kerst cake recept

freggel1

Addicted Member
Moderator
Lid sinds
5 jan 2003
Berichten
20.131
Waarderingsscore
562
Punten
113
Leeftijd
59
Locatie
Zundert
Ik krijg weer veel vragen om mijn Vodka kerst cake recept te delen.

Kopieer het en bewaar het ergens... Dan hoef ik het niet elk jaar opnieuw te typen.

100gsuiker, 1 tl. bakpoeder, 100ml water, 1 tl. zout, 100g bruine suiker, sap van 1 citroen, 4 grote eieren, 50g noten, 1 fles Vodka, 200g gedroogde vruchten.

Begin met je vodka te proeven, je wil zeker zijn van de kwaliteit.

......

......

Neem een grote kom, proef de vodka nog eens om zeker te zijn. Zoek de elektrische mixer. Klop de boter in een grote zachte kom. Voeg 1 tl suiker toe. Meng opnieuw.

Je checkt best nog eens je vodka.

...

Doe je mixer ding uit.

Breek 2 eieren en voeg ze toe aan de kom, gooi er de gedroogde vruchten bij.

Raap de vruchten op van de vloer, was ze en doe ze voorzichtig trug in de kom.

En proef nog eens van de vodka.

Mix in de elektriciteit.

Als het gedruigd froot in de klopdinges vastzit maak het met je hand los.

Vergeet ondertssss devodka ni te proeve.

Zift nu 200g zout of zo en zeef het citroensap en plet jenoten, voeg ene suiker leepel bij of zoeiets.

Vet de oven in en zet de cake in 180graden en probeer recht te blijven.

Stuur nu misschien iemand naar de winkel voor een cake...

 
hey maatje, maar wanneer moet nu de vodka erbij en hoeveel? Dat zuipen is allemaal wel leuk maar wel bij de les blijven.  :biggrin: :biggrin: :biggrin: :biggrin:

B.

 
Hier een beter recept

EEND MET WHISKY:

Benodigdheden:

- Een eend van 5 kg.

- 2 flessen Schotse Whisky.

- Spekreepjes.

- Olijfolie.

Bereidingswijze:

De eend larderen en de binnenkant inwrijven met peper en zout.

De oven 10 minuten voorverwarmen op 180 graden.

Een longdrinkglas voor de helft vullen met whisky.

De whisky opdrinken gedurende het voorverwarmen van de oven.

De eend op een vuurvaste schaal leggen en een tweede glas whisky inschenken.

Het tweede glas whisky opdrinken en de eend in de oven zetten.

Na 20 minuten de oven op 200 graden zetten en 2 glaven vubben met whisky.

De glaven opdiinken en de scherven van et eeiste glav oplaapen.

Nog en naiff glav insjenke en opdlinke.

Na en naiff uui de hoven opedoen om deend te sjekkn.

Blantwondezalf in de padkamer ganaale en op de povenkand van de linkerand toen.

Denove nen sgop geve.

Twee glave wiskiinsjenke en tmiddeste glaf leegdwinke.

De nove opedoen naadattet eerste glaf leeggis en de sjotel vastpakke.

De blantwondezalf op de binnekand van de regtehantoen en deent oprape.

Deent noggis oprape em met nen nantdoek de bwantwondesaiv van deent vege.

Ze hande ontvette met viskey en de tupe ssalf veeroprape.

Tkapotte glazzopvege endeent terug in de hove toen.

Deheent oprape en dove eers opedoen.

De twwwiede fles biski pedoen en overeindzette.

Opstaan van de vjoer ent vetssspek ondrde kas vege.

Noggis opstaan van de vjoer en tochma blijve zitte.

De bles op de grondzette.

Uide bles drinke wande glave sijn opof kabot.

Den'ove aftette, deooge sluite en omvalle.

De volgende late voormiddag de eend aansnijden met het zilveren feestbestek en degusteren met citroen en mayonaise.

De hele rest van de middag en de vroege avond de rotzooi in de keuken opruimen en de wanden en plafond schoonmaken.

Glasscherven en lege flessen naar de glasbak brengen en op de terugweg Paracetamol en maagzout kopen!

 
Whahaha, drinken en koken samen.... heb daar ook nogal moeite mee. :biggrin: :biggrin:

 
Hier wordt de indruk gewekt, dat drank een negatieve invloed bij koken zou hebben....

Deze stelling moet ik even uit eigen ervaring weerspreken : De beste koks lusten een lieve slok, en bereiden onder invloed daarvan de beste maaltijden....

Ikzelf ga er ook een stuk duidelijker en samenhangender door spreken...

Want zonder drank is koken en bakken maar een vervelende bezigheid.... ???

Of ben ik de uitzondering, die de regel bevestigd.... gr. George

@ Black Tiger: Zou je de spellings controle kunnen nakijken....? In de postings van Freggel1 & Matrix stonden nogal wat schrijffouten...

 
Ofwel jij bent de uitzondering, ofwel wij zijn gewoon minder goede koks, allemaal mogelijk.  :heh:

Het zal ook enigszins aan de mate liggen, maar het is moeilijk om maat te houden als het lekker smaakt. :bier:

Spellingscontrole nakijken? Nah.. dat klinkt als werken, da's niet goed voor me. :biggrin:

Volgens mij hebben die gewoon vergeten op het knopje te drukken na het nuttigen van al die drank. :)

 
@Marie, ik moet toegeven dat ik wel van een drankje houdt, en dit dan ook regelmatig bij het eten gebruik om bij het vlees te doen, of door een nagerecht.

De tijd dat ik nog op school zat en het bakkersvak aan het leren was, toen wisten we de likeur in het magazijn goed te vinden. :biggrin:

 
@Marie drink maar eerst een halve fles whisky en lees beide verhalen nog eens. Wedden dat het perfect te lezen is en geen spelvauten te bekennen zijn trouwens het zijn geen nuchter geschreven verhalen, maar directe stap voor stAp recepten

Negatieve invloed? Hoe kom je daar bij het resultaat was perfect en daar gaat het om.

Marie neem me niet al te serieus maar jij hebt een klein beetje een narsistische inslag.

Nieuwe forum rubriek "Marie weet het beter" hahahaha

 
Laatst bewerkt door een moderator:
@Matrix: Ik neem je wel serieus, maar heb geen verstand van bloemen...

Ik drink geen whiskey, maar lees de hele dag door met een slok op....

Ik word er niet vrolijker van, maar mijn maaltijden varen er wel bij....

Nieuw topic is niet nodig.... Bezoek mijn Blog.... gr. George

 
Geacht forumlid @the Matrix:

Ik weet niet, wat in jouw hoofd speelt, want ik ben geen psychopaat, die bevoegd schijnt te zijn, anderen te diagnosteren als "narcist".

-Al zou het niet serieus zijn, staat deze uitdrukking toch te boek, als zeer beledigend.

Ik vraag mij af, wat jou ertoe drijft mij over de jaren constant systematisch af te zeiken, nu weer enkele reacties die nergens op slaan.

Als je hulp moet hebben, van andere forumleden om mij, om een of andere reden, aan een schandpaal te nagelen had je er "schandaal" voor kunnen zetten, in de hoop, dat je maatjes vindt voor een heilige oorlog....

Ik sta open voor humor, katten, ironie, sarkasme en satire, om te lachen!

Maar bij afzeiken en vernederen trek ik op een gegeven moment een grens.

Die heb jij overschreden.

In eerste instantie wilde ik geen negatieve energie meer aan jou besteden, maar bepaalde zaken moeten benoemd worden.

Bij deze dus!

Prettig weekend, en vr.gr. George

 
Een narcist is niet beledigend bedoeld .

Een narcist is iemand die het meestsl beter weet en overtuigend overkomt.

Dus geen scheldwoord  en persoonlijk heb ik helemaal geen rancunes tegen je maar ik constateer de laatste tijd steeds als iemand iets post , jij het beter weet of overtuigend uitlegt hoe het in de scheepvaart aan toeging. Ook al wordt daar niet om gevraagd

En dat is een  narcistisch gedrag.

Ook nu je reactie heeft weer een boventoon. Ik heb bij mij weten jou nog nooit persoonlijk afgezeken maar wel soms pittig beantwoord, net zoals ik dat bij zovele postings doe maar altijd met een twink,

Dat hele relaas van je slaat absoluut nergens op en bewijst wederom dat je boven iemand  gepositioneerd wilt worden en niet naast als gewoon een maatje.

Ik wil niemand de indruk geven dat ik jou als persoon niet mag. Zeer zeker niet.

Laatst een chinees bericht geplaatst en daarbij gezegd misschien kan Marie dit lezen.

Beledigend? Nee want Marie is ooit een wereldreiziger geweest dus dat was een reactie met een twink.

Bij recepten waarbij jij het over spelfouten hebt. Grappig bedoeld misschien maar bovenstaand aan de schrijvers)

Mijn beledigende antwoord, drink eerst een halve fles whisky. Tja als je dit als aanval op jou persoonlijk ziet weet ik het ook niet meer, zo kan ik nog wel tig voorbeelden geven dat ik jou nooit heb beledigd hooguit een pakkende niet storende reactie

Ook jou heb ik hoog zitten met je bijdrages en wil dat zo houden,

Maar het is jou recht mij te negeren omdat ik sarcastisch ben waarvoor ik direct uitkom dat dat zo is.

Mocht je vinden dat ik je beledigd cq afgezeken heb wat ik mij niet kan voorstellen en hetgeen niet juist is dan mijn welgemeende veronttschuldigingen en hoop dat jij je strijdbijl diep begraafd.

Dit had ik eerder in een pm willen zetten , maar omdat je ook openlijk uit de kast klapte vond ik dit op zijn plaats om in dit topic ook mijn reactie te plaatsen.

Dus marie je zit met je conclusies dat ik je afzeik eo beledigend richting jou ben er helemaal naast. Althans nooit zo bedoeld.

Maar goed ik stop ermee en zal voortaan genuanceerder reageren.

 
Ow ja de kreet

Die Sr Member met de naam Marie is pas 27 en een man ?

Kijk in je profiel daar staan die gegevens dus ook niet beledigend of afzeikend maar gewoon een twink.

Uitleg: 27 is een man en geen Sr.

 
Mooi. Daarmee hebben beiden de kans gehad hun zegje te doen. Verder per pm graag de gevoelens uitspreken en hier weer on-topic want zo krijgen we die kerst-cake nooit op tijd klaar. ;)

 
Heren voorzichtig anders roept  ie: "I kill you" :devil:

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan