Philips DSR7141 probleem

Jan de Boer

New Member
Lid sinds
10 dec 2016
Berichten
3
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
73
Hallo,

ik ben nieuw hier in dit forum en hoop dat iemand mij kan helpen.

Ik bezit een Philips DSR7141 satellietontvanger en heb regelmatig het volgende probleem. Als we zitten te kijken bevriest het beeld ineens. Tot nu toe kwam dat af en toe een keer voor. Gisteren was het ineens drie keer in een half uur. Dat begon me redelijk de keel uit te hangen. Wat is er met die ontvanger aan de hand, hebben meer mensen hier last van? En wat kan ik doen om dit probleem op te lossen.

Met vriendelijke groet,

Jan de Boer

 
Beste Jan, allereerst welkom op Satellite Fun.

Persoonlijk ben ik niet zo thuis met de Philips ontvangers, andere gebruikers vermoedelijk wel.

Wat men sowieso kan proberen is om een fabrieks reset te doen en daarna te kijken of het probleem over is.

Bevriezende beelden kan echter ook andere oorzaken hebben. Bijvoorbeeld als sneeuw en/of onweer in de lucht hangt, of dat om welke reden dan ook de schotel ietwat verschoven is. Digitaal luistert namelijk ontzettend nauw en een millimeter kan al alle verschil uitmaken.

Vandaar dat het belangrijk is om te controleren of de signaalsterkte en signaalkwaliteit nog goed is, dus kun je eventueel bij een antwoord vermelden.

 
Hoi Jan,

Ook namens mij welkom op dit board.

Er is op 25 augustus een update in die ontvanger geschoten om de beveiliging op te schroeven; helaas zitten de door jou genoemde bugs in die nieuwe update.

Het board "Satellietforum" staat vol met de door jou genoemde klachten.

CanalDigitaal heeft beloofd dat er een nieuwe update zal komen, maar wanneer is nog onbekend.

 
Hartelijk dank Black Tiger en Bones.

Weet Bones misschien ook hoe ik de vorige versie van de firmware terug kan zetten? Dan maar iets minder beveiliging.

Groet, Jan de Boer

 
Hoi Jan,

Alleen CanalDigitaal in samenwerking met Nagra kan dat volgens mij;

Lees HIER het artikel.

 
De uitleg van Bones is duidelijk, als je probleem in soft zit.

Bij topic 2 in HD ontvangers heeft iemand ook problemen, en staat zijn schotel niet goed genoeg uitgericht, om update te krijgen.

Vereiste is, dat 19.2 E. doorkomt!    -Al wil je de HD zenders op de 23.5 ontvangen.

Ergens wordt ook melding gemaakt, dat trafo slecht is, en daarom stroomvoorziening probleem veroorzaakt.

Gr. George

 
Lees dit net op een ander forum:

Zet de beeldscherm instelling op 1080i ipv op auto en je bent van de vastlopers verlost.
In je DSR dus!

(ik weet niet of dit werkt, ik heb dit gewoon gecopieerd vanaf een ander board).

@edit BT: even een echte quote er van gemaakt.

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Thanks BT!

 
Hoi Aart,

Weet je ook via welke zender en via welke sat dit gebeurt?

In ieder geval hartelijk dank voor je melding.

 
Hartelijk dank voor alle reacties. Het probleem schijnt zichzelf weer opgelost te hebben. We hebben na die ene dag geen storingen meer gehad.

Groeten,

Jan de Boer

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan