Livestreams die iedere keer stoppen, hardware of software???

freggel1

Addicted Member
Moderator
Lid sinds
5 jan 2003
Berichten
20.131
Waarderingsscore
562
Punten
113
Leeftijd
59
Locatie
Zundert
ik weet het eerlijk gezegd even niet meer, dus vandaar hier dit onderwerp. 

Ik lig al maanden te klooien met radiostreams die iedere keer stoppen, en na een aantal seconden weer beginnen met het spelen van muziek, het maakt niet uit of het nou 538/sterren.nl of 100%.nl is??? 

Ik heb al diverse mediaplayers geprobeerd, enhier ook al eens een onderwerp over gestart een tijdje geleden. 

Maar vandaag werd ik het een beetje zat, want ik had al van alles gelezen en geprobeerd wat men als tips gaf, maar het blijft! 

Zojuist even naar Ziggo gebeld, misschien zit het daar??? 

De medewerker zag wat foutjes in mijn modem die intussen al een jaar of 6 oud is, dus er wordt een nieuwe opgestuurd, in de hoop dat dit de oplossing is? 

Maar ik had er wel een vraag bij, waarom livestreams met muziek niet, en livestreams via kodi zoals films wel??? 

Wordt vervolgt als de nieuwe modem bezorgd is. :biggrin: 

 
Maar ik had er wel een vraag bij, waarom livestreams met muziek niet, en livestreams via kodi zoals films wel???
Als ik dit lees rijst al snel de vraag of het via wifi of kabel is. Want dat je sneller freezes zult zien bij films dan bij muziek is logisch. Films hebben een veel hogere bandbreedte nodig.

Daarnaast is Kodi een verhaal apart. Je bent niet alleen afhankelijk van je eigen apparatuur maar met name ook van de upstreams. Wat vaker wil helpen bij Kodi is dezelfde film kiezen maar dan in een lagere resolutie, probeer eens DVD kwaliteit in plaats van HD of UHD, grote kans dat dit al veel verschil maakt.

Probeer eens Netflix op je pc te kijken op je scherm. Heb je het euvel dan ook? Dan ligt het misschien toch aan je eigen verbinding of apparatuur. Heb je het probleem daar niet mee, dan is de kans zeer groot dat het toch bij de upstream ligt, degene die dus de films via Kodi "aan de man" brengt.

 
Het zoals bekabeld als draadloos, maar ik zie nou dat mijn vraag een beetje verwarring zaait. :biggrin: 

Het probleem heb ik met het luisteren naar muziek, maar niet met het kijken naar films, dat werkt namelijk probleemloos.

 
Kan het zijn, dat bij films je pc een grotere buffer heeft, en in ieder geval meer bandbreedte wordt geleverd, dan bij internet radio?

Je bijdrage zorgde niet voor verwarring... B.T. heeft gewoon niet goed gelezen, maar dat zullen we hem niet kwalijk nemen...

Zie ook mijn reactie op bevriend forum.... gr. George

 
Het is niet een vreemd verhaal Freggel. Ik kijk niet veel video streams. Daar kan ik weinig over zeggen.

Ik gebruik twee SqueezeboxRadio's en een internetradio van Silvercrest.

De SqueezeboxRadio's spelen via wifi de Silvercrest nu via netwerk. Eerder op wifi had deze er meer last van.

Alle drie de radio's vinden het af en toe nodig om de stream kwijt te raken. Lang niet op alle zenders, maar ook onregelmatig. Soms dagen niet en dan om de haverklap. Een andere zender is op dat moment weer stabieler. De Silvercrest laat op display zien dat hij verbinding aan het zoeken is, terwijl dit een netwerverbinding is.

Ik heb met mijn vdsl aansluiting een download van 55,2 Mbit/s en upload van 11,3 Mbit/s. Over lange periode echt 0(nul) storingsmeldingen. Ik kan dus echt zeggen dat mijn internetverbinding superstabiel is. Ik gebruik een Fritz!box 7490.

Het is toch vreemd dat dit bij audiostream wel gebeurt en bij een videostream niet. De oorzaak zou ik ook wel eens willen weten.

Je hebt niet veel aan mijn verhaal, alleen dat de oorzaak waarschijnlijk niet bij jou ligt en een algemeen probleem is.

 
Ik had inderdaad verkeerd gelezen, werd in verwarring gebracht door de titel, en de laatste regel.

Anyway, in dat geval is het wel raar, je zou het dus eerder bij video dan bij radio verwachten.

Ik zie dat wel als een vreemd verhaal, technisch gesproken. Maar aangezien Dirk het niet vreemd vind en het ook mee maakt, lijkt het er eerder op dat er toch iets niet lekker gaat bij de upstreams en de caching waardoor dit gebeurt.

Dan rijst echter weer de vraag bij het lezen van het verhaal van Dirk, waarom het dan soms dagen goed gaat.

Dat versterkt ook weer zijn gedachte dat het een algemeen probleem is en dat lijkt mij ook het geval.

 
Ik weet dat ik niet de enige ben met dit probleem, en ben dus nu aan het testen met mediaplayers, zeker het instellen van de buffertijd, en ook bijvoorbeeld bij Windows-mediaplayer welke internetsnelheid onder de instelling in opties. 

VLC leek het in het begin goed te doen, maar ook die krijgt de kuren. 

voor voor de meedenkers, het is zowel via bekabeld internet als draadloos, en snelheid is er meer dan voldoende.

 
Wie er een geweer heeft mag mij lek schieten!!!  Maar dan wil ik ook dat degene die schiet ook meteen de duiven hier uit de bomen knalt. :biggrin:

ik ben vanmiddag lekker buiten de toko aan het schilderen geweest, en heb Radio Caramba aangezet op de livestream, en verrek hij is niet 1 keer uitgevallen??? 

Ik snap er niks meer van. :stupid: 

 
@Black Tiger:  :aanbid: Zeer scherp opgemerkt, en @DirkDigicom: uitstekend verwoord.... ?? gr. George

 
Ik had een goede hoop, vandaag is er een nieuwe modem bezorgd, en deze draait intussen, in de hoop dat dit de oplossing was??? 

maar ondanks dat men bij Ziggo wat foutjes zag in de oude modem, geeft de nieuwe nu dus niet de oplossing.

 
Gisteren was weer zo'n dag. Meerdere malen heb ik van zender moeten wisselen vanwege de dropouts.

Op display krijg ik steeds "Verbinden" terwijl deze radio een vaste netwerkverbinding heeft met het modem.

Het heeft lange tijd goed gedraaid.

 
Ter vergelijking, @Dirk: hier laatste week goede ontvangst, zonder de door jou genoemde " drop outs". In 1e instantie met draadloos internet.

Nu hebben wij eindelijk glasvezel aansluiting, dus internet verbinding zou in ieder geval betrouwbaar moeten zijn.

Vr.gr. George

 
Toch vreemd deze materie. 

Vandaag heb ik weer een nieuwe modem gehad van Ziggo, de tweede in 2 weken tijd...

Maar nu na dat ik deze modem aangesloten heb loopt de stream wel gewoon door??? 

Ik weet dus niet wat de betere modems zijn, maar die ik 2 weken geleden thuis kreeg was een Cisco, en nu vandaag heb ik een Technicolor thuis bezorgd gekregen. 

Ik heb het al meer gezegd: Schiet mij maar lek!!!!!!!!!!!!     

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb het al meer gezegd: Schiet mij maar lek!!!!!!!!!!!!
Die wens is eenvoudig uit te voeren:

:gun: :gun: :gun: :gun: :gun: :gun: :gun: :gun: :gun: :gun: :gun:

Als joe blieft.

En nu maar even een paar weken afwachten of het ook goed blijft werken, ik heb mijn twijfels gezien de eerdere berichtgevingen in dit topic (ook van anderen).

 
Ja, eeejjjj, niet met scherp!!! 

Nou, ik zal het natuurlijk in de gaten houden, en meldt me wel weer als het niet meer werkt. :biggrin: 

 
Oke tot morgen dan... Whahahaha LoL..:biggrin: :biggrin: Sorry kon 't niet laten. :)

 
Als ik al naar NL radio luister doe ik dat niet via een stream. Via sateliet gaat dat prima. Ik heb voor je even 100% NL een tijdje aan gehad, wel tegen mijn eerste keuze in en gelukkig waren er bij mij ook diverse onderbrekingen. Ik luister veel buitenlandse zenders die allemaal perfect en zonder onderbrekingen hier binnen komen. Mij rijst de vraag; Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan.  :confused:

DAB+ geeft zelfs beter geluid en ook zo iets als Radio Maria! Kan je nagaan.

 
Gisteren was weer zo'n dag met onderbrekingen.

Ook in de Duitse publieke zenders zaten weer de nodige onderbrekingen.

Het is dagen lang goed gegaan.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan