappen SaTLink WS 6906 Satelliet Meter

3.5 Inch High Definition TFT LCD scherm

Resolutie: 720 x 576; 720 x 480

Video formaat: PAL / NTSC / SECAM

32 bit processor (120 MHz)

Flash: 4 Mbits

SDRAM: 16 Mbits

Volledig DVB compliant

F-Connector, type 'mannetje'

Input frequentie: 950~2150MHz

Input niveaul: -65~ -25dBm

Input Impedance: 75Ω

Symbool snelheid: 2 Mbps~45Mbps

Data snelheid: tot 15 Mbps

Meetbare eenheden: signaal sterkte, kwaliteit (Bit Error Rate)

3 operatiemodussen: Digitale TV, Digitale Radio & Favorieten

EPG voor kanaalinformatie op het scherm

Gebruikersvriendelijke (grafische) menu-interface

SCPC en MCPC ondersteuning

Ondersteuning van Auto Satelliet en PID zoeken

Geluids- en lichtalarm voor juiste signaal

Ondersteuning van DiSEqC 1.0, 1.2 en 0/22khz toon

LNB stroomtoevoer:18/13V(Max 400mA)

Ondersteuning van zowel AV out als AV in

8.4V / 3000mAh Li-ion batterij is bijgesloten

Maximale gebruikstijd (zonder op te laden): 4 uur

12V/1.5A DC Adapter

RS232 poort voor software upgrades

Afmeting: 155 x 95 x 45 mm

Gewicht: 0.5 kg

Eigenschappen SaTLink WS 6908 SE Satelliet Meter

3.5 Inch TFT LCD scherm

Resolutie: 720 x 576; 720 x 480

Video formaat: PAL / NTSC / SECAM

32 bit processor (133 MHz)

Flash: 8 Mbit

SDRAM: 4 x 16 Mbit

Volledig DVB-S compliant

F-Connector, type 'mannetje'

Input frequentie: 950~2150MHz

Input niveaul: -65~ -25dBm

Input Impedance: 75Ω

Symbool snelheid: 2 Mbps~45Mbps

Data snelheid: max 15 Mbps

Meetbare eenheden: signaal sterkte,kwaliteit (BER; S/N; PWR)

SCPC en MCPC ondersteuning

Zoekmethode: automatisch, blind, handmatig

Geluids- en lichtalarm voor juiste signaal

Automatisch berekenen van AZ & EL hoek

Ondersteuning van DiSEqC 1.0, 1.1, 1.2 en 22khz toon

LNB stroomtoevoer:18/13V(Max 400mA)

Ondersteuning van zowel AV out als AV in

Geïntegreerde speaker

Geschikt om radio te ontvangen

8.4V / 3000mAh Li-ion batterij is bijgesloten

Maximale gebruikstijd (zonder op te laden): 4 uur

12V/1.5A DC Adapter

USB poort voor software upgrades

Afmeting: 155 x 95 x 45 mm

Gewicht: 0.5 kg

Dus hoofdzakelijk meer geheugen snellere processor en prijs

 
Laatst bewerkt door een moderator:
OK, bedankt. Maar eerstens, ze kunnen beiden wel degelijk mijn sateliet schotel de juiste positie aanwijzen denk ik ? Dus ik zou voor de goedkopere versie gaan.

Tweedens heb ik nog een vraagje, de winkel wist mij te vertellen dat ze niet deugen voor HD ontvangst ? Moet dit ? Ik bedoel, ik moet toch enkel maar het signaal opvangen ? Ik heb tot hiertoe redelijk success gehad met mijn klein 19 Euro metertje, en ik stel steeds een zender in die ook niet HD is, RTL Duitsland bijvoorbeeld. De andere volgen dan toch ?

 
Ik heb even de link aangepast aangezien commerciële links niet toegestaan zijn.

Maar ik heb ook ervaring met die Satlink meters, met name omdat ik er eentje in mijn bezit heb en ze zijn niet zo eenvoudig als ze lijken.

Het zijn feitelijk meters die als het goed is uit Azië afkomstig zijn. In principe wel goed, maar als je ondersteuning en support er voor moet hebben geven de meeste winkels niet thuis.

Het enige goede support forum met echt hele goede ondersteuning wat ik heb kunnen vinden is een Duits forum, maar daar krijg je alleen toegang als je de meter bij een van hun filialen gekocht hebt. Bij die ondersteuning zitten o.a. ook firmware updates.

Dat gezegd hebbende vond ik om een of andere reden de 6908-SE een stuk beter dan de 6906, volgens mij omdat je met de 6908 SE een bepaald tooltje kon gebruiken en met de 6906 niet, maar dat weet ik niet meer zeker.

De 6908-Se heb ik in elk geval in mijn bezit.

Als je echter denkt dat deze vanzelf satellieten gaat vinden zoals andere meters doen dan heb je het mis. De lijsten in de meter kunnen verouderd zijn, maar je kunt ze wel updaten via een usb stick, is een beetje een truukje.

Ook moet je een aantal zenders er in krijgen zodat je ook kunt afstemmen op een FTA zender. Ook dat kan wel eens leuk worden, aangezien de frequentielijstjes die je via usb er in kunt zetten voor bijv. een 6906, een 6908 en een 6908-SE anders zijn.

Het kan dus zijn dat een lijst voor een 9608 niet gaat werken op een 6908-SE.

Wat ik zelf gedaan heb is gewoon de meter op mijn schotel aangesloten (met 4 lnb's) en zo enkele zenders ingescand en daar een backup van gemaakt. Zo kan ik in elk geval de 3 Astra's en de Hotbird instellen en voor de Sirius heb ik wat zenders via de draaibare schotel ingescand.

Verder is het ding enorm gevoelig. Zet het apparaat uit als je een lnb aan sluit, ook als je snelkoppelingen gebruikt, want voor je het weet is een klein electronisch onderdeeltje wegens sluiting of lekspanning in het apparaat stuk en "ziet" hij niets meer en moet ie gerepareerd worden.

Eenmaal werkend is het wel een heel fijn apparaat, je kunt de meter los aan en lnb hangen, geen ontvanger nodig, hetgeen hem dus ook uitstekend geschikt maakt voor het opsporen van storingen als je ontvangstproblemen hebt.

Verder is het erg leuk dat je er een beeld bij hebt waarop je meteen kunt zien of de zender die je ontvangt wel de goede is (en dus juiste satelliet). Nadeel is dat de zon er op kan schijnen en je de meter iets moet kantelen om beter te kunnen kijken.

Persoonlijk vind ik hem wel fijner werken dan zo'n meter met ledjes, die overigens net zo goed geupdate moet worden na transponder wijzigingen bij een satelliet.

Ik zou wel de afweging maken om te zien of je niet voor enkele tientjes meer een HD meter zou nemen. Nu kun je nog op FTA SD zender afstellen, maar het aantal FTA SD zenders wordt in snel tempo minder op alle satellieten.

Verder kan deze meter alleen DVB-S aan (geen HD dus) en geen DVB-S2, hetgeen het ook onmogelijk maakt om FTA zenders te ontvangen die in DVB-S2 formaat uitgezonden worden. Er zijn zelfs al FTA SD zenders die in DVB-S2 formaat zitten dus die krijg je dan ook niet.

Of FTA SD zenders in mpeg4 formaat, dat wil ik nog wel eens verwarren, maar dat lukt met deze meter dus ook niet.

Vandaar dat je een goede overweging moet maken, dus zowel voor de keuze SD of HD meter (paar tientjes meer) en ook de support.

 
bedankt, ik zal dan maar voor de iets duurdere gaan, ook om er in de toekomst nog plezier van te kunnen hebben.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan