Motorola/Lenovo idiote misser!

Black Tiger

Addicted Member
Administrator
Moderator
Lid sinds
8 feb 2001
Berichten
34.774
Waarderingsscore
1.000
Punten
113
Leeftijd
60
Locatie
State Penitentiary
Dju, ik had een nieuwe smartphone nodig, was eerst nog aan het denken aan een Sony Z2 want mijn oogpunt was goede accu en lange standby tijd. Maar die Z2 is al wat ouder.

De goede man in de T-Mobile winkel kon me mijn sim-only abo opbreken en tegen behoorlijke korting en nauwelijks verhoging van de abo kosten een mooie gsm aanbieden. De nieuwste Sony (volgens mij een X Compact maar weet niet meer zeker) en een Motorola/Lenovo Moto Z Play, beiden tegen zeer gereduceerd tarief.

Uiteindelijk wegens de iets meer opties en de grotere accucapaciteit gekozen voor de Lenovo. Wat moeite moeten doen voor een screen protector en mapje te kunnen regelen want die dingen zijn zo nieuw dat het nog niet overal verkrijgbaar is.

Ik was er ook zeer blij mee en tevreden over, TOTDAT ik ging proberen om foto's van m'n toestel naar de smart tv te streamen, dus om ze daar op beeld te krijgen. Daar bleek dus geen optie voor te zijn.

Er was een optie die iets anders zat de zogenaamde "cast" optie. Maar die bleek alleen met Chromecast te werken.

Het is niet mogelijk om via wifi ook maar iets (foto's, filmpjes etc.) te streamen naar welk wifi/lan device (of DLNA device) dan ook. Dus niet naar de SmartTv, Xbox of wat dies meer zij.

Dus ik het hele toestel doorzocht naar alle mogelijke opties die het bevatte, maar nergens een optie te vinden om dit mogelijk te maken.

Na wat zoeken in Google bleek uit een bericht op een Lenovo forum, dat dit inderdaad alleen nog maar met Chromacast kan. Eerder was het wel nog mogelijk via "meer instellingen" in de Chromecast optie. Het blijkt echter dat Motorola/Lenovo de functionaliteit er uit gehaald heeft sinds de laatste Moto X of Z smartphone, doet er verder ook niet toe.

Het is te gek voor woorden dat een fabrikant een optie er uit haalt, die zowat in elke andere smartphone standaard aanwezig is en ook veel gebruikt wordt. Streamen is immers "je van het" tegenwoordig. En dat terwijl de meeste smarttv's wel wifi en/of lan hebben maar geen Chromecast.

Ondergetekende was dus enorm pissed dat er een halve zool op het idee is gekomen die functie te verwijderen.

Ja oke, natuurlijk is het op te lossen middels het installeren van een externe app (3rd party app), maar dan zit je weer met de reclame zoals in die apps voor komen of je moet er weer voor gaan betalen, terwijl het gewoon een standaard mogelijkheid behoort te zijn.

Uiteraard heb ik op het forum ook een reply geschreven bij dat bericht waar nog meer mensen er over klaagden en een boze mail geschreven naar de support afdeling met de vraag of dit er bij de volgende update weer er in gezet kon worden.

Anyway, ik heb mijn gram even kwijt gekund op die manier en ook hier. Maar let dus op als je een Motorola koopt en deze functie ook wilt gebruiken, dat die er wel nog in zit. In de Moto Z Play dus in elk geval (nog) niet en het is maar de vraag of ie er komt.

 
Laatst stond ik dacht bij tweakers dat de voorlichting bij de smartphone winkels je iets proberen aan te smeren waar ze het meeste aan verdienen en in de meeste gevallen niet de voor en nadelen vertellen.

Omdat de meesten niet voorbereid zijn op het model wat ze eigenlijk niet willen.

Je zoekt thuis alles  uit voor bepaald model en in de winkel is het gelijk we hebben een interessante aanbieding en dan wordt je genaaid.

Ik heb een iphone 5s en in het begin werkte alles aardig. Totdat apple ging rotzooien met ios 9 9.01 9.02 9. Zoveel.... Verolgens 10.0 en nu al 10.1.1 en iedere keer veranderd er wat en zoek je je het laplazarus

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik moet eerlijk zeggen dat dit v.w.b. de T-Mobile winkel hier redelijk mee valt, hij vertelde niet alleen voordelen. Ik ben echt slechts 1,50 meer per maand kwijt aan abo. Daarvoor heb ik dan wel 6 GB data erbij en dus een toestel voor 209 euro wat normaal los veel duurder zou zijn geweest en 2 jaar garantie erbij.

Het andere toestel wat hij aanbood was de nieuwste Sony en die had die optie overigens wel. De medewerker wist nog niet veel van die Motorola, zo nieuw was ie.:)

Ja dat iOS is ook wel geneuzel, steeds weer wat anders. Heb een iPhone 4s gehad een aantal maanden. Daarna weggedaan, Android werkte niet alleen fijner maar ook sneller. En niet steeds dat gezeur om een Apple ID in te vullen als je iets wilt installeren.

Kon op een gegeven moment ook uitgeschakeld worden volgens mij maarja, was me te zeer een gehannes.

Een nieuwe smartphone kiezen is sowieso al proberen een keuze te maken door het bossige doolhof van merken, types en mogelijkheden.

Heb overigens al bericht gehad van Motorola, want die moeten binnen 24 u antwoord geven. Dus netjes zo'n antwoord gekregen van dank je wel voor de aanschaf, we verwijzen je issue door naar de juist medewerker van de juiste afdeling, die gaat contact met je opnemen.

En vervolgens kunnen ze er dus zo lang over doen als ze willen. De juiste afdeling had ik al bij terecht moeten komen gezien alle info die je moet invullen voordat je uberhaupt je probleem kunt verzenden via het contactformulier.;)

Achja, we zien wel, tot nu toe ben ik er voor de rest zeer tevreden over.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan