Icefilms op Kodi?

Black Tiger

Addicted Member
Administrator
Moderator
Lid sinds
8 feb 2001
Berichten
34.773
Waarderingsscore
998
Punten
113
Leeftijd
60
Locatie
State Penitentiary
Kennis van me heeft een kastje gekocht, dat beviel hem niet, toen weer een ander genomen en ik kreeg het eerste.

Tweede kastje beviel hem nog minder, dus de zaak weer omgeruild.

Waarom vertel ik dat? Omdat op dat kastje (zo'n adroid TV stream dingetje met Kodi) wel Icefilms staat en gebruikt kan worden.

Deze krijg ik er echter op die wat ik nu van hem heb niet op.

Op beide kastjes is tvaddons.ag geinstalleerd dus dat mag de pret niet drukken.

Heb ook al geprobeerd via Eldorado's xbmc addons maar dan komt er een foutmelding en wordt hij niet geinstalleerd.

Vreemd dat er zo'n verschil zit tussen die kastjes. Die wat ik nu gekregen heb is de goedkope versie van "gratisstreamen" punt nl.

Iemand een idee?

Of moet ik nog eens proberen en dan de foutmelding hier neer zetten?

 
Waarom icefilms Black Tiger? 

Ik zou er Exodus opzetten, dit is op dit moment de beste vwb het kijken naar films en series.

Maar even een vraag, staat er toevallig NaviX op? Als die er op staat wil die wel eens dingen tegenhouden. 

 
Je zou eens een schil kunnen proberen die alles kant en klaar voor je installeren op kodi

Enkele schillen

Dokitv aanmelden via dokitv.Nl

Ditistv seven

Kaosbox tv

Allemaal nl schillen op dit moment voor kodi 16.

 
Zoals Freggel1 al schreef, Exodus doet het ook goed.

Ik heb net even bij mij gekeken en daar werkte Icefilms eerst wel en nu opeens niet en klaagde de addon-on over missende onderdelen. Via 'systeem/instellingen/mijn addons/alles' gezocht naar Icefilms en een update gedaan naar versie 1.99.70 en nu werkt hij wel.

Soms moet je eerst een bepaalde url player installeren om een video stream van een video addon te laten werken.

En deze scripts moeten ook geïnstalleerd zijn.

script.module.simplejson-3.3.0

script.module.elementtree-

script.module.beautifulsoup-

script.module.metahandler-2.5.1

script.module.addon.common-2.0.0

script.module.axel.downloader-0.2.1

script.module.urlresolver-3.0.0

script.common.plugin.cache-

 
@Freggel1: Exodus staat er al op, ik wil gewoon Icefilms erbij hebben en vraag me dus af waarom dat bij de ene wel kan en bij het andere ding niet.

@The Matrix:

Die wat ik nu gekregen heb is de goedkope versie van "gratisstreamen" punt nl.
Is dus al een kant en klaar schil. ;)

Het is daarnaast niet de bedoeling om schillen te gebruiken waarvoor je jezelf weer moet aanmelden. Dat andere kastje, dus zonder speciale schil en bij bol gekocht, zet het er bij de Kodi installatie met tvaddons.ag er gewoon bij.

@Parabolica: Ik kan niet updaten wat ik niet eens heb. Het probleem is dat ie zich niet eens installeren laat, dus kan ik ook niet updaten.

Maar het kan misschien wel aan die scripts liggen. Hoe krijg ik die geinstalleerd?

Als het dat al is want ik kan me niet voorstellen dat die gratisstreamen die scripts niet zou installeren, maar kan 't natuurlijk altijd even checken. Baat het niet dan schaadt 't niet.

 
Black Tiger zei:
@Parabolica: Ik kan niet updaten wat ik niet eens heb. Het probleem is dat ie zich niet eens installeren laat, dus kan ik ook niet updaten.

Maar het kan misschien wel aan die scripts liggen. Hoe krijg ik die geinstalleerd?
Toen mijn reactie er eenmaal stond zat ik aan hetzelfde te denken, hoe kan je iets updaten als het niet eens is geïnstalleerd. Maar ik vermelde wel de laatste versie. ;)

Maar veel van die scripts zijn te vinden in de addons. Als je eerder via bestandsbeheer de zipfile van tvaddons.ag hebt geïnstalleerd dan ga je naar instellingen/add-ons/add-ons installeren m.b.v. zipbestand/addon videos ag/kodi-scripts'. Daar staan 3 scripts in die je kan installeren.  In andere addons zijn ook vaak de scripts te vinden zoals Elementtree die weer in de addon van Arvis zit. Soms helpt het om even met Google te zoeken naar een ontbrekend script.

Maar op zich is het wel vreemd dat jij Icefilms helemaal niet kan installeren want vaak gaat een addon pas na de installatie klagen dat er iets ontbreekt. Ik neem aan dat de Media Player met Android 6.0.1 werkt?

Misschien is het wel zo handig om de foutmelding er eens bij te pakken?

 
Tja ik wist niet eens dat je op scripts kon zoeken. Ik ben wel op Google gaan kijken of Icefilms misschien via een andere source geinstalleerd kon worden, zodoende dat ik op enkele plekken op die Eldorado uit kwam. En er stond ergens aangegeven dat hij bijbehorende dingen (zoals bij Linux) ook automatisch moet installeren.

Ik neem aan dat de Media Player met Android 6.0.1 werkt?
Geen idee, beide kastjes waren met Kodi 16.1 als het goed is. Ik wil hier geen commerciele reclame maken maar ik heb de naam van het kastje wat ik gekregen heb al een paar keer genoemd. Als je daar op bestellen klikt is het die linkse van 109 euro.

Streambox Mediaplayer heet het dan. Zou ik zelf nooit gekocht hebben maarja, als je zoiets krijgt is het leuk ook al is het wat ouder en m'n dochter is er erg blij mee want Exodus werkt prima. :biggrin:

Ben even gaan kijken, de foutmelding is alleen: installatie mislukt.

Meer niet. Maar wat ik nu wel beter zag is dat er helemaal niet gedownload kon worden. Ik zag nu ook een mogelijkheid tot informatie en toen ik daar op klikte gaf ie ook aan "downloaden" en heel snel erna "niet beschikbaar" of zoiets, in elk geval gaven beiden heel sterk de indruk dat hij gewoon de download source niet kan vinden.

Eldorado Icefilms versie nummer was 1.99.10 dus dat is wel antiek, ziet er inderdaad naar uit dat dit de oorzaak wel eens kan zijn. In dat geval zit er een verkeerde download source op.

De versie Android die er op zit is echter versie 5.1.1 level 22 als ik het goed gezien heb. Ook vond ik ergens xxx@ubuntu14 #5, waarbij de xxx voor een korte naam staat die ik alweer vergeten ben. Maar die Android 5.1.1 lijkt me dan wel te kloppen.

Dus geen Android 6.0.1 helaas.

Die andere box (van bol.com) was nieuwer, dus goede kans dat daar wel Android 6.x op draait en ook dus een nieuwere versie Icefilms want daar draait ie wel.

Als ik het goed begrijp moet ik nu dus een Icefilms 1.99.70 apk dingens (of hoe heet dat?) voor Android 5.1.1 ergens te pakken zien te krijgen en dan via usb stick installeren.

Is dat een goed plan? Of moet het helemaal anders aangepakt worden?

 
Ik zal het later wel even proberen uit te leggen want nu moet ik effe weg. Maar andere forum leden zullen ook wel je een eind op weg kunnen helpen. Add-ons voor Kodi installeren is inderdaad een kwestie van de goede source zien te vinden o.a. waar Icefilms bij in zit.

Als je eenmaal een url hebt voor een zipbestand dan kan je dat via 'systeem/bestandsbeheer/locatie toevoegen' downloaden door de url daar exact in te voeren en het bestand op te slaan op de MediaPlayer. Ook kan je het zipbestand met de PC downloaden en dan het .zip bestand op een USB te zetten.

Daarna ga je naar 'instellingen/add-ons/add-ons/installeren m.b.t. van een zipbestand' en daar kan je dan de add-ons inschakelen uit dat zipbestand.

Er zijn dus twee manieren om een add-on te installeren.

 
Ik heb zojuist gewoon om even te testen Icefilms op mijn pc geïnstalleerd, en deze is veel trager en onoverzichtelijker dan Exodus.

Ik snap jou gedachte BT, waarom op de ene wel en op de andere niet? Maar ik zou de moeite niet nemen terwijl er zoveel mooiere en betere zijn. ;) 

Neem nu bijvoorbeeld Primewire of Salts,

 
@Parabolica: Bedankt, daar gaat het me wel mee lukken!

@Freggel1: Ik kan het niet met je eens zijn dat Icefilms onoverzichtelijker zou zijn dan Exodus en trager ook niet. Op kastje van die vriend van me gaat ie lekker snel en heeft net dezelfde zoek mogelijkheden dan Exodus dus ik weet even niet wat jij er onoverzichtelijker aan vindt of wat je ermee bedoelde.

De reden is dat daar soms toch dingen bij zitten die Exodus niet heeft en tevens als Backup als een film het niet doet in Exodus. Icefilms was eerst ook een van de groten en een backup hebben om naar uit te wijken als je iets speciaals zoekt is gewoon handig. :)

Ik vond hem in elk geval wel handig en makkelijk.

Primewire en Salts zeggen me momenteel niets maar kan ik ook eens installeren.

@Allen: Wat is de beste repo of addon om te installeren om naar de publieke zenders te kijken, ik neem aan dat dit ook kan op een of andere manier?

Ze heeft nu wel een deel maar niet alle zenders. RTL XL staat er wel op bijv. maar niet alle commercielen en volgens mij ook niet alle 3 de NPO zenders.

 
Heb nu op mijn Raspberry pi Doki TV staan maar je kunt eens kijken of je Super repro er op hebt staan daar zit Icefilms in bij bestandsbeheer even intypen hier de handleiding

https://superrepo.org/get-started/

 
Superrepo had ik al geprobeerd maar dat lukte ook niet.

Wel het eerste deel van het instellen, dus de source. Dan bij install from zip kon je All of nog 2 anderen downloaden.

In elk geval heb ik de hele procedure netjes uitgevoerd zoals aangegeven.

Maar als ik er vervolgens Icefilms uit wil installeren en kies dus van "install from repository" en kies dan een van de Superrepo's, geeft ie bij alle 3 aan "cannot connect to source". Dus dat is dan wel vaag weer.

 
Heb dezelfde vraag. Ook bij mij geeft hij niks aan.

Ik heb wel kodi versie 17,03 op de TV zelf dus niet op PC of zo.

Ik lees dus mee.

Groeten Papano.

Aanvulling: voor BT. Ik heb wel RTLxL en NPO 1,2,3 doch dit zijn uitzendingen gemist.

 
Op mijn PC was de addon icefilms niet geïnstalleerd en toen ik het icefilms.zip bestand apart ophaalde bij tvaddons.ag en wilde installeren kreeg ik de melding dat 'script.module.axel.downloader-0.2.1' ontbrak. Ook het script 'script.module.addon.common-2.0.0' bestand moet geïnstalleerd zijn. Daarna ging het installeren probleemloos en dit zal op een Media Player in feite niet anders zijn maar de addon Icefilms werkt (nog) niet op de PC dus dan moet ik het Kodi log nakijken wat er fout gaat en wat er mist. Op mijn Media Player ben ik iets wilder geweest met installeren dan op mijn PC. :)

In de addon Nederland 24 zitten de Nederlandse zenders 1,2,3 en nog wat meer maar die doen het nu niet meer bij mij op de journaals na dan. Het is nu wachten is op een fix.

 
@Papano: Die uitzending gemist heb ik ook.

@Parabolica: Thanks, dan gaan we die Nederland 24 er ook maar eens op zetten, als ie er nog niet op zit. Zoals gezegd staat het ding bij m'n dochter op de kamer en die kijkt daar ook vaak TV en speelt met de ps4 dus kan er niet altijd bij.

Die tip die je gaf met de losse zip ga ik eens proberen binnenkort!

@The Matrix: Niet echt, maar toch bedankt. Volgens mij is 't echt een kwestie van gewoon nieuwe versie Icefilms installeren

 
Elke tip is er één die je hopelijk ook op weg kan helpen om Icefilms werkend te krijgen. Ze zitten ook niet bepaald stil met het ontwikkelen van addons voor Kodi en dat vraagt weer van de gebruiker dat je constant bezig bent om een addon werkend te krijgen hoewel de meeste zich zonder problemen laten installeren.

En kinderen die zeuren? Als ze om hulp vragen moet je misschien een uurtarief in gaan voeren afhankelijk van de ernst van de problemen. ;)

 
Natuurlijk is elke tip er eentje en met al die tips gaat het geheid wel lukken! :)

Kinderen die zeuren? Nee dan heb ik misschien een verkeerde indruk gewekt. Het is gewoon dat ik degene ben die ze niet wil storen. Ze werkt hard en als ze dan haar vrije tijd heeft, wil ik ze niet gaan lastig vallen op het moment dat ze net lekker even zit te gamen of TV te kijken, al dan niet via het Kodi kastje. Want daar is ze maar wat blij mee.

Dus dat komt helemaal goed. ;)

 
BT, download deze eens. (wolkje met daarboven download ).

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan