Nare virus,

RobC

Active member
Special Friend
Lid sinds
15 aug 2001
Berichten
152
Waarderingsscore
4
Punten
18
Leeftijd
85
Locatie
Maastricht
Op mijn PC met Windows 7 zit al een tijd een nare virus die er maar niet aftekrijgen is. Soms wordt het beeld zwart  geen muis etc en na een tijdje komt alles weer terug, het is na verschillende Antivirus prog's b.v. Spy Hunter, Malwarebites, AVC, Avira etc programma’s,  nog steeds niet gelukt, het enige wat ik doe is steeds na op starten kijken of in C:\windows\ SECOH-Qad.exe en .DLL er zijn, soms wel soms niet. Na verwijderen is het rustig, maar het moet toch mogelijk zijn dat virus? te verwijderen. Google geeft verschillende adviezen, allemaal geprobeerd, maar steeds komt die ellende terug. Ook na een clean install had ik na een paar dagen toch ook weer de problemen. Iemand een idee?

 
weet je zeker dat het een virus is en niet de hardware die dat veroorzaakt.

Vooral omdat je na een clean install er nog steeds last van hebt.

wordt de PC of laptop niet te warm??? of is de adapter een beetje stuk

Verder denk ik ook aan energie beheer misschien heb je het beheer van de energie zodanig ingesteld dat de PC in de slaapstand springt en dan moet je hem daaruit halen voordat de muis weer reageert meestal de powerknop even ingedrukt houden.

Energie beheer veranderen doe je in configuratie scherm-->energiebeheer kies daar onder balans de instellingen wijzigen

 
Ehmz... die krijg je er niet zomaar uit. Dit bestand is gelinked aan KMSpico lees ik.

Dit is een oplossing in het Engels, als ik 'm voor je moet vertalen (denk 't niet) dan hoor ik 't wel. :)

This exe file is known to be linked with "KMSpico" (MS Windows & Office activator - supposedly). Uninstall the software, run a deep clean of its updater (try Farbar recovery scan tool) revoke its firewall rule and you have yourself a resolution to this issue.
 
@ BT, dank en The Matrix, ik zal kijken of KMSpico inderdaad de reden is van die twee bestanden Secoh-Quad.exe en Secoh-Quad.dll. Ik zal AutoSpico, instructie van KMSpico  bij opstarten uit schakelen een indien nodig alleen KMSpico.exe gebruiken door het zelf op te startten. Buiten het van tijd tot tijd het beeld voor een halve minuut op zwart te zetten komt er ook een mededeling dat een NVIDIA driverbestand opnieuw wordt geïnstalleerd, nummer zal ik later wel noteren. Ik heb al vaak de drivers voor mijn beeld adapter en Videokaart vervangen. Eigenlijk werkt een korte tijd niets, geen muis enzo maar daarna is alles weer OK. Ben benieuwd wie en waarom die bestanden steeds opnieuw verschijnen. Actie tegen KMSpico? Kijk dus voor de zekerheid via de verkenner op C:\Windows\ naar Secoh*.* je kunt ze een voor een verwijderen, maar zonder het juiste programma komen ze waarschijnlijk toch weer terug. Het is weer eens een andere bezigheid dan het veel leuker satelliet  gebeuren met de info van L.Ooosterhoff. Bij deze weer eens bedankt L.O.  voor al die nieuwe dingen en info. RobC

 
Ben benieuwd wie en waarom die bestanden steeds opnieuw verschijnen. Actie tegen KMSpico?
Heb ik net uitgelegd, die verschijnen steeds opnieuw omdat die door kmspico aangemaakt worden dus als jij autospico hebt draaien jah... dan is het logisch dat ze terug komen.

Actie tegen KMSpico? Van de virusscanners misschien, zou best kunnen inderdaad.

Een andere oplossing is een legaal serienr. te gebruiken evt. van een sloop computer, dat helpt ook, dan heb je ook geen spico meer nodig. ;)

 
Tja... gewoon Libreoffice maar nemen dan? Volgens mij heb ik hier zelfs nog een Office 2016 liggen ergens die gewoon werkt zonder kmspico. Die kun je alleen niet updaten dacht ik. Weet niet meer.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan