Stroomuitval.

freggel1

Addicted Member
Moderator
Lid sinds
5 jan 2003
Berichten
20.131
Waarderingsscore
562
Punten
113
Leeftijd
59
Locatie
Zundert
Ik heb al een paar keer meegemaakt als ik mijn pc en andere apparatuur in het tuinhuis aanzet dat de aardlekschakelaar er uit knalt.

Nooit geen problemen hier mee gehad, maar mijn vermoeden is dat het een defecte stekkerdoos is, want ik heb de gewoonte om het schakelaartje wat er op zit op de 0 stand te zetten maar nu is tijdens het aanzetten van de stekkerdoos met het schakelaartje wat er op zit de stroom sinds afgelopen weekend er al tot 2 keer toe helemaal er uit geknald??? 

Kan een schakelknop een piek veroorzaken waardoor de aardlek er uit knalt? 

Ik heb het over deze stekkerdoos.

 
normaal niet

kan wel zijn dat er iets achter zit wat een kleine lek heeft en samen met andere apparaten achter die bewuste aardlek net de druppel kan zijn.

heb je halve amp of 30 milli amp aardlek?

 
sat-ed zei:
heb je halve amp of 30 milli amp aardlek?
Uhhhh.... Hoe zie ik dat? 

Maar ik ga voor de zekerheid de stekkerdoos toch maar vervangen, want het enige wat aanspringt als ik de knop indruk is een versterker, en 2 monitors die op standby gaan dan, voor de rest gaat er niets aan.

Ik had dit een tijdje terug al met een andere soortgelijke stekkerdoos, ik deed daar een stekker in, er werd verder nog niets aangezet, en pats, alles uit. bleek na wat onderzoek in de binnenkant iets mis te zijn, voortaan toch maar niet van die dozen kopen die tijdens de kerstperiode in het schap liggen.

 
staat op de aardlek 0,5 of 0.003

wat betreft dat probleem in de stekkerdoos zou kunnen.

normaal gaat de aarde draad niet via de schakelaar

anders maak je zelf er zelf 1

schakelaar met partij stopcontacten door lussen

standaard huis tuin en keuken schakelaar kan 10 ampere hebben.

heb hier een stopcontacten rij uit een 19" serverkast aan de wand gezet met een normale spatwaterdichte schakelaar er voor.

 
@Freggel: aan de buitenkant kan ik niet zien, of het dezelfde stekkerdoos is, die ik hier heb.

Maar daarvan zijn er twee kaduuk, vanwege slechte kwaliteit schakelaartje.

Werd weinig gebruikt, maar toch na enige tijd zag je vonken overspringen, en functioneerde het niet meer zoals aan / uit knop behoort te doen.

Zelfs zeer kleine storing zorgt er al voor, dat aardschakelaar in werking treedt.

- Er uit knalt, zoals jij het zegt...!

Omdat zo'n aardlek schakelaar voor de veiligheid is, vind ik het niet aan te raden, zelf draadjes te gaan trekken.

Hoe je ziet, of die kaduuk is? Van stroom halen, en schakelaartje open schroeven.

Duidelijke vlambogen, of ingebrande contacten zijn goede aanwijzigingen...

Meteen bij het grof vuil....! Gr. George

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan