Volgorde Wave fr.

freggel1

Addicted Member
Moderator
Lid sinds
5 jan 2003
Berichten
20.131
Waarderingsscore
562
Punten
113
Leeftijd
59
Locatie
Zundert
Ik ben even bezig met het aansluiten van mijn schotel, deze was namelijk al weer een tijdje afgekoppeld.

Nu denk ik dus dat hij niet alle satellieten die ik wil ontvangt?

Er zitten 4 lnb's op, en voorheen waren dit de Hotbird 13, de astra 19,2/23,5/28,2. 

Nu hoeft in principe voor mij alleen de lnb te werken waar de nl-kanalen opzitten, maar als je naar de schotel kijkt zoals deze tegen de muur hangt, hoe zat het ook weer van links naar rechts? 

Welke satelliet is de eerste lnb, enz? 

Toch iets te weinig met deze hobby bezig vrees ik, maar ik ben weer wakker geschud nadat ik van een zéér gewaardeerd forumlid een leuk ontvangertje gekregen heb! :biggrin: ( De Freesat-V7 ).

 
IK heb weliswaar geen wave maar bij mij

van links naar rechts 28, 23, 19 16.

 
Als je tegen de schotel aankijkt van links naar rechts, van links naar rechts 28-23-19-13. Tunerconfiguratie hier poort A 28, B 23, C19 en D13 graden.

B.

 
Correct Multispeed, als je tegen de wave aan kijkt op de wijze zoals Freggel zegt, dan zit de meest oostelijke satelliet het meest links en dan zo verder. Alleen is die laatste de 13 en niet de 16, kleine typo. :biggrin:

Edit: Ah Boets was me net voor toen ik aan 't typen was zie ik. :)

 
Klopt BT. :biggrin:

 
Info over volgorde klopt.

Aangezien je diseqc moet gebruiken, maak je zelf je configuratie.

Dus van uitgang één ga je in configuratie ook naar één, en plaatst daar bewuste sat bij.

En die is makkelijk aan te passen in deze ontvanger.

Succes met knutselen... gr. George

 
Mannen weer bedankt, zit ik toch goed.

Hij is intussen aan het scannen, laat hem nog even bezig, en dan morgen eens gaan stoeien met de Cccam die er in zit. :biggrin:

 
Mañana, mañana  :confused:

Maar toch niet zo vreemd... Jij woont een heel eind richting Costa Mañana....  :biggrin:

gr. George

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan