HBO stopt per 1 januari

Black Tiger

Addicted Member
Administrator
Moderator
Lid sinds
8 feb 2001
Berichten
34.773
Waarderingsscore
998
Punten
113
Leeftijd
60
Locatie
State Penitentiary
Vandaag heeft HBO Nederland aan ons laten weten dat zij zullen stoppen met uitzenden in Nederland. Vanaf 1 januari 2017 zal HBO niet meer verkrijgbaar zijn in heel Nederland.

Ziggo krijgt de rechten van de HBO-series, waaronder Game of Thrones, en wil die in een nieuwe dienst gaan aanbieden, maar daarover is verder nog niks bekend. HBO Nederland is een joint-venture van HBO en Ziggo's moederbedrijf Liberty Global.

Door het stopzetten van HBO verliezen KPN en enkele andere providers een manier waarom ze nieuwe klanten probeerden te lokken. KPN bood HBO-zenders gratis aan bij sommige abonnementen, waaronder bij zijn online tv-dienst KPN Play. Providers die HBO bij het abonnement inbegrepen zullen die abonnementen nu moeten wijzigen. KPN wilde niet op de zaak reageren.

Of de series van HBO ook beschikbaar worden voor andere aanbieders weet Ziggo nog niet. "Voor nu hebben we in ieder geval een exclusieve deal."

Een woordvoerder van Ziggo wil niet zeggen wat de exacte reden is van het besluit, maar spreekt van een 'zakelijke beslissing' die door de aandeelhouders is gemaakt. Wat dat precies betekent blijft onduidelijk.

 
Series kijk ik niet vanwege de wisselende diensten op mijn werk, maar HBO ga ik zeker missen.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan