Gaan er nu toch maatregels genomen worden door Brein???

freggel1

Addicted Member
Moderator
Lid sinds
5 jan 2003
Berichten
20.131
Waarderingsscore
562
Punten
113
Leeftijd
59
Locatie
Zundert
Ik heb een aantal websites die ik dagelijks bezoek, en lees nu op spotweb toch iets wat me een beetje zorgen baart. 

Er zijn een aantal vaste 'posters/spotters" die er mee gaan stoppen thanks 2 .... 

lees onderstaand bericht maar eens; 

DoYouRemember STOPT er mee....................

 


Muziek vrienden en vriendinnen ik stop er mee. Waarom? Stichting Brein. Heel kort heeft hier op spotn. een berichtje van Trein1600 gestaan en verdween kort er na. Het staat nog wel op ->>


 


Onderstaande adres staat ook bij Website.



https://www.nzbserver.com/?search%5Btree%5D=~cat0_z3&sortdir=DESC&sortby=stamp&search%5Bvalue%5D%5B%5D=filesize%3A%3E%3ADEF%3A0&search%5Bvalue%5D%5B%5D=filesize%3A%3C%3ADEF%3A274877906944&search%5Bunfiltered%5D=true&search%5Bvalue%5D%5B%5D=Poster%3A%3D%3ADEF%3Atrein1600#/?page=getspot&messageid=jEMAMTQPi5Y792QVwhvsz%40spot.net

 


Als de helft hiervan maar waar is dan is het nog te veel. Buiten de reacties van mensen die het niet begrijpen of willen begrijpen en zelf zelden of nooit wat geupload hebben en dus of schelden of onzin uitkramen staan er wel zinnige zaken tussen welke jullie maar is moeten lezen.  B.v. de reactie van Pimpelpaars.


 


Ik vind het echt jammer want het was heel erg leuk om te doen. Maar veronderstel dat ik Brein aan de deur krijg en dus waarschijnlijk een boete zal ik die op moeten hoesten en niet jullie of kan ik een inzamelings aktie houden haha.



Afijn, het gaat jullie goed en bedankt voor de leuke reacties in de loop der tijd. Indien ik volgers heb welke mij nog een mailtje willen sturen kan dat adres;
(Er zijn meer wegen naar Rome//muziekies)

 


En doe mij nou 1 plezier en ga niet lopen schelden/vloeken want dat heeft geen zin. Sterker als je je niet kan vinden in mijn beslissing prima dat mag en kan maar wees dan zo dat je het plaatsen van muziekies overneemd van mij daar kunnen de muziekliefhebbers wat mee.


 


Groetjes DoYouRemember.................................


 
Dat zat er aan te komen, dit is ook niet de eerste en zal ook niet de laatste zijn.

Brein heeft duidelijk aangekondigt om de grotere posters op zowel usenet alsook op torrentsites te gaan aanpakken.

Een eerste groep die daar niet aan wilde geloven waren de gasten van het 2Lions-Team. Daarvan zijn er een paar opgepakt en tot forse boetes veroordeeld.

http://www.anti-piracy.nl/nieuws.php?id=390

https://tweakers.net/nieuws/109529/brein-dwingt-leden-torrentreleasegroup-2lions-team-te-stoppen.html

Een van de leden bleek niet gepakt en hield zich rustig maar is nadien alsnog opgespoort als ik het goed gelezen heb en ook veroordeeld.

Dus ja het is goed uitkijken. Er wordt ook al hier en daar op torrentsites (die je ip detecteren) waarschuwingen dat je het eigen ip (van bijv. Ziggo) gebruikt met het advies een VPN te gebruiken voordat je gaat downloaden.

Dus tja... het is en blijft uitkijken en het klopt wat er staat, ze zijn echt aan het opsporen.

 
Ook dat is verboden op last van het overhypte "europa".

Streaming is een puntje op zich, want stel dat jij een film hebt gekocht die je afspeelt met de gordijnen open en ik kom door jouw raam naar binnen kijken... Wie is er dan fout?

 
Yep, downloaden is verboden door een uitspraak van het Europese Hof. De thuiskopieheffing zou onvoldoende zijn volgens de uitspraak.

Wat wel bijzonder vervelend (lees: kost geld) is en nog steeds niet opgeheven is, is juist weer die thuiskopieheffing.

Want met een downloadverbond is de grondslag voor deze heffing ook verdwenen en is deze dus feitelijk illegaal geworden. Je betaald immers voor iets wat niet meer bestaat (downloadtoestemming die er niet meer is).

In Duitsland maken distributeurs hier al behoorlijk gebruik van door mensen hoge boetes op te leggen. In Nederland is het momenteel nog rustig. Ik zou zeggen geen slapende honden wakker maken.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan