Een heel andere activiteit gestart

the matrix

Addicted Member
Special Friend
Donateur
Lid sinds
28 okt 2007
Berichten
7.477
Waarderingsscore
616
Punten
113
Leeftijd
73
Locatie
Een stoplicht op rood.
Een heel andere activiteit gestart waar je je neus voor ophaalt.

Toilet lekte in de zwanenhals. Stortbak er af waterleiding los. Schroeven uit de grond .

Pot naar buiten alles zeiknat van resterend water.

Vervolgens een bak over de meurput.

Toiletpot omgedraaid weer alles zeiknat.

Niks te zien.. Grrrrrrrrr

Moet in de zwanenhals zitten dat is zeker.

Dus met een vergroot glas zwanenhals onder de loep genomen.

En verdomd een minuscuul haarscheur over een lengte van 10cm nauwelijks te zien maar water lukt het wel daar door te druppelen.

Oplossingen;.

Nieuwe pot 80€

Maar dezelfde pot krijgen van tig jaren oud vindt die maar.

Goed , de maten opgemeten en naar de bouwmarkt praxis heeft er wel een die met wat aanpassingen zou passen.

Dus 1 oplossing is voor handen.

2e oplossing 2 componenten epoxy lijm aangemaakt en lekker dik en breed over het scheurtje uitgesmeerd.

Hopelijk blijft dat goed vast zitten na uitharden. Voorlopig dicht.

En vervolgens de zooi weer op de plek zetten.

Wc pot in gat(onder uitloop) verbinding tussen wc en stortbak geplaatst.

Water aansluiting aangesloten kraan open alles zeiknat.

Tuurlijk, gebeurd altijd met water verbindingen. Kraan dicht ontkoppelen en ja hoor rubberen pakking naar de mallemoer.

Op naar de bouwmarkt een setje rubbertjes ( nee niet bij de drogist) gehaald.

Passende ring geplaatst kraantje gemonteerd  joepie lekdicht.

Toen de strortbak leeg laten lopen en ja hoor het meeste water naast de wc.

Grrrrrr pakking van stortbak sloot niet af . Na veel gehannes, je hebt alle ruimte,eindelijk op de juiste plek gekregen en vast kunnen draaien.

Klus geklaard en nu maar afwachten of die epoxylijm de haarscheurtjes dicht houdt en niet na uitharden er af donderd.

Dat zien we de komende dagen wel. En dan hebben we praxis nog achter de hand

Het moraal van dit verhaal ..Het lek is boven water.

Na noeste arbeid smaakt een pistoletje met americain filet erg Lekker.

 
Ik heb je bericht toch maar even in een apart onderwerp gezet, want dit leek me niet lekker fris passend in het onderwerp van lekkere baksels, dus laten we dat voor baksels houden. :)

Kost zo'n nieuwe pot maar 80 euro? Ik dacht dat die dingen duurder waren.

Ik hoop in elk geval dat die epoxylijm het gaat houden. Eerst goed laten uitharden voordat er water over komt inderdaad. Wij gebruikten dat spul voor onze modelbouw vliegtuigen. Met dat hout bleef dat goed vast zitten en die vliegtuigen komen over het algemeen ook niet in het nat of hooguit met wat pech op een vochtige ondergrond.

Ook dat werd vaak voorkomen door een zeil op de grond te gebruiken.

Maarja met een toilet is heel anders en daar gaat wel steeds water doorheen. Maar ik ben benieuwd, zou zomaar kunnen lukken en dan heb je in elk geval weer 80 euro uitgespaard.:biggrin:

 
the matrix zei:
Na noeste arbeid smaakt een pistoletje met americain filet erg Lekker.
Hopelijk wel eerst je handen goed gewassen? :)

Epoxy lijmt inderdaad niet zo goed op porselein materiaal en ik had misschien gekozen voor een seconde lijm want vloeit ook beter in de breuk. Maar misschien is die minuscule breuk niet door en door ingescheurd en lekt het water daar niet meer door. Toch al met al een flink klusje geweest om de boel te repareren.

 
Ja ik bakte het wel even bruin in het brood topic

Mijn excuses hiervoor.

80€ is alleen voor de kale pot , dus geen stortbak en deksels

 
Oh excuus is niet nodig hoor. ;) Vergissen is immers menselijk en het leek me ook vrij voor de hand liggend dat je in zo'n situatie ook wel even het verhaal wenst te vertellen, zeker als je het op zo'n knappe manier hebt weten op te lossen! (Y)

Ik woon gelukkig in een huurhuis dus als er hier iets mis gaat dan draait de bouwvereniging er voor op. ;)

 
Op jouw leeftijd ging ik kijken naar een 65+ pot. :grin:

Voor een betere zit.

 
Bestaan die dan 65+ pot? Hoe zit dat er uit?

Weet ik dat alvast voor later.:biggrin:

 
@ BT,

Goedkoper is als je wat ouder word, elke ochtend, of als je wakker wordt, even "ochtend gymnastiek" Dan blijven je benen soepel genoeg om even kalm de krant te lezen of een goed boek op de veiligste plek van het huis.

 
Als je korte beentjes hebt, heb je een voetenbankje nodig bij een 65+ pot.

Zo comfortabel zitten ze ook niet.

 
Even wat rechtzetten.

Een verhoogde wc pot daar moet je het eens met een uroloog over hebben. En tevens ook hoe je als man zou moeten plassen.

In iedergeval nooit staand en zeker niet op latere leeftijd omdat dan je blaas niet geheel leeg raakt dus zittend. Dit voorkomt blaasontsteking.

En zittend betekent niet met je hoofd tegen het plafond door een verhoogde pot.

Maar altijd gebruik maken van de standaard 40cm hoge pot.

Een wijze les van mijn uroloog die ik meekreeg als advies op mijn chronische non bacteriele prostaatontsteking. In de volksmond prostatitus.

Na zijn adviezen nooit meer een blaasontsteking gehad en voordien om de 4 maanden.

De "zadelpijn" achtige verschijnselen zijn helaas chronisch en is niet te verhelpen. Dus fietsen en langdurig zitten is verboden . Dan treedt er irritatie op in de spiertjes en zenuwtjes in het bekkengebied.

By the way moest de pot toch vernieuwen glazuur in de zwanenhals was zo poreus geworden dat dat niet te repareren viel. Toevallig bij praxis een pot in de aanbieding voor 59€

 
Aha, zal het eens aan de uroloog vragen, daar kom ik wel 1 a 2x per jaar.

Een verhoogde pot is trouwens ook fijner bij het doen van de grote boodschap omdat je dan niet zo in elkaar gekrompen zit. Hebben de darmen wat beter de ruimte en kan het er ook beter uit.

Helaas moet dit allemaal zelf bekostigt worden, zelfs in gezondheidssituaties gaat het niet meer uit de WMO, het enige wat je nog kunt krijgen is een verhoging die je los op een wc kunt monteren, maar dat is dan weer ongunstig voor als je mannelijk bezoek krijgt wat wel nog gewoon staand plassen doet, want zo vreselijk groot is dat gat niet.

Het groene kruis verzorgt dit dan een half jaar of 9 maanden om te proberen, maar daarna moet je die verhoging dus kopen.

Zo is dat bij ons. In sommige steden wordt een verhoogd toilet wel nog gewoon uit de WMO betaald heb ik begrepen.

Scheelde mij in elk geval de nodige pijn merkte ik op het ziekenhuis. Nu na de operatie maakt het ook geen bal meer uit, maar een verhoogd toilet is wel adviseerbaar. Zit ook een stuk prettiger qua houding.

Gelukkig is een blaasontsteking een van de weinige dingen waar ik tot nu toe nog geen last van heb gehad. Hopelijk blijft dat zo.

Maar 59 euro is wel erg goedkoop. Aanbieding zeker. De 6cm verhoogde potten kosten daar volgens internet nu 111 euro en anders ook rond de 100 euro. Helaas zijn we hier niet zo deskundig als jij dus voor montage en ombouw zou de bouwvereniging gebeld en betaald moeten worden of een monteur en dan ben je snel een boel meer geld kwijt.

Dus daar hebben we vanaf gezien. 3 weken later was het niet meer nodig.

In elk geval heb je het goed gefixed! (Y)

 
Sommige mensen vinden het prettig om wat hoger te zitten.

En de hoogte van de pot bepaal je zelf.

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Weer wat geleerd.

Het was als grapje bedoeld.

 
Rubriek is niet voor niets kletspraat met af en toe een  ;)

Mijn pot staat ook erg hoog  op ca 3 meter gemeten van de begane grond.

Gelukkig Is er een trap  aanwezig.  :grin:

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan