Microsoft stopt verkoop Windows 7 en Windows 8.1

Black Tiger

Addicted Member
Administrator
Moderator
Lid sinds
8 feb 2001
Berichten
34.774
Waarderingsscore
998
Punten
113
Leeftijd
60
Locatie
State Penitentiary
Microsoft heeft afgelopen maand(en) de verkoop gestaakt van de consumentenversie van Windows 7 en 8.1 en gaat nu ook PC OEM's niet langer voorzien van deze besturingssystemen. De ondersteuning voor 7 en 8.1 wordt daarmee overigens niet beëindigd, maar PC bouwers kunnen niet langer licenties aanschaffen.

Tot 14 januari 2020 wordt Windows 7 alleen nog voorzien van beveiligingsupdates, terwijl dit voor Windows 8.1 doorloopt tot 10 januari 2023. In principe duwt Microsoft fabrikanten daarmee vrij nadrukkelijk in de richting van het vervaardigen van PC's met Windows 10.

Windows 10 is inmiddels geïnstalleerd op meer dan 400 miljoen apparaten, waarbij aangetekend dat de gratis upgrade aanbieding van één jaar voor Windows 7  en 8.1 machines daarbij een grote rol heeft gespeeld.

@Bron: hardware.info

 
Microsoft maakt het je nu al erg moeilijk om updates te krijgen voor W7 zelf via MP een tweedehands Dell laptopje gekocht met W7 er op maar 2 dagen zoeken naar updates levert niets op hij doet het gewoon niet.

Verder zoeken op het net blijkt het een bekend probleem te zijn uiteindelijk updatepack7r2 gedownload daar zitten de honderden updates in hij is er 3 uur mee bezig geweest en drie keer opgestart toen werkte het en ook windows update werkt nu wel weer.

Hij heeft nu een paar optionele updates gevonden waaronder twee drivers die heb ik aangevinkt en probeer ik te installeren maar helaas hij staat al weer uren te draaien maar helaas nada verder is hij up to date.

 
Het updaten is inderdaad een bekend probleem. Zijn wel wat truukjes voor maar vaak zit je dan toch nog snel een uur of 3 te wachten voordat ie opeens "pakt" en alles gaat updaten, zoals je zelf al gemerkt hebt.

Daarna werkt het weer ja, maar het is gewoon erg klant-onvriendelijk en wederom eens te zeer push gedrag, hetgeen juist DE reden is dat ik een hekel heb aan Microsoft, ondanks dat ze relatief goede producten hebben.

Het is dat MS gewoon nog het OS bij uitstek is om te kunnen gamen anders zat het hier al lang niet meer op de systemen. :rolleyes:

 
@ Aart44, waar vind ik dat updatepack 7r2?

 
Ik heb het op enkele verdachte sites gevonden, misschien heeft Aart44 een meer betrouwbare site.

Mij is het deze week gelukt een pc weer aan te praat te krijgen middels WSUS offline update. Die is bekend en doet alle updates achter elkaar incl. automatisch opstarten.

Daarna deed de gewone Windows Update het ook weer gewoon.

 
Quote: "klant onvriendelijk en push gedrag" ....!

Dit moet ik beamen.

Ik gebruik nog windows vista en IE, en daar kan ik goed mee overweg.

Als ik nu win10 of mozilla firefox gebruik, kan ik simpele functies, zoals favorieten, en historie slecht vinden.

Nu krijg ik echter bij diverse updates te lezen, dat ik niet toegelaten wordt op die website, vanwege verouderde browser...???

Of je dus wilt of niet, je bent verplicht nieuwe soft aan te schaffen en te leren...

Ik begrijp, dat veel gebruikers van deze forums ervaren it-gebruikers zijn, die hier geen moeite mee hebben, maar ik kan mijn tijd beter gebruiken, dan uit te vinden, hoe programma's werken...

Als je probeert te goochelen op een probleem, komt er zo'n massa, dikwijls commerciele, informatie op je af, dat ik van mening begin te raken, dat Google, wat mij betreft, best afgeschaft mag worden....

Getekend: Ouwe zure man, die binnenkort weer in tijdperk potlood en schrift terecht zal komen.... vr.gr.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan