Black Tiger en humor...

marie

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
1 okt 2002
Berichten
1.046
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
35
In tijden van voorspoed, is het makkelijk lachen. Bij tegenspoed gaat dat moeilijker...

Als na tegenspoed het leven weer wat voorspoediger gaat, komt humor automatisch wat makkelijker naar boven...

Zoals ons aller vriend Black Tiger bewees:

In antwoord op een pm van mij, waarin ik hem vroeg, hoe het was, weer thuis een eigen-gebrouwd bakkie koffie te kunnen drinken, vertelde hij over zijn thuiskomst:

De hondjes stonden hem dols-blij kwispelstaartend op te wachten...

Ik vroeg mij meteen af, of zijn andere gezinsleden niet vooraan stonden, of blij waren...  :confused:

Maar dat waren ze wel degelijk, volgens B.T. ..... " Zij hadden echter geen staart, om mee te kwispelen.... ! ".  :biggrin: :biggrin: :biggrin:

 
Was "Paard" niet thuis dan???

 
De gezinsleden waren niet alleen blij omdat BT weer thuis is maar ook blij omdat als straks alles weer OK is er weer volop wafels op de tafel staan. Honden kwispelen, mensen watertanden en de hond is extra blij als er een stuk wafel op de grond valt.

Welkom thuis Black Tiger, daar is de keuken. :)

 
@Freggel1: heeft Sinterklaas dat dan bij hem gestald  :confused: :biggrin:

@Parabolica: Jij zou een goede huisvrouw kunnen zijn.... van het type Kenau....  ;)

gr. George

 
Haha, als ik het zo terug lees hoort het zich inderdaad komisch aan. :biggrin:

Parabolica zit er trouwens niet ver vanaf, komende maand zijn er weer de wafels en vandag had ik echt Maastrichts zuur vlees gemaakt.;)

 
Daar zit ik hier in de hitte op Bali echt op te wachten, Zuur-Vlees, daar laat ik mij voor hangen, maar dan op z'n Maastrichts.

 
Je moet er geluk mee hebben, er is nog wat over en in de diepvries gezet, hopelijk is er nog iets tegen de tijd dat je terug bent. :biggrin:

 
Ik ben een lekkerbek, en sta voor alles open.... maar "zuur vlees" zou ik in een restaurant niet uit het menu pikken....  :huh:

Het geeft wel asociaties, maar dan komen we meer op het vlak van een ander type websites, die niets met satelliet van doen hebben.... Buiten, dat je op sat zenders vindt, waar het kookboek open en bloot te bestuderen is....

Misschien moet ik vandaag wat tijd vrijmaken, om te kijken, of ik het ook wel lekker zou kunnen vinden....  :confused:  gr. George

 
Zuur vlees is wat mij betreft het origineel van wat de Hollanders "stoofvlees" noemen, alleen doet dat de naam ook geen eer aan want veelal zit daar niet eens vlees in dus waarom ze het stoofvlees noemen is mij een raadsel.

Ik weet zeker dat jij als kok het ook zeer lekker zou vinden, de naam "zuur" komt namelijk van de ietwat zure smaak die de azijn als ingrediënt er aan geeft. Verder zijn het brokken vlees met wat uien... hmmz... lekker, met name bij frietjes. :tong:

 
Haha, Black Tiger, "Als kok zou ik het lekker moeten vinden? "....

Nu azijn niet helpt, probeer je het met stroop...???

Goed geprobeerd, maar met deze naam krijg je mij niet aan je tafel...

Echter.... Misschien toch wel...? Plots herinner ik me, dat wij aan boord bonen maaltijden hadden, waarbij aardappels met haché werd geserveerd.

Die bonen konden me gestolen worden, maar de haché, in jouw verhaal het stoofvlees, vond ik wel lekker, vooral met zuur, en een halve pot piccallily erdoor...!

Dan komen we al snel bij jouw zure hap... ?

Wat ik in eerdere posting vergat op te merken, is, dat ik erg blij bent, dat je de energie alweer hebt, om moeders te vervangen in de keuken... :aanbid:

Goed zo, en houwen zo!!! gr.George

 
Zoals iedere chef kok weet is dat je het taaiste stuk vlees waar je een paar honderd euro kwijt bent bij de tandarts om de kiezen te herstellen, zeer mals kunt krijgen door ze in het zuur te laten sudderen. Dus van een klapstuk die normaal niet te vreten is maak je met extra azijn een smakelijkere stoof pot.

 
Black Tiger zei:
Zuur vlees is wat mij betreft het origineel van wat de Hollanders "stoofvlees" noemen, alleen doet dat de naam ook geen eer aan want veelal zit daar niet eens vlees in dus waarom ze het stoofvlees noemen is mij een raadsel.
He stoofvlees zonder vlees toch echt niet als ik stoofvlees maak is het bijna hetzelfde als wat ze in Limburg "zoervleis"  noemen alleen zetten de Limburgers het vlees in de marinade van water en azijn minimaal een nacht verder doen ze er als het moet sudderen appel of perenstroop bij.

Maar ik vind een stoofpotje heerlijk dat lang sudderen krijg je heerlijk draadjesvlees van en ja daar doe ik ook altijd azijn bij..

In de vriezer liggen nog riblappen misschien dat ik het eens probeer om het te marineren en eens zuurvlees te maken er staan recepten genoeg op het net.

 
Ik doelde meer op het stoofvlees wat je dan in een friture krijgt in Holland, daar zitten geen hapklare brokken vlees in en dat is met zuur vlees weer wel. De smaak is mijns inziens ook iets anders, overigens ook best lekker.

Inderdaad hoort het vlees eigenlijk een nacht in de marinade te staan, maar ik heb ontdekt dat het vrij weinig uit maakt als je het een uurtje of 2 a 3 er in laat staan werkt ook prima. Scheelt een bak tijd. :)

Het leuke is ook dat je dit soort dingen zowat overal van kunt maken. Wij gebruiken meestal poulet (runder, varkens of paardenpoulet) als het in de aanbieding is. Nu hadden we een of ander Duits vlees, ook poulet volgens mij maar je kunt ook riblappen nemen zoals Aart44 al aangaf en met koteletten schijnt het ook te kunnen.

Ik krijg er al weer honger van. :biggrin:

 
Ik hoor hier niemand over zuurvlees met donkerbier? 1 flesje (33 cl) doet het al goed voor de smaak maar 10 flesjes is ook mogelijk, 1 in de pan bij het vlees en de rest aan de lippen. ;)

 
iedereen maakt het weer anders maar je wordt op je wenken bediend een recept met een flesje donkerbier,

https://violetkookt.nl/2015/01/11/limburgs-zuurvlees/

Maar zelf ben ik dol op  draadjesvlees.

Paardenvlees is hier bijna nergens meer te koop dan moet ik op zaterdag naar de markt die heeft het altijd wel bij zich of ik moet er de stad voor uit.

 
@aart44, Paardenvlees is nergens meer te koop omdat het nu meestal al gemengd is met het rundvlees. :)

Doorregen runderlappen is inderdaad een delicatesse en er zijn tig manieren om het te bereiden. Toch gaat mijn voorkeur uit om het vlees een nachtje te laten staan. De kruiden krijgen zo iets meer de tijd om in het vlees in te trekken. Meestal als ik kook heb ik minimaal een 1 kg vlees nodig om uiteindelijk een halve kilo op tafel te krijgen, ik hou wel van af toe wat proeven. :)

 
@Aart44: Ik zie je al enkele keren "draadjesvlees" zeggen, maar is dat niet hetzelfde als mals soepenvlees? Want ander draadjesvlees is me niet bekend, of welk vlees bedoel je precies hiermee?

Want soepenvlees is niet bepaald goedkoop.

 
Daarmee bedoel ik alle vlees wat je een paar uur laat sudderen zodat het goed gaar is dat het zo uit elkaar valt riblappen sucadelappen paardenlappen.

 
Oooh oke dat is dan weer duidelijk. Thanks!

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan