Problemen met instellingen Phillips DSR7141

boksida

New Member
Lid sinds
24 okt 2016
Berichten
10
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
57
Locatie
Cuxhaven Duitsland
Ik werk op een schip met een satteliet antenne aan boord met 6 decoders.

Ik heb per ongeluk de settings verloren van mijn decoder en heb de decoder gereset.

Ik wil nu terug een eerste installatie doen maar ik geraak niet voorbij de stap Kies de gewenste zenderlijst.

Als ik op HD zenderlijst klik krijg ik na 1 seconde de melding u dient signaal te hebben op Astra 1 .... maar 1 seconde later komen er 7 blokjes signaal kwaliteit Astra 19 op maar toch gaat de decoder niet zoeken naar kanalen.

De DISEqC instellingen staan op 1 astra 19 2 Astra 23 3 Astra 28 en 4 Hotbird

Ik heb op Lyngsat gezocht naar de instellingen voor de hoofdfrequentie /polarisatie /symbolrate en FEC maar kom er niet echt uit. Na veel proberen kreeg ik eindelijk een goed signaal met snel/11973/Vertikaal 29900 en 2/3

Maar nog steeds wil het zenderzoeken niet beginnen.

De andere decoders werken nog wel naar behoren dus de satteliet antenne staat wel nog goed gericht.

Het model decoder is een Phillips DSR7141

Kan er iemand mij vertellen wat ik verkeerd doe?

 
Wat je verkeerd doet, kan ik niet precies vertellen.

Wel, dat op het internet een handleiding te vinden is.

Ik meen, dat dit inderdaad wat moeilijkere ontvangers zijn, om in te stellen, en je kunt het best proberen te goochelen voor een handleiding, en dan systematisch te werk te gaan. Zorg ervoor ook de bijlages te lezen, want daar kan jouw probleem liggen.

Omdat de nederlandse sd zenders niet meer voorhanden zijn, moet je eerst contact hebben met de 23.5 E.

Ik heb de handleiding besteld, en zal je verdere info geven, als ik die krijg.

Gr. George

 
De hoofdtransponder op de Astra 1 satelliet op 19.2 00st van Canaldigitaal is 12515 H 22000  5/6 daar zit ook de zenderlijst op..

 
https://www.canaldigitaal.nl/uploadedfiles/content/others/handleiding-hd-ontvanger-philips-dsr7141-en-7121.pdf

Op blz 15 van deze handleiding staat te lezen, hoe instellingen te plaatsen.

Topic opener zit op schip, dus ik vraag me af, of hij voldoende tijd of bandbreedte heeft, om te goochelen, wat ik hem adviseerde...???

@Aart: In die handleiding staat ook nog 19.2 E. voor update, maar enige tijd terug, toen ik met mijn Phillipsje aan het spelen was, meen ik de update ook via de 23.5 E binnengekregen te hebben. Op dat moment had ik alleen lnb van de 23.5 aangesloten....

Ik vermoed, dat Boksida zijn sat lijst niet in de juiste volgorde heeft.

Misschien moet hij eerst de 19.2 alleen proberen, of (23.5,) om de eerste installatie gedownload te krijgen.

Dan kan hij daarna de satellieten /lnb´s in juiste volgorde zetten.

Die kan hij eventueel controleren in instellingen bij zijn medebemanningsleden.... gr. George

 
Deze handleiding heb ik ook al gedownload maar de getallen die je moet invullen staan er niet in.

Wat is de hoofd frequentie, wat is de polarisatie en wat is de symbol rate en we hebben geen canal digital aan boord maar TV vlaanderen.

 
Ik heb zojuist eens geprobeerd om alle andere DISCQ's leeg te maken en de eerste op Astra 19 te zetten  daarna ook enkel op de 2 , enkel op de 3 en enkel op de 4 maar allemaal zonder success.

 
Als je de ontvanger gereset hebt naar  de fabrieksinstellingen staan de freqenties toch automatish goed.

Maar de hoofdfreqentie voor TV Vlaanderen is op de Astra1 12722 H 23500 2/3.

Hieronder alle freqs,

http://nl.kingofsat.net/pack-tvvlaanderen.php

 
Zoals ik het bekijk, bekijk je je probleem verkeerd.

Blijkbaar wil je alle frequenties etc. handmatig invullen. Dat is monnikkenwerk.

En normaal gesproken niet nodig bij deze ontvanger.

Bij Canal Digitaal moet je wel eerst de basis soft downloaden, en ik weet niet, in hoeverre dat verschilt met TV Vlaanderen.

Als je dit gedownload hebt, kan je de ontvanger automatisch laten zoeken.

Echter, diverse van deze Philipsjes hebben een maximaal aantal zenders, dat je kunt opslaan. (1000, meen ik)

Als je dus 5 satellieten tegelijk laat zoeken, vind je niet alle zenders.

Je moet dan handmatig iedere sat laten zoeken, en alleen de benodigde zenders laten staan, en de rest deleten.

Ik zal nog op de site van Vlaanderen kijken, of ik iets nieuws vind, wat je op weg kan helpen. gr. George

PS.

Ik zie, dat de gebruiksaanwijzing bij TVV voor deze box hetzelfde is, als die van CD.

Blz 23, rechterkant zie je, welke stappen je moet ondernemen, nadat je fabrieks instellingen hebt terug gezet. Ik volgde die instructie diverse malen, en weet dus, dat deze een oplossing  voor je moet kunnen brengen.

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Blz 23 zover geraak ik niet Na de reset moet ik de taal kiezen als ik dan verder ga dan zie ik SD Zenderlijst en Hd zenderlijst

Als ik een van de 2 aanklik komt de signaal check en krijg ik wat ik in mijn openingspost beschreven heb verder gaat hij niet.

 
Ik zojuist de instellingen op een andere decoder die nog werkt nagekeken en deze staan voor Astra 19 op 11739;2/3; Vertikaal en 29900

 
Als je een frequentie goed hebt in je ontvanger, wil dat niet zeggen, dat je contact hebt met de satelliet(en).

De blokjes, die je ziet als zendersterkte kunnen van verkeerde of andere sat zijn.

Dus check niet de frequentie in andere ontvanger, maar welke volgorde de satellieten/ lnb´s hebben.

Dat is een eerste vereiste om dit soort ontvanger aan de praat te krijgen. Je moet contact hebben met 19.2 E., om soft te kunnen downloaden.

Dat zou je bij andere, wel werkende ontvanger kunnen zien in disecq instellingen.

Over uurtje zal ik mijn ontvanger eens aansluiten, dan kan ik gerichter vertellen, wat je doen moet. gr. George

 
@Boksida:

Ik vermoed, dat je de disecq intellingen niet goed hebt.

De DISEqC instellingen staan op 1 astra 19 2 Astra 23 3 Astra 28 en 4 Hotbird

In principe is deze volgorde wel goed. Echter na reset moet je deze weer opnieuw instellen.

Dit staat in mijn instructieboekje op pag.15. §5.4, no 2.

Als je die controleert in een andere ontvanger, zou de 19.2 op A staan, zoals jij het uitlegt, en de andere dus op B, C, en D., in dezelfde volgorde als in de andere ontvanger.

Dat kan je bekijken via instelling menu en "Schotelparameters wijzigen".

Deze instellingen zijn het belangrijkst.

Om instellingen te kunnen wijzigen, moet je pincode 1234 invoeren.

Dus eerst zorgen, dat disecq instellingen goed staan.

Dan zou je "automatische software" kunnen proberen te downloaden. Kan enige tijd duren.

Lukt dat, dan heb je in ieder geval contact met de 19.2, waarop overigens alleen SD zenders zitten.

Op de 23.5 zitten de HD.

Ik kan alleen nog maar zeggen: systematisch werken! Ik hoor het wel van je.

gr. George

 
Ik heb al alle volgordes geprobeerd ook elke satteliet alleen met de andere Discq leeg lukt allemaal niet.

We hebben nu een andere decoder aan boord gekregen die hier lokaal is aangekocht in Duitsland met een HD+ kaart.

Deze heb ik wel aan de praat gekregen maar het probleem hier is dat ik mijn TVVlaanderen kaart er niet kan insteken het lijkt erop dat de decode gekoppeld is aan de HD+ kaart. Als ik de TV vlaanderen kaart insteekt ziet de decoder dat en vraagt voor de HD+ kaart.

De enige Nederlands talige zender die ik hier mee kan ontvangen is TV Drente.

 
boksida zei:
Ik zojuist de instellingen op een andere decoder die nog werkt nagekeken en deze staan voor Astra 19 op 11739;2/3; Vertikaal en 29900
Dat is een freqentie van Astra3 op 23.5 oost en niet van Astra1 19.2 oost de transponder bestaat wel maar op Astra1 is het 11739 verticaal 27500 3/4.

Dan vergt het nog wat denkwerk wat er verder niet goed staat je kunt kijken op de andere decoder op het lijstje van Kingofsat kun je alle zenders vinden als de Belgische zender Evenaar en NPO2 daar zitten kijk dan op welke freq die ontvanger de radio zenders van Belgie ontvangt en de TV zenders Hustler TV en Club RTL en dan zet je de eigen ontvanger ook zo het is dan fout maar dan werkt het weer.

 
Je geeft alleen algemene info over je Philips ontvanger. Dan kan ik geen gerichter advies geven, over juiste instellingen.

@Boksida:

1e) Heb je bij collega´s gekeken, hoe de diseqc instellingen zijn, of weet je zeker, dat ze zo zijn, als jij ze eerder vermeldde?

2e) Heb je de mogelijkheid, een ontvanger van een collega te proberen, op de plek, waar de jouwe niet wil werken?

3e) Probeer eens opnieuw fabrieks instellingen terug te zetten, en daarna weer volgens instructie boekje box in te stellen. Hierbij dien je eerst de diseqc instellingen juist te hebben, moet ik blijven herhalen...!

(Want als je zover komt, dat je ontvanger aan krijgt, en de blokjes van ontvangst sterkte kunt zien, -al zijn die misschien van andere sat, dat 19.2- ,heb ik het idee, dat je hardware in orde is!)

4e)  Zonder merk en type no kunnen wij niets zeggen over je andere decoder.

Misschien kan je mij beter per pm je email adres sturen, dan kan ik je gerichter advies geven, eventueel met foto.

Dan vervuilen we het forum niet met zich herhalende verhaaltjes...

gr. George

 
boksida zei:
We hebben nu een andere decoder aan boord gekregen die hier lokaal is aangekocht in Duitsland met een HD+ kaart.

Deze heb ik wel aan de praat gekregen maar het probleem hier is dat ik mijn TVVlaanderen kaart er niet kan insteken het lijkt erop dat de decode gekoppeld is aan de HD+ kaart. Als ik de TV vlaanderen kaart insteekt ziet de decoder dat en vraagt voor de HD+ kaart.

De enige Nederlands talige zender die ik hier mee kan ontvangen is TV Drente.
HD+ Duitsland heeft een andere codering dan TVVlaanderen. In een originele Duitse ontvanger zal een kaart van TVVlaanderen niet werken.

TV Drente is nog de enige ongecodeerde zender.

 
@Dirk: Dank, want dat wist ik in geen geval...

Uit een grijs verleden vond ik wel een advies van een gewaardeerd lid van dit forum, Aart, wat misschien nog actueel is.

http://www.satellitefun.org/forum/index.php?topic=14073.0

Omdat mijn Flips zoeven ook heeft geweigerd te doen, waarvoor het opgeleid is, ga ik na de maaltijd aan de slag met dit advies. gr. George

 
Met de posts in de link hierboven te lezen bedenk ik me zou het kunnen dat wij op de Astra 23.5 aangesloten zitten waar er geen software opzit. De decoder deed het wel voordien maar die is misschien al lang geleden ingeladen en nu na de reset kan de nieuwe software er niet op komen omdat we geen verbinding hebben met de 19.2?

 
@Boksida: ik denk, dat je daar de koe bij de horens kunt hebben.

Dan wordt goede raad nog duurder...

Echter, je hebt een lokaalgekochte ontvanger, en als je daar de duitse zenders op krijgt, heb je de 19.2 wel.

Ik meende enige tijd terug zelf wel een update via de 23.5 gekregen te hebben, maar dat heb ik dan verkeerd ingeschat. Want overal lees ik, dat 19.2 nodig is

In de loop van de avond probeer ik eigen box te resetten.

Dan heb ik idee, of dat werkt. Misschien kan ik je er dan blij mee maken...

Gr. George

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan