schotel werkzaamheden

l.oosterhoff

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
10 feb 2001
Berichten
6.933
Waarderingsscore
92
Punten
48
Leeftijd
63
Locatie
nijega
hoi,

heb vandaag mijn 2 jaar oude actuator moeten vervangen

sinds een paar weken moest ik mijn schotel steeds bijstellen wanneer ik na een satelliet draaide.

maandag nacht kreeg ik ineens tijdens het draaien een Error 2 code , waarna de schotel helemaal niet meer wou draaien.

na eerst gedacht hebben aan een gebroken sensor even verder gezocht.

ook het geval dat je tegen de eindstand zit van west of oost geeft deze storing code.

maar de schotel draaide toen van 9 oost naar 19,2 oost zo dat dat ook uit viel te sluiten.

vandaag na demontage van de actuator bleken de lagers er uit te liggen

dus en nieuwe actuator  gemonteerd en alles werkt weer.

daar deze actuator ongeveer 2 jaar oud is en er een garantie van 2 jaar op deze dingen zit

gaan we eerst even uitzoeken of de garantie nog geldt

mijn vorige actuator heeft het wel ongeveer 13 jaar uitgehouden dus je zou zeggen dat kapote lagers bij èèn van 2 jaar niet mogelijk moest zijn.

heb dus eerst ook niks betaald en hoop dat de garantie nog geldt, zal er om spannen

 
Na 2 jaar de lagers er uit is inderdaad wel erg snel. Ondanks dat je misschien veel draait is dat veel te kort.

13 jaar is een hele mooie tijd. Dat zal misschien bij de moderne niet meer gebeuren maar je mag op zijn minst toch wel de helft van die tijd verwachten.

Ik hoop met jou samen dat de garantie nog geld of dat ze anders uit coulance wat doen, zou wel zo netjes zijn!

 
hoi,

even een update

de actuator bleek bijna 3 jaar oud te zijn , dus geen garantie meer.

tevens vandaag de schotel eens onderhanden genomen wat betreft de te ontvangen satellieten.

had ik met de oude actuator  ontvangst van 55 oost tot 36 west.

met de nieuwe actuator heb ik vandaag wat aanpassingen gedaan.

waardoor mijn ontvangst bereik nu is van 62 oost tot 30 west

ik had in de oude situatie na de hispasat op 30 west al geen kans om verder west te kijken ivm huis van de buren.

zodat dat in de nieuwe situatie daar geen verlies optreed.

daar staat tegenover dat ik nu richting oosten mijn bereik heb vergroot tot 62 oost.

hier door nu ook ontvangst van de volgende satellieten:

NSS 12 op 57 graden oost

intelsat 904 op 60 graden oost

intelsat 902 op 62 graden oost

express AT1 op 56 graden oost is nog niet gelukt

waarschijnlijk komt dat ook omdat men daar gebruikt van links en rechts ipv horizontaal en verticaal

heb nog geprobeerd om ipv rechts horizontaal en voor links verticaal te gebruiken (of was het andersom)

wat voor sterke signalen nog wel eens kan werken.

maar dit bracht ook geen resultaat

later misschien nog eens proberen

al met al tevreden over de nieuwe situatie

 
Laatst bewerkt door een moderator:
hoi,

met mijn schotel van 120 cm ontvang ik nu signaal van 48 satellieten.

oost:

62 oost / 60 oost / 57 oost / 55 oost / 53 oost / 52 oost / 51,5 oost / 50 oost / 47,5 oost / 46 oost / 45 oost / 42 oost / 40 oost / 39 oost / 36 oost / 33 oost / 31,5 oost / 30,5 oost / 28 oost / 26 oost / 25,5 oost / 23,5 oost / 21,6 oost / 19,2 oost / 16 oost / 13 oost / 10 oost /  9 oost / 7 oost / 4,8 oost / 3 oost / 0,8 oost.

west:

3 west / 4 west / 5 west / 7 west / 8 west / 11 west / 12,5 west / 14 west / 15 west / 18 west / 20 west / 22 west / 24,5 west / 27,5 west / 30 west.

vroeger ook nog ontvangst gehad van 17 oost (amos 5) , 31,5 west en 34,5 west.

binnenkort wordt toegevoegd de 24,8 west (alcomsat 1) en ook de 56 oost ga ik proberen te ontvangen.

mijn vbox kan 60 posities aan dus kan nog even vooruit.

 
moet wel erg druk zijn met ontvangers en TV's in jouw stulpje om alles te kunnen bewonderen.

Ik vind 4 satellieten in de praktijk al meer dan genoeg waarvan  2 uitgesproken

13 19,2 23,5 en 28.2 en  de laatste 2 zijn mijn favoriete satellieten

 
l.oosterhoff zei:
hoi,

met mijn schotel van 120 cm ontvang ik nu signaal van 48 satellieten.

ook de 56 oost ga ik proberen te ontvangen.

mijn vbox kan 60 posities aan dus kan nog even vooruit.
hoi,

even een update:

vandaag de satelliet express AT 1 @ 56 oost toegevoegd.:)

ontvangst van 1 transponder 12284 H®3/4 27500 dvbs met een sterk signaal.

volgens Norbert Schlammer zendt deze transponder op de europa beam uit

in ieder geval weer een satelliet er bij met ook nog fta zenders

verder nog geen transponders met signaal kunnen binnen krijgen

zal vanavond even een blindscan doen

 
hoi,

update:

de werkzaamheden gaan verder.

daarom per 1 november tijdelijk geen sat ontvangst

ivm het slopen van de oude schuur

1437595197257.jpg


Vrijdag morgen 2 november beginnen ze met het weghalen van de asbest golfplaten van het dak van de schuur

Vrijdag middag halen ze schuur weg + betonplaat.

Wanneer ze vrijdag niet klaar zijn maken ze het zaterdag af.

de aannemer vroeg ivm de Schotelantenne:

We moeten voorzichtig zijn met jouw kabel naar de schotel.

Is het ook mogelijk (lijkt me beter) om kabel tijdelijk weg te halen?

Ze komen namelijk met een kraan die het sloopwerk uitvoert.

dus halen we de kabels maar even los.

 
hoi,

naast de afbraak van de oude schuur wordt ook de laag beton naast de schuur weg gehaald en voorzien van klinker bestrating

een gedeelte van deze bestrating is een paar jaar geleden al aangebracht en nu wordt deze doorgetrokken tot aan de nieuw te bouwen schuur.

1414327777388.jpg


ben van plan na de uitgevoerde werken en voordat de bestrating wordt aangebracht de kabel in een (pvc)buis / ethyleenbuis o.i.d. onder de bestrating aan te brengen.

 
Ik heb het bericht even hier naartoe verplaatst, schijnbaar in 2016 ondanks m'n antwoord niet opgevallen dat ie verkeerd stond, maar vervanging en verbouwing is geen transpondernieuws, dus vandaar.;) Verder niet erg.

Maar je krijgt wel een mooie nieuwe schuur? Inderdaad handig om even de kabels weg te halen dan. Als je straks toch onder de grond gaat trekken is het ook gelijk een goede mogelijkheid om te zien of de kabel nog prima in orde is.

Gezien de ontvangsten die je allemaal meldt lijkt me dat wel.

Lijkt me toch een heerlijk plekje om te wonen daar.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan