Onderwerp?

the matrix

Addicted Member
Special Friend
Donateur
Lid sinds
28 okt 2007
Berichten
7.477
Waarderingsscore
616
Punten
113
Leeftijd
73
Locatie
Een stoplicht op rood.
Ruim voordat ik met pensioen ging had ik een canon eos 60d gekocht. Dit om de groei van de geraniums te fotograferen..

Maar ja moeder de vrouw heeft hem ingepikt diverse lenzen gekocht en fotografeert zo'n beetje alles wat los loopt en fladdert. Dus inmiddels al ruim 40000 foto's.

En ow wee als ik de camera alleen maar aankijk. >:(

Dus wat doe je . Je struint mp af en wacht op een koopje.

Hetgeen gelukt is ik heb een canon eos 60d body gekocht en elders een canon ef-s zoomlens 18-135mm .

Maar nu de vraag heeft iemand tips wat voor onderwerp ik zou kiezen , voorwaarde is dat het buitenshuis moet zijn, mijn sofa is aan het verslijten en een nieuwe is vele malen  duurder dan die camera (totaal 350€)

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Huisdeuren vooral oude.

 
Phoe dat is een goede vraag. Twee of 3 jaar geleden heb ik via MP voor een hele leuke prijs een Sony A300 gekocht met enkele lenzen en een tas erbij. Later nog een zoomlens van een kennis gekregen.

De bedoeling was in eerste instantie om daarmee in de diverse groeves (ook wel grotten genoemd) foto's te gaan maken. Dat is inmiddels ook wel gedaan maar ik wilde ook meer. Daar zul je weinig aan hebben want groeves hebben ze bij jullie niet volgens mij.

Dus ben ik begonnen met aparte bloemen, een mooie lucht zoals die aparte rode lucht wat je soms bij zonsondergang ziet, evt. apart gevormde wolken, dat zijn misschien wel leuke dingen om te doen leek me. Misschien is dat voor jou ook een idee?

Maan- en sterrenfoto's kunnen ook pracht beelden opleveren, nadeel daarvan is echter dat dit altijd bewerken wordt wil je daar wat moois van krijgen, zoals bijv. een maan die tussen bomen boven huizen schijnt.

Dan wat Multispeed zegt, aparte deuren, huisgevels en zelfs brievenbussen waar je soms hele aparte van tegen komt....

 
Mijn dochter is zo een huisdeuren liefhebster ze heeft al veel deuren en

ook oud meubilair gefotografeerd vooral in Spanje, Griekenland en Cuba.

Op Cuba trouwens ook veel van die oude Amerikanen speciaal voor mij. :biggrin:

 
Ik zat ook te denken aan sport en dan vooral een sport waar wat actie en snelheid in voorkomt. De kunst is dan om een onderwerp wat zich verplaatst toch scherp op de foto te krijgen, op zich is dat al een hele uitdaging.

Om te beginnen maar dan ben jij het onderwerp in de sport the matrix, misschien dat moeder de vrouw jouw eerste stappen buitenshuis kan vastleggen. :)

 
De ideetjes spreken me wel aan. Vooral die van bt Want die kun je overal maken. En hoef je niet de stad of steden af te struinen.

Nee groeves hebben we hier niet alleen kuilen. Gelukkig woon ik aan de rand van zuid Almelo vlak naast een kanaal. En dan kun je ook mooie foto's maken van diverse boten.

Ik heb iig al enkele leuke ideeën. Thanks

 
Hier vraag waar zal ik foto's van maken, en verderop heb je het over het maken van een salade?

Dus???

 
als ik nu nog een foto maak van die salade zal je blij zijn dat je geen geur pc hebt. ;-)

Gerechten foto's spreken me niet.

maar wie weet stort ik me op het fotograferen van hondendrollen, daar zijn er ook genoeg varianten van hahahahaha

 
the matrix zei:
maar wie weet stort ik me op het fotograferen van hondendrollen, daar zijn er ook genoeg varianten van hahahahaha
Vooral als ze nog warm zijn en het stevig vriest.  :biggrin:

 
Boten? Oh leuk, ja daar kun je ook mooie foto's van maken. Daar is het ook goed vissen trouwens in die omgeving. :biggrin:

 
Bossen zitten er niet veel in jou buurt zeker, want in de herfstmaanden kun je er prachtige foto's maken, mooi hoe de natuur verkleurd. 

Maar ook vanFietsen, daar kun je mooie foto's van maken, zeker in de zomer bij +30!!! 

En zeldzame dingen zoals Zwarte pieten...

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan