Windows 10-update zorgt voor internetproblemen bij sommige gebruikers!

Black Tiger

Addicted Member
Administrator
Moderator
Lid sinds
8 feb 2001
Berichten
34.773
Waarderingsscore
998
Punten
113
Leeftijd
60
Locatie
State Penitentiary
Een update van Windows 10 zorgt sinds maandag voor problemen met de internetverbinding van pc's. Providers KPN en Ziggo zeggen het probleem samen met Microsoft te onderzoeken en adviseren klanten om een ouder systeemherstelpunt toe te passen.

Windows 10 logoHet is niet duidelijk hoeveel klanten last hebben van het probleem. Een woordvoerder van KPN zegt tegen Tweakers dat op basis van het aantal klachten waarschijnlijk niet alle Windows 10-gebruikers het probleem ondervinden.

Technische details over het probleem kan de woordvoerder niet geven. KPN meldt op zijn website dat klanten die gebruikmaken van Windows 10 sinds maandag 5 december na installatie van een update mogelijk geen connectie meer kunnen maken met internet. Dit geldt zowel voor wifi als voor een vaste verbinding. Ziggo meldt hetzelfde.

De providers zeggen het probleem in samenwerking met Microsoft te onderzoeken, maar het is niet bekend wat de vorderingen van het onderzoek zijn en waarom er na meerdere dagen nog geen oplossing is gevonden. KPN zegt klanten dat zij als tijdelijke oplossing een systeemherstelpunt toe kunnen passen van een oudere datum, om zo weer internettoegang te krijgen. Ook Ziggo geeft die suggestie.

Update, 17:08: Het gaat om een probleem met een Windows 10-update en het probleem speelt dus niet alleen bij klanten van KPN. Het bericht is daarop aangepast.

@Bron: Tweakers.net

 
Ikzelf heb nooit problemen gehad maar inmiddels komt er bij mij een update binnen die dit zou moeten oplossen en dat is de cumulative Update for Windows 10 Version 1607 for x64-based Systems (KB3201845).

Ik durf eigenlijk mijn PC niet meer op te starten als de update klaar is. :)

 
Ik wilde haast zeggen dat ik er hier geen last van heb, maar sinds vandaag wel dus, en idd na de nodige updates??? 

Alleen het is dus op de pc waar W-10 op staat, alle andere apparaten hier, zoals de player voor Kodi, mijn Sunray enz hebben er geen last van, die doen het gewoon.

Nu stond er dus een uitroepteken door mijn netwerk, daar op geklikt, en na het aanzetten van 1 of ander knopje wat op de stand uit stond, heb ik weer internet op deze pc.

Ik heb er niet bij stil gestaan, maar om 1 of andere vreemde reden had ik vorige week op een andere plek hier, mijn tuinhuis, ook geen verbinding met internet op de pc daar, alle kabels nagelopen, maar dat was allemaal goed, en na wat instellingen veranderd te hebben was daar weer internet, dus wellicht daar hetzelfde gehad, voordat de informatie die hierboven beschreven staat, bekend was?

 
De update schijnt pas maandag beschikbaar gekomen te zijn dus vermoedelijk dat je verleden week dan iets anders had.

Er zijn in het begin vele wifi problemen geweest met W10 overigens. Gelukkig zijn de meesten opgelost door nieuwe drivers te installeren.

 
Black Tiger zei:
De update schijnt pas maandag beschikbaar gekomen te zijn dus vermoedelijk dat je verleden week dan iets anders had.

Er zijn in het begin vele wifi problemen geweest met W10 overigens. Gelukkig zijn de meesten opgelost door nieuwe drivers te installeren.
Ik heb me ooit aangemeld als tester en misschien dat ik daarom bevoordeeld ben. ;)

Ook op Tweakers staat dat de patch KB3201845 sinds gisteren (vrijdag) beschikbaar is.

Gisteren was het tussen alle andere zaken door een installatie dag i.v.m. met de nodige updates. Na de installaties en een reboot was W10 zoals gewoonlijk even traag maar na een 10 minuten is de snelheid weer terug.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan