Defecte dm 800 hd orgineel

ronnie24

New Member
Lid sinds
16 mrt 2013
Berichten
32
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
76
Hallo

Ik heb een defecte dm 800

Is verkeerd manier software ingezet

Het is een originele dm 800

Kan hem niet benaderen in stop mode

Heb een oude versie van optiflasher kan je niet alles mee

Er is inmiddels een nieuwere versie 

Maar dan moet je 20 euro doneren

Is er iemand op het forum die al heeft gewerkt met deze nieuwe versie

En of het resultaat heeft opgeleverd

Om 20 euro uit te geven en als nog in de cliko gooien vind ik zonde

Hoor graag of er mensen zijn die er ervaring mee hebben

Ps heb al diverse programma geprobeerd

op de seriële manier maar de oplossing nog niet gevonden

ronnie24

 
Heb je ook al eens een paar verschillende DreamUp versies geprobeerd met de seriële nulmodemkabel? Het moet wel een nullmodemkabel zijn en geen gewone seriele kabel, dat even voor de zekerheid.

Soms is het namelijk zo dat de ene DreamUp niet werkt en de andere wel.

Anders kan het ook de bootloader zijn.

Probeer het volgende eens, misschien laat dat nog wat zien:

1.) Haal de stroomstekker achter uit de Dreambox.

2.) Druk de standby knop in en duw de stroom weer in de box, terwijl je de standby knop ingedrukt blijf houden. Indien je hiervoor extra handen nodig hebt, wijs dan even vrouw, kids, familielid, buren, kennissen of iemand anders aan als vrijwilliger om te helpen.:)

3.) Na een paar seconden komt er met wat geluk iets in het display van de box te staan. Misschien zelfs een foutcode.

Gebeurt dit en zo ja, kun je hier eens plaatsen wat er in het display te lezen is?

 
Volgens mij alleen te herstellen met een seriële kabel naar de pc en daarmee de originele bootlader flashen. Waar te vinden? Geen idee

Daarna doet hij het weer.

Maar de meeste pc van tegenwoordig hebben geen seriele poort meer er zijn wel kabels te koop van usb naar serieel.  Daarbij moet je oppassen dat je de juiste  aansluiting hebt anders moet je nog een kabel kopen. Kosten bij elkaar ook gauw 20 euro.

Er is ook nog een tooltje ik meen ncf repair tool maar volgens mij is die voor clone dm.

 
Laatst bewerkt door een moderator:
met een seriële kabel naar de pc
Voor evt. ondeskundige meelezers: Een seriële nulmodemkabel. Dat nulmodemkabel is echt belangrijk anders gaat 't sowieso niet werken.

Deze kabels zijn nog wel op internet te vinden. Maar het is een uitstervend ras.

Een usb naar serieel werkt ook als je de goede hebt.

Er zijn ook nog losse seriele poorten voor in de pc te krijgen, die gaan dan in een pci slot.

 
Klopt bt wat je zegt.

Maar daarnaast moet je nog de juiste bootloader zien te vinden voor een originele dm800.

En die liggen niet voor het oprapen.

Kortom een lastige klus voor een newbee en een oldie dm800.

Ooit heb ik al die spullen verzameld maar dankzij een indiaanse harde schijf die een rookboodschap gaf alles kwijt en heb niet meer de moeite genomen om ouwe meuk te gaan zoeken (sorry)

 
Maar daarnaast moet je nog de juiste bootloader zien te vinden voor een originele dm800.
Klopt helemaal. Ik heb nog eentje liggen maar da's een second-stage 84 bootloader. Als die ook goed is en Ronnie24 wil het proberen, wil ik hem wel inpakken en in de download sectie klaar zetten.

 
Hij heeft verkeerde firmware geprobeerd te installeren, daarmee vernaggel je de bootloader en komt de box never nooit niet meer zover dat hij bij het netwerk komt.

 
the matrix zei:
Hij heeft verkeerde firmware geprobeerd te installeren, daarmee vernaggel je de bootloader en komt de box never nooit niet meer zover dat hij bij het netwerk komt.
Sorry the matrix je hebt gelijk, het staat notabene op de derde regel te lezen dat er op de verkeerde manier de software erin is gezet.

 
hallo allemaal

Bedankt voor jullie reacties

Seriële kabel aanwezig de goede  :grin: nog uit mijn humax 5400 tijd  ;)

dat is het probleem niet

Inmiddels bootloader geplaats prog zegt Oke

Tevens met dreamup serieel firmware geplaats prog zeg oke

Maar ondanks dat start hij niet op

Wat verder gekeken blijkt beide led lampjes van netwerk aansluiting blijven constant branden

Dus ook fout in netwerk

receiver dm 800 helemaal gesloopt

blijkt bij c123 en c124 spoel l4 te zitten de laatste zie er erg donker uit

Alles in een doos gedaan

Als het buiten sneeuwt zal ik de doos weer eens pakken en het smd spoeltje en smd condecators vervangen

kijken of dat het probleem dan is opgelost met de netwerk ledjes

zo ja dan gaan we weer eens verder proberen

kan ook nog eens proberen de dm 800 serieel met een andere dm 800 serieel te koppelen een 2 originele dm 800 heb ik nog wel

dus alles gaat even in de ijskast tot het buiten een ijskast is  :aanbid:

Allen bedankt voor meedenken 

Steken we altijd wat weer van op

Als ik weer een poging ga wagen meld ik dit op het forum

Wie weet steken anderen er weer wat van op

groet ronnie24

 
Een DM800 serieel met een andere DM800 koppelen, daar wordt ik wel nieuwsgierig van, want ik weet niet hoe dat zou moeten gaan gebeuren of wat dit voor nut zou hebben. Dus wie weet leren we hier ook nog wel iets bij.

Ben ook al aan 't wachten tot 't weer lente wordt, we horen graag van je! ;)

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan