AmbtenarenHumor met grote HaHa...

marie

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
1 okt 2002
Berichten
1.046
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
35
Als het niet zo Droevig was, met grote D.... :

In de provinciale krant gelezen vanochtend:

Een mevrouw van de sociale dienst ( vrij vertaald ) vertelt, dat er een nieuw

gps-apparaatje, ter grootte van sleutelhanger, geintroduceerd wordt, waarmee geheugen-gestoorden, die alleen wonen, beter gelokaliseerd kunnen worden.

Ze moeten alleen onthouden, het ding ieder twee dagen op te laden, en, laatst, maar niet minder belangrijk, niet te vergeten, het rond de hals te hangen, als zij het huis verlaten....    :huh:

gr. George

 
Inderdaad droevig. Maar het zal nog wel verder gaan. Zag deze week een docu waarin een persoon vrijwillig een RFC chip in zijn hand liet inbrengen.

De eigenaar van het bedrijfje wat dit deed had al zoiets en deed er zijn winkeldeur mee open en dicht en zijn auto en de ontwikkeling zit in de lift en er zijn nog veel meer mogelijkheden.

Het zou me niet verbazen als men over 15 a 20 jaar op die manier het door jou genoemde soort mensen gaat "helpen".

 
Tja die hulpmiddelen voor vergeetachtige zeg maar dementerende mensen zullen een enorme toekomst hebben.

Alleen power voorzieningen blijft een issue.

Mijn moeder 92 woonde nog op zichzelf , is nu aan het dementeren. Gaat nu razend snel. Enigszins jammer maar gelukkig pas op een gezegende leeftijd.

Had om haar nek een  drukker waarmee ze direct verbinding maakte met een hulp centrale . Deze bellen dan direct op wat er aan de hand is.

Altijd goed gegaan totdat ze aan het dementeren ging . Wist niet meer dat de telefoon bestond en nam niet meer op. Ook dat drukkertje om haar hals waar diende die voor. ?

Dus ongeveer  250 keer per dag druk druk druk.

En wat denk je dat de hulp centrale deed. Een week zijn ze trouw steeds komen kijken wat er aan de hand was . Niets dus moeder begreep niet wat die man na een week kwam doen.

Totdat we tot de ontdekking kwamen dat als moeder op de drukker drukte er normaal uit de centrale doos en pieptoon  klinkt deze niet meer piepte.

Godver had de centrale daar de stekker zonder mededelen eruit getrokken (achter de tv dus onzichtbaar.)

Nu is moeder gelukkig ondergebracht in een gesloten verzorgingstehuis en krijgt alle aandacht.

Maw er zijn heel wat hulpmiddelen te bedenken voor beginnende dementerende mensen. Maar eens houdt het resultaat van die hulpmiddelen ook op.

 
Phew, da's nogal een verhaal, nogal heftig zeg.

Inderdaad heeft ze een gezegende leeftijd, maar dat maakt het toch niet echt minder erg.:sad:

Wat me wel bijzonder verbaast en ook eigenlijk alweer meer dan genoeg zegt over de verzorging hier, is het feit dat men een (in feite) noodknop uitschakelt, zonder daarvan ook maar iemand van de familie van op de hoogte te brengen noch voor een alternatief te zorgen.

Nu is er dus wel een alternatief, ze zit in een gesloten verzorgingstehuis waar ze alle aandacht krijgt. Maar dat had dus al moeten gebeuren op het moment dat besloten werd die stekker uit te trekken van de noodknop. En niet pas een tijd later! :grrr:

 
Dat is een heftig verhaal, Matrix. Ik hoop, dat je moeder inderdaad goede verzorging krijgt, want dat moet je dikwijls ook maar afwachten...

Die hulpdiensten zijn niet altijd even betrouwbaar.

Moeder van kennis belde thuiszorg, en kreeg onder gesprek hersenbloeding.

Thuiszorg vond het wel vreemd, dat gesprek zomaar afliep....

Uur later belden zij die moeder, maar telefoon was nog in gesprek... pas nog een uur later belden ze de politie, terwijl ze zelf op 5 minuten wandelen zaten..

Dit soort hulpmiddelen zijn in theorie mooi, maar functioneren niet in alle gevallen, zoals het behoort, om verschillende redenen.

Mijn schoonmoeder stond op uit bed, werd duizelig, en viel op de vloer.

Zij had echter niet de kracht, om bij drukker te komen, die halve meter verder op nachtkastje lag... Gelukkig stond haar wagentje dicherbij, en daar hing een telefoon aan, zodat ze ons kon bellen. Wij wonen 300 mtr verderop.

Als je zo'n verhaal hoort, denk je dat dat overdreven is, want een mens kan zich toch wel metertje verslepen.... Neen dus, en dan neem ik mezelf als voorbeeld.

Ik was achter in een keukenkastje iets aan doen, maar lag zo vreemd opgevouwen, dat ik met geen mogelijkheid meer overeind kon komen, omdat mijn knieën niet wilden...

Vanaf die dag slik ik mijn kritiek maar in, als oma op een vreemd uur belt voor hulp...

Hugo Borst brengt het lot van ouderen nu onder de aandacht. Ik hoop, dat zijn inspanning goede gevolgen heeft... vr. gr. George

 
Bt je wilt niet weten wat we allemaal uit de kast hebben moeten trekken om zowel de gemeente als zorginstellingen te overtuigen dat ze in een verzorgingstehuis moest worden geplaatst.

Komt zo'n truttenbol met een vragen lijst.

Vraag

Wast u uzelf

Eet u goed

Kleedt u uzelf aan

Hoort u goed.

En nog tien vragen waarop moeder steeds ja zegt.

Je kunt dat dan weerleggen tot je een ons weegt. Maar mevrouw komt nog niet in aanmerking, maar gezien haar leeftijd wel op een wachtlijst, kan wel een half jaar of jaar duren.

En paar dagen later was ze gevallen bont en blauw, wij die truttenbol opgehaald zorginstelling erbij gehaald en de huisarts erbij betrokken.

En wat denk je dat die truttenbol zei.

Indien huisarts de noodzaak vindt om moeder in een verzorgingshuis op te nemen. Dan ga ik akkoord.

Godverdegodver zei de huisarts ben je nou stekeblind en zo dom. Hier maak ik werk van dame.

Binnen 2 dagen was er plaats en de medici ter plekke vonden dat mijn moeder beslist op de gesloten afdeling moest. Waar wij al maanden voor aan het vechten waren.

Leve de zorg instanties.

 
Pffff.... maar goed dat de huisarts niet blind was, want daar heb je er ook nog wel van, dan had je weer mooi gezeten

Laten we hopen dat wij niet zo terecht hoeven komen later want het is mijn stellige indruk dat het alleen nog maar slechter wordt. :sad:

 
Ongeveer hetzelfde heb ik met mijn moeder gehad die is helemaal goed gebleven tot haar 92 jaar toen begon ze vergeetachtig te worden en omdat ze het gas al een paar keer had vergeten uit te doen vonden wij het beter dat ze aan de overkant in het bejaardenhuis ging eten en zo niet meer zelf hoefde te koken.

Ze woonde zelfstandig in een mooie flat die wel aangesloten was bij het verzorgingshuis aan de overkant.

Toen ze een paar weken later daar ging eten is ze gevallen en daarna is het hard achteruit gegaan ze was weer van de val hersteld toen kwam ze op een morgen haar bed niet uit en mijn zus ging daar elke dag kijken en heeft de huisdokter gebeld die keek er naar en onderzocht haar en zei ze is terminaal mijn twee zusters lieten haar niet meer alleen en bleven om de beurt daar slapen en overdag was er altijd iemand van ons en door de verpleging van de overkant is ze verzorgd.

Het heeft toen nog een week geduurd en ze is zo weggegleden en heeft de 93 net niet meer gehaald.

Haar vader was ook 92 geworden en haar oudere zuster ook dus zit een beetje in de genen.

 
Ouderen met dementie in de Japanse stad Iruma kunnen sinds deze maand een sticker met QR-code op hun nagel krijgen. Hierdoor kunnen ze naar huis worden gebracht als ze verdwaald raken, en opgespoord als ze vermist raken.

 
Oh kijk, dat is wel weer een handig idee... alleen.... nagels groeien en moeten geknipt worden. Dan krijg je op een gegeven moment een halve QR code of je moet de nagels zo lang laten groeien totdat je hem weer volledig kunt vervangen.

 
Een chip laten inplanteren onder de huid het ik wel eens gelezen mensen vergeten een alarmknop om te doen maar waar dat was weet ik niet meer.

Lijkt me datr dat over een 30-40 jaar normaal gevonden word.

 
aart44 zei:
Een chip laten inplanteren onder de huid het ik wel eens gelezen mensen vergeten een alarmknop om te doen maar waar dat was weet ik niet meer.

Lijkt me datr dat over een 30-40 jaar normaal gevonden word.
Wie wat ouder is kan zich vast en zeker nog wel de vele science fiction strips en films herinneren en als je die nu vergelijkt met het heden dan zijn er toch al veel dingen inmiddels uitgevonden en ook ingevoerd. Toen was het nog science fiction en nu is gewoon de werkelijkheid.

 
Zo'n chip wordt toch al jaren bij dieren gebruikt, dus is allang geen toekomst muziek meer... gr. George

 
lulkoek in kletspraat, onze kat is al 4 keer opnieuw gechipt omdat ze de chip niet kunnen vinden.

Schijnt dat zo'n mini pillie onderhuids aan de wandel gaat,

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan