Inloggen accespoint lukt niet?

freggel1

Addicted Member
Moderator
Lid sinds
5 jan 2003
Berichten
20.131
Waarderingsscore
562
Punten
113
Leeftijd
59
Locatie
Zundert
Het zal wel weer aan mij liggen, ik heb een accespoint en die wil ik instellen, maar na het ingevoerde IP-adres krijg ik de melding: 'Deze pagina kan niet worden weergegeven"? 

Ik doe alles volgens de manual, maar geen resultaat. 

Alle lampjes branden op dat ding, dus welke fout maak ik? 

 
Heb je hem wel aan een UTP kabel hangen? Kan zich ook handelen om een teruggestuurd apparaat waarvan het ip verandert is, in dat geval het beste even het toestel resetten, daar is als het goed is een knopje voor.

Anders aan de UTP kabel hangen en in je router kijken welke ip adressen zijn uitgedeeld, goede kans dat je dan het juiste ip wel kan vinden.

Als dat niet helpt heeft ie vermoedelijk een vast ip wat niet in jouw netwerk segment ligt. In dat geval even rechtstreeks met de laptop verbinden met utp kabel en je laptap ook in dat segment zetten op een ip adres en dan op die manier benaderen.

 
Ik heb hem inderdaad aan een kabel hangen, en ook aan de laptop gehad.

Wat jij van die IP-adressen zegt had ik al gelezen.

Morgen kijken of ik fut heb, en dan vol goede moed weer verder.

 
Sommige routers of accespoints hebben een alternative ip adres.

Had hetzelfde met een fritzbox .die normaal 192.168.178.1 ,heeft maar kwam er niet in.

deze heeft als alternative ip 169.254.1.1 en dit werkte perfect.

Had dit zelfde met een mesh accespoint .

Google eens  hiervoor,weet niet welke je hebt maar zou zo zijn dat er een "achter"ingang is op je accespoint

 
@Scubadiver, ik mag geen reclame maken, maar het is een Bydigital ZE-WR100. 

Gekocht bij onze vrienden in China.

 
Maar om toch te vragen of we dit samen kunnen aansluiten stel ik even weer een paar vragen, want hier snap ik dus geen drol van. :stupid: 

Ik heb dus een accespoint gekocht in China, en wil dit ding aan de praat hebben, en lees dus dingen als dit  

Maar wat vul ik allemaal in met de gegevens die in de manual staan die bij dit ding zit De ZE-WR100

Hij heeft volgens mij een vast IP-adres, en valt dus blijkbaar bij mij buiten de range? 

IP-adres die in het boekje staat: 192.168.188.253

Wat vul ik in bij de TCP-IP V4, en moet dit ook bij TCP IP V6? 

IP-adres: ?

Subnetmasker: ?

Standaardgateway: ?

Voorkeurs-dns-server: ?

 
Wat jij van die IP-adressen zegt had ik al gelezen.
Klaarblijkelijk niet of anders weet je zo te zien niet hoe je dat moet instellen gezien de vragen die je nu stelt. Waarom geef je dat dan niet meteen aan? Dan had ik je een voorbeeld gegeven, en had je deze vragen al beantwoord gehad. ;)

IPV6 moet je met rust laten of uitschakelen, gewoonweg niet gebruiken op je LAN. Beste is zelfs om dat uit te vinken.

De AP zou dus 192.168.188.253 moeten hebben.

Dan geef je de laptop de volgende vaste instellingen voor ipv4:

IP-adres: Een ip binnen dat segment, welk maakt niet zoveel uit, pak maar 192.168.188.10

subnetmasker: Is een klasse C dus altijd 255.255.255.0

Standaardgateway: Die is er niet, maar handig is dan je pc meteen naar de accespoint te laten verwijzen, vermits dat ip klopt

Gebruik hier voor 192.168.188.253.

Als de AP hier niet op te vinden is op dat ip, kun je ook 127.0.0.1 als gateway gebruiken en dan testen.

Voorkeurs DNS server 127.0.0.1 want een andere heb je immers niet als je de AP rechtstreeks op je pc of laptop aansluit.

Dan zou je in de config van je AP moeten kunnen, noteer het mac adres, schakel het ding op DHCP en zorg dat het ding een ip gereserveerd krijgt in je router voordat je hem opnieuw aan sluit.

 
Koffie???

Ik ben heel het weekend thuis. ;) 

Ik ga nou pitten, ding zit weer in de doos, om 23;00 weer werken...

 
Als je de utp kabel op laptop direct naar dat accespoint in lan laat gaan kun je inloggen via 192.168.188.253 in je browser in te voeren.

Dan kun je het ip adres intern veranderen naar ip adres wat routen range aankan.

En verder hoef je niets in je eigen router te varanderen of aan te passen.

je kunt de voeding via een PoE laten lopen .

Heb hier in maastricht op een haven een Mesh (Cloudtrax) lopen en dat werkt als een trein.

Is jammer dat het niet naast de deur ligt........Zundert dus.

 
TP-LINK CPE210 PoE WiFi outdoor accesspoint 300 Mbit/s 2.4 GHz

Deze had je ook kunnen gebruiken en is ietsjes duurder  €50,-

 
@Scuba: Dat schreef ik dus ook al, laptop rechtreeks op de AP aansluiten, incl. voorbeeld instellingen wat je dan op de laptop moet veranderen.

Een PoE wat is dat?

@Ik zou graag even naar Zundert komen met de kabouterauto, maar helaas zit ik even weer met de gezondheid te sukkelen. Niersteentje is nu wel weer weg, maar zit weer met wat anders even. Niets ernstigs, maar niet geschikt om afstanden te rijden. ;)

Accespoints vind ik trouwens sowieso weggegooid geld, zeker als je er al 50 euro voor moet neerleggen. Dan kun je beter een router nemen en die als AP gebruiken, kun je later evt. ook nog de router voor iets anders gebruiken en op een router heb je ook nog eens 4 LAN poorten beschikbaar (waarvan er 3 over blijven).

 
PoE  Power over Ethernet.

De accespoints die ik gebruik heb zijn de MR1750 Dual Band 802.11ac Access Point .

Deze zijn voor wifi uitermate goed, en klopt je kunt ook een router gebruiken.

En je kunt ze buiten gebruiken,bekabelt of draadloos.

 
Ah PoE maar dan heb ik toch even nog een aanvullende vraag.

En je kunt ze buiten gebruiken,bekabelt of draadloos.
Maar dan heb je in geval van draadloos toch apart stroom nodig of niet? Als er geen kabel op hangt is er immers ook geen PoE, toch?

 
klopt maar stroom heb je ook nodig voor router en kabel ook.

En de accespoint word veel gebruikt om je wifi afstand te vergroten ,de tweede router ook maar die moet je dan in kamer zetten.

Is lastiger om deze buiten op te hangen,met accespoint is dat wat makkelijker, de meeste zijn voor buiten.

Heb de accespoint in de haven alle met utp kabel verbonden in PoE Switch is wat werk maar dan heb je ook wat  :grin:

Maar heeft freggel1 zijne nu aan de praat?

 
Freggel heeft de zijne nog niet aan de praat Scubadiver, ben net wakker, en kom uit de nacht, en zit zoals gewoonlijk weer met een "jetlag" :biggrin:

Morgen pik ik de draad weer op nadat ik mijn roes uitgeslapen heb.

 
klopt maar stroom heb je ook nodig voor router en kabel ook.
Ik vroeg het me maar af voor de zekerheid. Inderdaad is het dan voor buiten wel handig als je dat systeem kunt gebruiken.

En natuurlijk ook voor bedrijven waar je liever AP's hebt hangen dan een router voor diverse redenen.

@freggel1: Whahaha, hij komt uit de nacht... ik doe niet anders. :biggrin: Alleh dan, we lezen het morgen weer verder.

 
Vandaag ook... Ik ben vanmiddag even bezig geweest met een router om die in te stellen als accespoint, maar tumme dat kreng haalt nou de snelheid niet?

Weet je nog BT?  Tijdens de BBQ waar jij onverwacht op kwam dagen, en een open wifi zag hier. :biggrin: 

Ooit ga ik dit nog eens onder controle krijgen, hopelijk morgen, als ik weer bekomen van die stomme nachtdienst waar ik steeds meer moeite mee krijg!

 
Hahaha, ja dat kan ik me nog goed herinneren, ome Freggel dacht een goed beveiligde wifi te hebben en ik zat er al op rond te jassen zonder inloggegevens. :biggrin:

Gaat wel goed komen hoor. Rustig aan, eerst even tot rust komen, ook tussen de oren en dan de boel op het gemak bekijken.

Evt. m'n cursus netwerken er nog even bij nemen, komt wel goed. ;)

 
Op dit moment hangt de tweede router, ingesteld als accespoint, en beveiligd.

Boven nu een stuk beter bereik!

 
Inloggen op de accespoint lukt nog steeds niet, ook niet na het veranderen van het IP-adres van de laptop? 

Ik laat dat ding voorlopig in de kast liggen, gaat er eentje worden voor de volgende BBQ!

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan