Wat kost het?

freggel1

Addicted Member
Moderator
Lid sinds
5 jan 2003
Berichten
20.131
Waarderingsscore
562
Punten
113
Leeftijd
59
Locatie
Zundert
Vandaag krijg ik telefoon van iemand waar ik vorig jaar een pc aan verkocht heb, een oudje, maar met een SSD-schijf er in doet hij het nog goed.

Nu startte de pc niet meer op, en gaf een hoop piepjes, ik zeg breng hem maar even, dit kan van alles zijn.

Als eerste een nieuw batterij op het moederbord, tijd bijgezet in de bios, en hij doet het weer, kast in de binnenkant even stofvrij gemaakt, en nu even laten draaien.

Ik doe dit voor nu gratis, maar wat rekent een winkel??? 

Diagnose: ?

Vervangend materiaal: ?

Schoon/stofvrij maken: ?

 
Dan moet je al een goede winkel hebben. Stofvrij maken doen winkels over het algemeen bijvoorbeeld niet.

Diagnose, vaak 35-45 euro als ze al diagnose tellen. Die wordt meestal geteld als ze het niet maken kunnen.

Vervangend materiaal aan kostprijs plus b.t.w. plus winst of verkoopsprijs. In dit geval waarschijnlijk 10 euro voor het batterijtje.

Dus vermoedelijk zou het als volgt uit gaan zien voor deze pc:

Vervanging batterij: 10 euro

Werktijd, diagnose en testen: 35 euro.

Totaal 45 euro.

Er zullen ook winkels zijn die gaan zeggen dat de pc overleden is en je een nieuwe zult moeten kopen (liefst bij hun natuurlijk).

Of je moet dus geluk hebben dat je een winkel hebt die hem ook nog stofvrij maakt (doet normaliter geen enkele winkel dus) en die een minder werkloon telt omdat het vervangen van een batterijtje eigenlijk weinig tijd kost.

Voor vrienden/bekenden doe ik zoiets dan ook voor gratis, maar voor anderen 10 euro. Batterijtje kost bij de Action immers nog geen 3 euro. Is er toch 7 euro verdiend voor het werk en het stofzuigen en testen. Dat is meer dan redelijk als je er een uurtje mee bezig bent geweest.

 
Tja, zo zat ik eerlijk gezegd ook te denken, want de persoon die de pc gebracht heeft, die heeft zelf een winkel hier in het dorp.

Dus ik zal straks eens aan hem vragen wat hij rekent voor de flights van een dartpijl, want die verkoopt hij....

 
Oooh LoL wacht even. Dat is mijn tarief voor gewone mensen. Als het zakelijk is, kun je gerust wat meer tellen. :)

 
Ja als je pech hebt wel. :) En da's meestal wel het geval bij computer winkels die iets moeten repareren.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan