VHS omzetten naar digitaal?

freggel1

Addicted Member
Moderator
Lid sinds
5 jan 2003
Berichten
20.131
Waarderingsscore
562
Punten
113
Leeftijd
59
Locatie
Zundert
Vanmiddag was ik op de verjaardag van mijn petekind, en zwager vroeg voor de tweede keer dit, hoe kan ik mijn ouwe vhs bandjes op een dvd zetten? 

Hij was van plan om een dvd-recorder te kopen, maar ik heb hem dit afgeraden.

Hij heeft een pc met een brander, dus ik zou het daar mee gaan doen zei ik hem, alleen dan heb je een verloopkabel en de juiste software nodig, tulp naar usb of een firewire naar usb.

Vanavond dus even gezocht met Google, en er zijn zat van die dingen te koop, variërend vanaf een paar euro tot enkele honderden euro's. 

Maar wat is het beste om aan te schaffen??? 

Ik heb iets leuks zien staan bij Conrad, het is een Renkforce GR2 Video Grabber Incl. videobewerkingssoftware, voor €39,99, volgens mij moet dit prima werken.

Maar tijdens het zoeken kwam ik bij aliexpress iets tegen van een €5,-, een simpel verloopkabeltje van tulp naar usb, met software erbij.

Deze heb ik dus 2 besteld, eentje voor mezelf, en eentje voor zwager. (USB 2.0 Easycap Audio Video DVD VHS Record Capture Card Converter PC Adapter)

Ik ben benieuwd of dit werkt?  Want ik heb zelf ook nog een hoop oude VHS-banden liggen die omgezet moeten worden.

de vragen die ik dus heb: 

* is er hier iemand die hier ervaring mee heeft?

* moet je een snelle pc of laptop hebben, of is een standaard pc die al wat ouder is voldoende?

 
Ja ik

Ik heb jaren geleden ooit een vhs naar usb converter gekocht bij de Aldi. Drie weken geleden komt mijn dochter met vijf vhs banden van school waar zij lerares is , of ik die kon converteren.

Bijbehorende software eerst geinstalleerd voor de drivers op windows10 laptop.

Oude videorecorder ontstoft en via bijgeleverde video conversie programma of Nero, beide werken, heb ik de banden naar mpeg bestanden omgezet.

Vhs recorder starten en programma opname op laptop starten. En dan geduldig afwachten totdat de vhs band klaar is. Je moet wel dan de opname op de laptop stoppen.

Geen hoge eisen aan de laptop dit werkte destijds ook op een Windows xp

Resultaat is vhs kwaliteit .

Daarna kun je het mpeg bestand eventueel op dvd zetten.

Ook kun je kiezen Het mpeg bestand zo te bewaren en via de laptop.of media player de geconverteerde film bekijken .

Lijkt me praktischer dan op ouderwetse dvd.

Stelt niks voor .

Wil je een perfecte kopie hebben dus starten en stoppen

Dan kun je nog een media splitter gebruiken om de loze voorste en achterste gedeelten weg te knippen

Naam van progje ben ik kwijt staat op de laptop maar die staat uit. En ik sta op het punt naar mijn mandje te gaan.

Morgen geef ik wel door en bij interesse zet ik hem ter download op mijn website.

 
@Matrix, ik wacht even af wat die verloopkabel incl. de sotware gaan doen, want als dat gaat werken dan kan er weer aan de vraag geleverd gaan worden die veel mensen vaak stellen: ik zoek iemand die vhs om kan zetten naar dvd.

Het kan dus waarschijnlijk met een "belachelijk goedkoop kabeltje! :stupid: 

 
Die aldi "zolid" lijkt sprekend op dat modelletje van Ali van 5€

Dus ik zet in dat dat gaat lukken.

Enig nadeel is dat als je een band hebt met 3u de conversie ook 3u duurt.

Maar als het draait dan hoef je er ook niet bij te blijven. Wel op tijd stoppen want als de film afgelopen is dan gaat de conversie gewoon verder.

Gaat lukken met Ali plug

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan