Genealogie/stamboom.

freggel1

Addicted Member
Moderator
Lid sinds
5 jan 2003
Berichten
20.147
Waarderingsscore
568
Punten
113
Leeftijd
59
Locatie
Zundert
Als er ooit niets meer op tv is dan ga ik mezelf hier in storten!!! 

Ik heb al een tijdje een verslag van een stamboom van mijn opa en oma van 1 kant van de familie. 

Zij hadden een groot gezin van 17 kinderen, en ik weet nog uit het verleden dat mijn oma in 1971, 50 kleinkinderen had.

Als alle geboren kinderen in leven gebleven waren, dan waren ze met 18 geweest, maar 1 van een tweeling is overleden kort na de geboorte.

Mijn oma zie ik zo nog voor me, en toen ik voor het eerst met mijn fietske bij haar aangereden kwam kon ik kiezen: 1 hele gulden of een zak met kleingeld.... Wat waren dat een hoop ijsjes!!!

Mijn vader had 13 broers en zussen, maar ook hier 1 van een tweeling...

Kortom, een paar flinke families, die allebei de tweede wereldoorlog nog goed na kunnen vertellen en ook zat neven en nichten hebben, want de eerste die uit deze gezinnen die weer kinderen kregen zijn nu intussen weer tegen de 70! 

Nu heb ik dus van 1 van deze families een stamboomonderzoek liggen, en die klopt helemaal, maar sinds kort kom je via Facebook meer en meer familieleden tegen waar je het bestaan niet van wist... 

Dit zijn dus kinderen van jou vaders of moeders opa. 

En dit vindt ik dus een leuke uitdaging om verder te zoeken waar en tot hoever de familie vanaf stamt. 

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan