Vaatwasser blijft pompen...

freggel1

Addicted Member
Moderator
Lid sinds
5 jan 2003
Berichten
20.131
Waarderingsscore
562
Punten
113
Leeftijd
59
Locatie
Zundert
Maar wie verzint het??? 

Vorige week bleef onze vaatwasmachine afpompen, terwijl al het water weg was?

Gespoeld met kokend water en in het azijn gezet, maar dit hielp niet.

Toen het labyrint bekeken, en linksboven in de hoek zat een hoop vuil, geprobeerd dit weg te krijgen, maar net voordat ik dit klaar had liet ik dit ding uit mijn handen vallen,

dit is een kwaal van mij als mijn handen/polsen moe zijn, aan achterkant een scheur in dat ding, dus zoeken naar een ander, en gevonden, voor €30,-.

Vandaag dat ding er in gezet, gecontroleerd op lekkages en een programma gestart, maar meteen weer bleef de pomp op afpompen hangen??? 

Nou kom ik dus op het punt "wie verzint dit"? 

Er zit een vlottertje in de machine, en deze had ik tijdens het wachten op het nieuwe labyrint in het azijn gezet, en deze deed het, maar onder in de machine in de bak zit een tempexschijf en die lijkt de vlotter aan te sturen, en deze dreef bij mij in het water.

Het water verwijderd, zodat de tempexschijf beneden bleef hangen, en nu doet de machine het weer, dus ergens zit er een piepkleine lekkage, want dit had ik een jaar of ??? geleden ook, en heb toen achteraf gezien hetzelfde gedaan, droogdeppen, en weer opstarten.  :biggrin: 

Tot nu toe geen plassen water in de keuken, de machine maakt weer het geluid wat hij moet maken, en het vrouwtje weer vrolijk!!!

Wellicht een tip voor iemand die met hetzelfde probleem zit!

 
Goed werk Freggel. Jammer van het laten vallen het labyrint maar wat waren de kosten geweest als een monteur dit aan huis had moeten doen? Soms installeren ze meteen een nieuwe printplaat á €200,00.

 
Inderdaad goed opgelost. Maar hoe is die tempexschijf dan los gekomen? Je schrijft dat die niet drijven mag. Heb je die nu weer vastgeplakt of zoiets?

 
Met het drijven bedoel ik dat de schijf dan in het water ligt, los ligt hij altijd, maar komt door het water eronder omhoog.

Ik heb de machine eens goed bekeken, en denk dat dat tempexschijfje meer een soort veiligheid is, want als er teveel water onder in de bak staat dan komt dat schijfje omhoog, en drukt dan meteen de pin die er voor zorgt dat de vlotter omhoog komt en de machine dus begint met pompen om er voor te zorgen dat al het water er uit gaat?

Ik weet verder ook niets van dit systeem, maar ik denk dat er altijd een beetje water lekt of zo ? 

We hebben deze machine nu ongeveer 11 jaar, en dit is de derde keer dat dit gebeurd, water onder in de bak, machine blijft pompen, en nu voor de eerste keer heb ik het zelf eens nagekeken en gerepareerd.

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Toen ik problemen had met een dolle klok van mijn wasmachine kon ik de oplossing vinden op o.a. klusidee.nl maar hier staat ook een advies voor jouw probleem. 

 
er is iets dat lekt en die flotter is idd een veiligheid

verhaal klopt dus dat ie blijft pompen als de vocht schakelaar geactiveerd wordt.

lek opzoeken en verhelpen.

oudere machines meestal te zien door spoor van kalk.

 
Tumme, ik denk dat het einde oefening is? 

Sinds dit probleem opgelost is/was gebeurt het regelmatig dat de machine toch weer blijft pompen, en na dat ik de plaat aan de linkerkant er af haal en het vlottertje naar beneden tik doet sde machine het weer een paar dagen, maar het probleem blijdft terugkomen.

Al een paar keer flink wat azijn en soda door de machine gespoeld en een weekend stil laten staan nadat het systeem gevuld was met azijn.

Nu is het vlottertje los, maarrrrr, nou bromt de pomp...

Het is dat ik dit weekend een andere klus af wil werken in de woonkamer, want daar ben ik vorige week aan begonnen, heel mijn ruimte waar mijn pc's en ander materiaal staat ligt overhoop,

en 2 muren moeten nog behangen worden, en het wordt tijd om dat af te werken.

Vrouwtje moet de afwas maar een tijdje met de hand doen...

 
Probleem opgelost!!!

Vaatwasser staat buiten, en donderdag komt er een nieuwe... :biggrin: 

Vrouwtje weer tevreden, want ik stop met prullen.

 
Precies! Jij snapt hem. :biggrin:

 
Ah verkeerde vrouw-instructie dus. :biggrin:

 
Das een mannenprobleem.... de meeste hebben de handleiding van "vrouw" niet gelezen.

Ik heb hem pas nog ff nagelezen maar ik kwam toch weer wat nieuws tegen.

Je moet ze ook een compliment geven op zijn tijd, niet te veel want dan geloven ze je niet meer.

Blijven aparte types die "vrouw"

 
Ik denk dat Freggel1 het eerst geprobeerd heeft met een nieuwe afwasborstel in plaats van bloemen. Na een nachtje (op de bank) slapen besloot Freggel1 wijselijk om de vaatwasser maar te vervangen. ;)

Als je er eenmaal aan gewend bent dan kan je niet meer zonder zo'n vaatwasser. 

 
Ha! Vrouwen hebben een firmware error, dat moet je van tevoren weten want je moet ze van tevoren ook goed inregelen, anders heb je aan dat hele handboek niets meer. Even los van het feit dat het handboek ook niet altijd klopt en diverse vrouwelijke modellen afwijken van de behandelomschrijving. :biggrin:

Ik heb de mijne in elk geval goed ingeregeld dus dat scheelt. :cool:

 
Tja die van mij is een verhaal apart, maar even serieus, als ze alles met de hand af laat wassen dan heb ik binenkort een compleet nieuwe servieskast nodig, want met haar versleten polsen laat ze dagelijks wel iets uit haar handen vallen, dus dan is dit een goed alternatief. ;) 

Ach je moet ze op zijn tijd een keer op een andere manier kietelen.... :biggrin:

 
Sinds vandaag staat er weer een freggelvrouwtje te dansen in haar keuken, vaatwasser is geïnstalleerd, dus ze is weer happy... :biggrin: 

De servieskast gaat gaat komend weekend van de muur, er moeten nog een aantal rollen behang tegen die wand geplakt worden, daarna hier en daar nog een likje verf, en dan gaan we eindelijk de gekochte beamer eens verder aansluiten, met een aparte surroundset en daarachter een zo goed als nieuwe pc!!! 

Als dat spul aan het draaien is gaan we daar eens een topicje aan wijden, want het is er eentje uit het verre oosten, en ben echt reuze benieuwd hoe we dan de films gaan beleven. :biggrin: 

 
Nou kijk eens aan, dat gaat al weer de goede kant op. :biggrin:

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan