2 vreemde dingen na installatie nieuwe pc?

freggel1

Addicted Member
Moderator
Lid sinds
5 jan 2003
Berichten
20.131
Waarderingsscore
562
Punten
113
Leeftijd
59
Locatie
Zundert
Ik zit met 2 vreemde dingen nadat ik een andere pc in gebruik heb genomen.

1:  Als ik de computer afsluit gaan na een aantal seconden de ventilatoren draaien.

2: Als ik iets op YouTube kijk, en ga terug naar de vorige pagina blijft het geluid doorlopen van het bekeken filmpje?

Ik heb voor het eerste probleem al in de bios gekeken, maar zie niets wat ik kan veranderen om de pc helemaal af te sluiten.

De pc, een Acer TC-603 i7 processor 4770 draaiend op W-10, is nog jong, zou dit een nieuw iets kunnen zijn wat door Acer standaard ingebouwd zit?

En het tweede probleem, zal wel weer een instelling zijn, maar de welke? :biggrin:

Wie heeft er een tip of idee?

 
1) blijven de ventilatoren draaien of gaan ze na verloop van tijd toch uit.

2) youtube filmpje blijft actueel op achtergrond als je terug gaat naar vorige pagina.

Eerst oude filmpje stopzetten voordat je terug gaat

 
Even een aanvulling: als ik de computer afsluit hoor ik na een paar seconden een duidelijk tik, hij schakelt dan de ventilatoren aan, en deze draaien dan hoorbaar harder, het lijkt wel een soort van cooldown functie?

Of ze zich na verloop van tijd uitschakelen weet ik nog niet, moet ik nog proberen.

Vwb YouTube, dat is dan nieuw want dit probleem heb ik alleen bij deze pc.

 
Windows update waarschijnlijk ik heb dit ook op mijn ipad youtube raast door als ik het filmpje wat speelt niet afsluit

 
Als dat een update is, dan zal het wel weer een keer opgelost worden.

Vwb het blijven draaien van de fans na het afsluiten van Windows heb ik al gelezen dat het een voedingprobleem kan zijn?

Dat zou jammer zijn, want de pc is nog niet zo oud.

Voorlopig opgelost door de stekker van de kabel te knippen en er een stekker met schakelaar aangemaakt zodat de pc helemaal afgezet kan worden.

 
Met het doorspelen van een YouTube filmpje dat heb ik ook maar niet bij elk filmpje. Hoogst irritant want zelfs al klik ik het scherm weg dan speelt het nog een tijdje door. Je zou bijna denken dat het aan de browser kan liggen zoals eerst het filmpje bufferen maar dat het na het overschakelen naar een ander pagina zonder de  browser te sluiten het eerst de buffer helemaal leeg speelt.

 
Dat is precies wat ik hier nu ook heb @Parabolica! 

Ik dacht eerst dat het aan de nieuwe pc lag.

Als ik morgen tijd heb ga ik het even op een paar andere pc's testen.

Wordt weer een leuke, heb ik net mijn netwerk op orde, op 1 klein dingetje na ( snelheid buiten, maar dat komt goed met de verbouwing ), komt dit weer. :biggrin: 

Maar ach we houden het forum er mee aan de gang.

Het gekke is dat de pc na dat ik er een andere stekker aangemaakt heb zich wel gewoon afsluit. :stupid:

 
Het YouTube gebeuren is knap vervelend! 

Ga ik naar een volgend filmpje blijft de vorige gewoon doorspelen!!! 

Stoppen gaat niet, en pauzeren geeft ook geen effect.

Nu tijdens het spelen en bekijken even met de rechtermuistoets op het afspeelscherm geklikt, en "lus" aangeklikt bij de opties die je dan krijgt, wat het doet ik weet het niet, maar sindsdien is dit probleem over.

Vreemd???

 
Laatst bewerkt door een moderator:
De optie "Lus" moet je niet aanzetten, dan gaat namelijk het filmpje in een lus (het Engelse woord is "loop") oftewel het blijft herhaald worden.

Dat zie je ook als je 2x achter elkaar op de rechter muisknop klikt dan is "herhalen" aangevinkt. Zet je "lus" uit, dan is dat herhalen ook weer uit.

V.w.b. het andere probleem vraag ik me af of Parabolica ook W10 heeft want het lijkt me op ofwel een browser ofwel een W10 probleempje.

Al eens met andere browsers geprobeerd of het euvel zich dan ook voor doet?

 
Hoi Jongens, ik heb het even getest, zowel met Firefox als met IE11 heb ik hetzelfde euvel als door mij gemeld in Reactie #3, ik draai met Win 10.

Groetjes,

Bones

 
@Freggel het ligt zeker niet aan jouw nieuwe PC maar ik hou me hart vast als straks die update (Redstone 3) voor W10 komt.

@Black Tiger dat klopt, ik draai W10 met IE 11 en Edge gebruik ik al helemaal niet. Maar zoals nu blijkt komt het niet alleen voor op W10.

 
Maar zoals nu blijkt komt het niet alleen voor op W10.
Waaruit blijkt dat dan? Tot nu toe zie ik 3 reacties en alle 3 zijn met W10.

 
Black Tiger zei:
Maar zoals nu blijkt komt het niet alleen voor op W10.
Waaruit blijkt dat dan? Tot nu toe zie ik 3 reacties en alle 3 zijn met W10.
Ik las eerder deze reactie van de matrix.

Windows update waarschijnlijk ik heb dit ook op mijn ipad youtube raast door als ik het filmpje wat speelt niet afsluit
Dus van de 4 reacties is er één niet aan W10 gerelateerd. :)

 
Idd op mijn ipad rammelt youtube gewoon door met geluid als ik het filmpje niet afsluit.

Net nog getest.

( Ik doe bijna niks meer met pc behalve downloaden. Lompe bakken die laptops. )

 
Dus van de 4 reacties is er één niet aan W10 gerelateerd. :)
Dus maar 1 die niet W10 is en een iPad is geen PC, dat is sowieso aparte apparatuur met een afwijkend operating system. Die kunnen sowieso wel eens vreemd doen, vandaar dat ik alleen kijk naar gewone computers waarvan het het OS ook vergelijkbaar is. Windows dus in dit geval. En dan lijkt het vooralsnog op XP t/m W7 het euvel zich niet voor te doen en W8.1 is onbekend.

Dat maakt het eventueel eenvoudiger zoeken in de onderliggende structuur. Ik heb namelijk een idee dat het een cache probleem is van W10 wat zich misschien ook op de iPad voor doet.

Just to be sure.... welke browser gebruik je op die iPad The Matrix?

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan