Kattekwaad?

freggel1

Addicted Member
Moderator
Lid sinds
5 jan 2003
Berichten
20.147
Waarderingsscore
568
Punten
113
Leeftijd
59
Locatie
Zundert
Of moet er een "n' bij?

We doen het nog steeds affentoe een beetje stout...

En voor een project waar ik hier mee bezig ben wil ik verhalen verzamelen van wat wij in onze jonge jaren voor streken uithaalden, en ook wat ons speelgoed was.

Dus wat waren vroeger de streken die jullie uithaalden, en wat was jullie speelgoed? 

Knikkeren valt niet onder kattekwaad, maar een panty jatten bij moeders uit de kast, in de voet een steen, en dan zo hard als dat je kon dat ding rondzwieren, en op het juiste moment loslaten in de hoop dat de panty dwars door de ruit van de buren ging... 

Zijn geen streken ik weet het, maar wij deden het vroeger wel, net zoals schudden met de lantaarnpalen tot dat de paal ten hoogte van de kap waar de elektra zat begon te scheuren en de paal niet meer recht stond. Er brandde vroeger bij ons in de buurt dan ook geen 1 lantaarnpaal hierdoor.

 
Foei! Ruiten kapot maken met panty's is geen kattenkwaad meer maar gewoon vernieling oftewel vandalisme, dat deden wij niet in onze tijd. Behalve dan bij leegstaande slooppanden of idem fabrieksgebouwen.

Kattenkwaad was toen ook nog echt kattenkwaad. Idem met hetgeen je omschrijft v.w.b. lantaarnpalen, dat is geen kattenkwaad. Dat is wat tuig doet, sorry, dan was je vroeger dus tuig.

Fikkie stoken (brandje stichten) met oude kranten en nee geen gebouwen. Stiekem de de gangen van de vestingwerken of de grotten in terwijl je wist dat dit niet mocht, met kans betrapt te worden door bijv. de politie.

En bijbehorende boete en evt. klappen thuis. Gelukkig hebben ze mij nooit gekregen.

Het ernstigste wat wij ooit gedaan hebben was op de fiets een straat omhoog rijden, alle lantaarnpalen uitschoppen en dan terugrijden en alle vuilniszakken omschoppen. Nee die gingen niet open zodat alle rotzooi over straat ging.

Of hooguit in een enkel geval. En dan snel weg want die lantaarnpalen gingen binnen een paar minuten ook gewoon weer aan. Dat was pret.

En ook de bedoeling want ook toen waren er al inbrekers en ondanks dat we wisten dat je een lantaarnpaal kapot kon schoppen als je dit een aantal keren vlak achter elkaar deed (dan knalde de zekering), wilden we liever dat de mensen licht in de straat hadden.

Dan de beruchte pijlenbuis. Daar waren we wel een beetje tuig mee want daar schoten we wel eens mee op de overlastgevende enorme hoop duiven die bij ons in de buurt op de daken zaten. Echter nooit een duif mee gewond.

Met carnaval haalden we voor heel goedkoop een doosje naalden met knopjes, die gingen de pijltjes in en dan schoten wel ermee op de ballonnen die her en der op hingen en dus mooi kapot geschoten konden worden. Geen echte vernieling, ballonnen kostten toen ook zo goed als niks.

En het leukste met de pijlenbuis was een soort witte bessen. Pasten precies in die buis, althans de meesten, en als je die dan keihard op een autoraam schoot van een auto die kwam aan rijden, spatten die er op uiteen en was het net alsof er een vogelpoep op het raam terecht was gekomen. Iets wat met die vele duiven regelmatig gebeurde.

Zo zat ik 's avonds eens met de pijlenbuis met het raam open en licht uit, mijn ouders wisten nergens van. De politieauto's waren toen nog VW Kevers en dat geluid was heel herkenbaar.

Er kwam een auto aan die zijn auto liet uitglijden om niet te snel te zijn door het kruispunt, daarom herkende ik het geluid niet, schoot keihard en zag te laat dat het een politie auto was. Ik dook gelijk onder het raam want die auto trapte even op de rem. Stopte even, dacht toen vermoedelijk dat het duivenpoep was, en reed weer verder. Phew... ik vlug raam dicht en slapen gaan.

Toen was dat nog niet zo gevaarlijk want toen was het nog niet zo heel erg druk als nu en zeker 's avonds reden er niet veel auto's.

In de grotten heb ik me enkele keren verstopt in het instortingsgebied waar de gidsen en dus zeker de politie niet durfden komen.:biggrin:

En dan het grootste "vandalisme" wat ik ooit gedaan heb is bij droogte een polletje gras van de vestingwerken in de fik gestoken en toen snel weg. Resultaat was dat er een halve heuvel vanwege die droogte toen afgebrand is. Maar niemand schade en eind van de zomer zag je er al niets meer van. :)

Zo.... kun je al weer een deel van je projectje vullen. ;)

 
Ik snap jou Black Tiger, wat ik schreef heeft niets met kattenkwaad te maken, ik probeerde er dan ook meestal niet aan mee te doen, maar soms werd de verleiding te groot, zeker die lantaarnpalen. :biggrin:  Ge wil niej weten wat die gasten nog meer voor k*tstreken  uithaalden.

Zelf ik ging samen met mijn zus dan ook regelmatig op het gazon liggen, met een touwtje waar een portemonnee aan vastgebonden was, en die schoven wij onder de heg door, en net als iemand dat ding op wilde rapen trokken wij snel aan dat touwtje.....

Of de weg blokkeren als het gesneeuwd had zodat de gemeente niet kon strooien, net zolang dat ze het opgaven, wij wilde spelen, er lag sneeuw, flikker op met dat zout!!!

Voetballen op straat, op klompen, totdat die na een harde trap van de voet schoten, tegen een raam van de buren... 

Een leraar op school waar wij van wisten dat hij eerder naar huis ging dan de rest, zijn Datsun 100a oppakken met een man of 4 en die dwars tussen de rest van de geparkeerde auto's zetten. :biggrin: 

Gesneeuwd?  Een dikke vette sneeuwbal rollen op het schoolplein en die voor de deur rollen waar alle leerlingen naar binnen moesten...

 
Ja dat lijkt er een heel stuk meer op. :biggrin:

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan