Polyester Satellite schotel

nicewithice

Jr. Member
Lid sinds
19 mrt 2012
Berichten
125
Waarderingsscore
7
Punten
18
Leeftijd
66
Hallo allemaal, ik heb hier in Griekenland nog een Polyester Satellite schotel liggen, die ik eigenlijk als reserve mee naar hier had gebracht enkele jaren terug. Mijn vraag is, zijn die dingen beter dan metaal kwestie ontvangst ? Want polyester dat roest natuurlijk niet, en als je zoals ik zo dicht aan de zee woont , dan zie je letterlijk alles wegroesten en kapot gaan. De schotel is 120 CM, heeft een zware voet en onderstel, dus kan bijna zonder vast te schroeven opgesteld worden.

Er is doch 1 probleem, de LNB houder is kapot, en er kan er  ook maar 1 enkele worden op gemonteerd. Heeft er iemand een idee of ik zowat zelf zou kunnen ineensteken, of desnoods ergens aankopen ? Is de afstand van LNB tot schotel zeer belangrijk of kan men daar een beetje speling in hebben ? Hieronder een paar fotos.

Bedankt voor alle nuttige tips en info....

2q9eyhs.jpg


vi1ztg.jpg


 
Die lnb houder ziet er toch nog degelijk uit, je zou ook een klembandje kunnen gebruiken, als de lnb maar vast zit.

Wat betreft de afstand lnb - schotel dat is zeer kritisch, het signaal wordt gebundeld weerkaatst op de feedhoorn van de lnb

 
Bedankt. Enig idee over polyester ? Is dat beter dan metaal voor ontvangst ?

 
Die schotel ken ik als een Channel Master .

Met enig knutselwerk is die klem nog wel te gebruiken .

op de zijstangen slangklemmen plaatsen zodat de lnb klem er niet verder overheen kan schuiven

en aan de uiteinden van de zijstangen iets grotere ringen dan de pijp diameter onder de schroeven gebruiken .

Bij een engelse shop nieuw te bestellen

http://www.satellitesuperstore.com/raven_andrews_channel_master_feedhorn.htm#boss

This is the feed support clamp that fits on the ends of 3 arms of the Raven

(formally Andrews and before that Channel Master) 90cm, 1.0m, 1.2m 1.8m and 2.4m offset dishes.

This is a 40mm clamping LNB support boss. Bolts nuts and washers are included.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan