Melding ongeldig certificaat.

Parabolica

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
9 feb 2003
Berichten
3.703
Waarderingsscore
190
Punten
63
Locatie
In the midlle of nowhere
Een uurtje geleden kwam ik even langs hier op het forum en kreeg een melding dat het certificaat al zo'n 6 maanden was verlopen? Inmiddels werkt het weer normaal maar ik wilde het toch even melden.

 
Bedankt, ik heb dat niet gezien, echt vreemd want ongeveer een uurtje geleden ben ik gaan kijken en het blijkt over 7 dagen vernieuwd te worden. Maar heb verder niets verandert of aangeraakt.

De certificaten zijn steeds 90 dagen geldig en kunnen feitelijk dus ook niet 6 maanden verlopen zijn, we draaien nog niet eens 6 maanden op SSL. :)

Dat maakt me dus des te nieuwsgieriger naar de oorzaak van die melding aangezien het fysiek niet zou kunnen. Verslikte het forum zich hier, het certificaat of de server?

In elk geval bedankt voor de melding, mocht het nog eens gebeuren zou het fijn zijn als je even een screenshot kon maken.

 
Black Tiger zei:
Dat maakt me dus des te nieuwsgieriger naar de oorzaak van die melding aangezien het fysiek niet zou kunnen. Verslikte het forum zich hier, het certificaat of de server?

In elk geval bedankt voor de melding, mocht het nog eens gebeuren zou het fijn zijn als je even een screenshot kon maken.
Het verslikte zich op de server Black Tiger en niet op het forum zelf, sorry dat ik dit er niet bij vermelde. De melding wilde ik kopiëren maar daar is niks van terecht  gekomen hoewel een screenshot het wel eenvoudiger had gemaakt voor jou om de oorzaak te vinden.

Mocht het weer gebeuren dan maak ik een screenshot.

ps. deze melding kreeg ik met Explorer 11.

 
Oke dank je wel.

Ik begin me alleen af te vragen of hij zich verslikte omdat ik in het control panel even keek, wat feitelijk geen oorzaak zou kunnen zijn, of dat er iets anders was.

Er zijn op meer plekken problemen geweest met het certificaat, dus maar eens zien of het nu opgelost is, hopelijk wel.

Je schrijft dat het met IE11 was. Werkte het met een andere browser wel oftewel kan het foute browser cache zijn geweest eventueel?

 
Ik denk niet dat het een foute browser cache is geweest. Ik heb nog even gezocht maar helaas log ik Explorer niet en daarom kon ik nergens iets terugvinden van deze melding.

 
Ok no problemen, is altijd nog te testen met andere browsers als het zich nog eens voor zou doen... hopelijk niet. :)

 
Ik denk zelf dat het een incidentje was en nogmaals sorry dat ik met een halve melding kwam. In de melding van het verlopen certificaat stond dat er een kans was dat de browser omgeleid zou kunnen worden en dat baarde mij even zorgen. ;)

 
Nee is helemaal niet erg. Beter een halve melding dan helemaal geen melding. Soms kunnen we zelfs aan een halve melding iets terug vinden, dus een sorry is zeer zeker niet nodig, ik ben er sowieso dankbaar voor!

Ik heb namelijk in de logs ergens teruggevonden dat de server zich verslikt had in een certificaat, heel eventjes maar, dat was echter 10 maart. We houden het gewoon in de gaten!

 
Ik heb liever dat de server zich verslikt met een certificaat dan dat ik me verslik in een erwtje. ;)

 
Als je dat doet dan heb je de pan snert niet lang genoeg op laten staan! 

 
Beter dan Unix de schuld geven, of Linux. :biggrin:

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan