Nieuwe server, verhuizing geslaagd!

Black Tiger

Addicted Member
Administrator
Moderator
Lid sinds
8 feb 2001
Berichten
34.774
Waarderingsscore
1.000
Punten
113
Leeftijd
60
Locatie
State Penitentiary
De verhuizing is geslaagd, we zitten al op de nieuwe server.

Was een beetje vroeg wakker dus heb het vanmorgen al even omgezet.

Als het goed is werkt e.e.a. een stuk sneller dan op de oude server.

Mochten er ergens problemen mee zijn, laat het a.u.b. even weten!

 
Het is inderdaad stukken sneller.

 
Linux server voorzien van Intel® Core i7-4770 CPU @ 3.40GHz (8-core) met 32 Gig intern geheugen dus da's wel een vliegtuig ja. :biggrin:

 
En mijn geestelijke processor werkt nog als een Pentium2 300.00MHz.

Maar het forum is nu razendsnel net zo snel zoals Max Verstappen in Brazilië.  :applaus:

 
Da hedde wir goe gedoan jochie!!! 

 
Ik weet, dat ik altijd beetje negatief ben....  :achja: Maar ik merk weinig van dat snellere, of in ieder geval, of het voor mijn trage brein wel functioneel is....  ?

Ik ben hardstikkende blij, dat Black Tiger weer onder ons is, maar zie niet in, dat hij meteen het hele forum maar dagje op zwart moet zetten...  :confused:  :confused:

Ga je zitten schamen achter glaasje Geuzewater, als dat weer op menu mag...  ;)

Prettig weekend, gegroet, George

 
Maar George, Black Tiger moet zich gaan schamen omdat het forum (tijdelijk) op zwart stond? ;)

Ik heb gisteren in 10 minuten het forum door kunnen spitten waar ik anders 30 minuten over deed alleen maar omdat de inlaad tijd van een pagina nu als een speer gaat.

Het typen van mijn reactie levert alleen nog geen enkele tijdwinst op en dat zou ook wel wat sneller kunnen. Dus Black Tiger graag advies hoe ik tijdwinst kan behalen met het schrijven van tekst in deze editor, kan je ergens een turbo knop plaatsen of zo? :) 

Ik denk dat de keuze voor deze softwaremigratie perfect is geweest, mijn complimenten dus aan Black Tiger. 

 
Dit board werkte altijd al snel vind ik van het snellere merk ik ook niet veel.

In ieder geval wordt het prima onderhouden door @BT. :applaus:

 
Een dagje op zwart? Mwah, dat zal dan wel aan de trage Finse DNS servers gelegen hebben, hier was ie al binnen 4 uur door de DNS heen, bij sommigen zelfs nog sneller. :biggrin:

Misschien merk je het op zo'n tablet wat minder, dat werkt toch al vaak via wifi en dan ben je eerder afhankelijk van lokale verbindingen en die zullen met de temperaturen en de sneeuw in Finland misschien wat bevroren zijn.. hahahah. ;)

@Parabolica: Een advies hoe tijdwinst te behalen met schrijven van tekst in de editor? Nee helaas is een turbo knop niet mogelijk, maar een cursus 10 vinger blind typen en 5 jaar ervaring kan al goed wonderen verrichten, is dat iets? :biggrin:

Dank voor de complimenten!

@Aart44: Gezien het eerder ook niet echt langzaam was kan het inderdaad wat lastig zijn verschil op te merken. Misschien dat het beter merkbaar is als je Duck en Fun achter elkaar gaat bekijken in twee tabbladen van de browser?

 
@Parabolica: Kijk naar de reactie van Aart... Die begrijpt mij...!!!

Dat B.T. lichamelijk weer op de goede weg is, wil niet zeggen, dat we hem meteen geestelijk in slaap moeten wiegen...

De uitdaging moet er blijven voor hem... Je noemt er zelf al eentje... Sneller typwerk, zonder terug te moeten naar de universiteit voor 10 - vingerige cursus...??? 

Dat kan onze operator in principe makkelijk oplossen...: Spraak herkenning inbouwen...,Daar zou ik ook nog wat aan hebben, met mijn kromme vingers... En één-vingerige type- vurtuositeit...

Echter heeft het dan ook één groter nadeel... : Ik praat nogal snel mezelf voorbij, en dan staat iets, wat ik te vlug opgemerkt heb, al zwart op wit....

Moeten we B.T.weer achter de broek zitten, om een correctie functie in te bouwen...

Het valt niet mee voor mij... Leven met al die sneeuw, een tablet, dat niet naar behoren functioneert, en trage Finse servers..., met een bevroren smiley erbij...  :biggrin: :biggrin: :biggrin:

@Aart heeft een betere smiley, die niet bevriest...: Aplaus voor de inzet van Black Tiger, en daar sluit ik me toch wel bij aan... !!!  gr. George

 
Hahahaha spraakherkenning.... LoL.... neeeeeeeejjjj de gebruikers worden hoe langer hoe luier. :biggrin: :biggrin:

 
@Black Tiger, die cursus komt toch echt te laat, net zoals George last van stijve gevoelloze vingers, een aftands toetsenbord waarvan de toetsen soms niet eens meer terug komen. En ik zet soms mijn elfde vinger in om de spatiebalk te bedienen.  :biggrin:

@George, Geen uitdaging gaat Black Tiger uit de weg, en heeft hij er geen één dan bedenkt hij zelf wel een mooie uitdaging. Probleem is eerder hoe krijg je hem weer bed?

@Aart, Verschil is er wel ook al merk je het niet echt. Hoewel Duck ook best wel snel is. Maar wat is het voordeel nu? Ik kan 0,05 sec eerder naar bed.  :banaan: 

 
Probleem is eerder hoe krijg je hem weer bed?
Hahaha, ja daar kun je best wel eens een probleem mee hebben, ben net blij dat ik er na 5,5 week uit ben. :biggrin:

De snelheid is overigens wel leuk, maar niet heel erg interessant, doorslaggevender is dat hier de achterliggende applicaties moderner zijn (apache en php) en hoofdzakelijk dat ik nu weer automatische back-ups kan maken. Want ondanks dat ik niet terug het bed in wil blijft een goed automatiseerder toch een beetje lui. ;)

 
Ik denk dat de site nu weer toekomstbestendig en het is gewoon belangrijk dat alles up to date is, ook achter de schermen. ;)

 
[color= Ik kan 0,05 sec eerder naar bed.  :banaan:  [/color]

@Parabolica : wat zal je vrouw daar blij mee zijn.... ?  :biggrin:

Wat een geluksvogel ben jij, dat je "elfde vinger" nog funtioneert....!

Die van mij kan alleen nog maar kleine traantjes huilen, dus niet geschikt om toetsenbord mee te bedienen.... Dat kan alleen maar tegen bier...., gr. George

 
Ik zit even wat ver weg, via een postduiflijntje in Indonesie. Ondanks het filteren wat hier alleen maar wordt gedaan om het kleinste stukje bloot buiten de deur te houden, niet alleen voor Freggel1 t/m 10, gaat het zelfs hier te snel voor de Windos XP machune die ik hier kan gebruiken. Over een tijdje ga ik het wel eens even proberen maar dan thuis, in Maastricht.

Veel warmte en gefeliciteerd van uit 32 graden natte hitte. RobC

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan