Zenderlijsten

Black Tiger

Addicted Member
Administrator
Moderator
Lid sinds
8 feb 2001
Berichten
34.773
Waarderingsscore
998
Punten
113
Leeftijd
60
Locatie
State Penitentiary
De nieuwe Hans zenderlijsten zijn weer beschikbaar in onze downloadsectie.

Er door Hans wat aanpassingen aan gedaan naar aanleiding van een klein onderzoekje bij Openpli.

Het eerste boeket (Nederland) heet thans Nederland + favo buitenland. Op veler verzoek (mini onderzoek OpenPLi-forum) is het oorspronkelijke boeket Nederland aangevuld met de meest bekeken zenders uit Engeland en Duitsland, zodat vaak niet meer apart het boeket Engeland of Duitsland moet worden opgeroepen. De zenders uit Engeland zijn allen free-to-air (fta), de Duitse betreffen de fta-zenders en HD+ zenders.Het boeket Man/Vrouw is vervallen.

Het boeket Nieuws is opnieuw ingedeeld (naar landen).
 
Bedankt voor de upload Black Tiger. Die gaan wij er later eens in gooien, ik ben benieuwd.

 
Graag gedaan. Let even op met 4K ontvangers en OpenPli, dan kun je ze het beste even handmatig er in zetten. Of vanuit Openpli eerst deinstalleren en dan de nieuwe lijst installeren.

Bij software updates schijnt er iets niet goed te gaan, dus mensen, lijsten even gewoon via Dreamset er in pompen als je OpenPli gebruikt.

 
Toch een vraagje van mij, ik vraag het me af of het mogelijk is om bijvoorbeeld alleen de streams uit de lijst van Hans te importeren naar mijn eigen zenderlijst.

Zover ik het kan overzien is dat met Dreamset niet mogelijk maar misschien wel met dreamboxEDIT?

Kopieren en plakken tussen 2 geopende DreamboxEdit programma's lukt ook niet, iets wat mij in eerste instantie wel het makkelijkste leek.

 
Ik weet niet of het mogelijk is zomaar iets te importeren.

Wel is het mogelijk om met Dreamset te kopiëren en plakken, dat heb ik vaker gedaan.

Open een Dreamset en zet daarin je huidige zenderlijst, evt. downloaden van je ontvanger. Dan open je een tweede Dreamset en daarin open je de Hans zenderlijst.

Selecteer daar alle streams die je wilt en doe dan CTRL-C of ga met je muis op de geselecteerde streams staan, rechter muisknop en dan kopiëren kiezen.

Dan ga je achteraan je eerst geopende Dreamset met je eigen zenderlijst op een witte plek bovenin. Neem de rechter muisknop en kies dan plakken.

Voor alle zekerheid bestand opslaan en dan terugsturen naar je ontvanger en dan heb je de streams in je eigen lijst. Dat kun je zo ook doen met aparte zenders en/of paketten.

Met DreamboxEdit lukt dat inderdaad niet, vreemd genoeg. Dan gebeuren er rare dingen. Met Dreamset lukt dit wel.

Mocht je er niet uit komen dan laat het gerust weten dan maak ik wel even een kleine instructievideo.

 
Bedankt voor de uitleg Black Tiger en jouw uitleg is mij duidelijk hoe dit te doen met Dreamset.

Nu heb ik net even zitten spelen met dreamboxEDIT en geprobeerd om een bouquet te importeren in mijn eigen settingslijst en dat is gedeeltelijk gelukt. Ik laad mijn eigen zenderlijst in met dreamboxEDIT en ga dan naar Tools/import/import user bouquet files. Dan kies ik de map waar de (mooie) settings van Hans staan, in mijn geval kies ik de kabelsettings met wat streams en dan opent er zich een scherm met alle bouquets waaruit je kan kiezen wat je wil importeren. Met de streams gaat dit perfect maar wil ik bijvoorbeeld het Ziggo kabel bouquet importeren dan geeft dreamboxEDIT aan dat er 309 errors zijn. 

Een settingslijst wil je altijd naar je eigen voorkeuren inrichten en ik dacht dat dit de oplossing was. Ik zal dus even moeten gaan zoeken wat daar de reden van is en misschien staat het beschreven in  de 'help'. :) Lukt het dan koppel ik het hier terug.

 
Ah kijk, DreamboxEdit heeft een importfunctie, dat was mij op mijn beurt weer niet bekend. Maar ik moet zeggen dat ik er ook al heel lang niet meer mee gewerkt heb aangezien hij in 't verleden wat rare dingen deed.

Dus mooi te lezen dat dit bij moderne versies aanwezig is en/of beter werkt.

Bedankt voor de terugkoppeling en de info! (Y)

 
Hetzelfde geldt voor mij Black Tiger, Ik heb er ook lang niet mee gewerkt tenminste niet met deze functie. Maar de wijze zoals beschreven in jouw posting nr 4 werkt perfect en in één keer enkele bouquets via kopiëren en plakken met 2 X Dreamset open over kunnen zetten. Persoonlijk vind ik de interface van DreamboxEdit iets mooier dan van Dreamset maar wat maakt het uit, als het maar het gewenste resultaat geeft.

 
We zijn het helemaal met elkaar eens v.w.b. deze smaak. Zo ging het bij mij ook. Liever DreamboxEdit, maarja als daar dingen niet mee kunnen die met Dreamset zo eenvoudig kunnen en ook nog snel, dan is de keuze ook snel gemaakt. ;)

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan