Advies gezocht voor een nieuwe kabelontvanger?

freggel1

Addicted Member
Moderator
Lid sinds
5 jan 2003
Berichten
20.131
Waarderingsscore
562
Punten
113
Leeftijd
59
Locatie
Zundert
Ik heb al een tijdje een Sunray, maar door de oude pli die er op staat is het iedere keer weer een groot werk om er de zenders weer op te krijgen, ik kan met deze image geen autoscan doen, alles moet handmatig, of een nieuwe XML maken.

Ik ben dus opzoek naar een andere nieuwe ontvanger, alleen voor de kabel, want met de schotel doe ik al jaren niets meer ( Hangt hier nog een wave t55 aan de muur, mocht ik er iemand blij mee kunnen maken??? )

Wat is een goed alternatief waar een stabiel en nieuw image in kan, en Cccam? 

Waar te vinden zonder www, of via pm.

 
Ik heb een gigablue quad plus.

Standaard voorzien met2 satelliet tuners en 2 sloten voor cable tuners .

Hierop kan open mips of openatv.

Zowel "met een tooltje " is of oscam of cccam makkelijk te installeren.

In de setting lijst gewoon de standaard satelliet zenders gecombineerd met de cable zenders.

Cable zenders zijn ook op te zoeken me cablescan. Enorm geheugen ik meen 1gb.

Snelle fpu processor. En een leuk droot display.

Heb dat ding nu al een 2 jaar en bevalt me prima.

Heb het ooit gekocht als een demo model geheel kompleet voorzien van 4 tuners 2 satelliet en 2 cable tuners voor 100€ bij ik dacht soundvision.

Eendenteam heeftvtoen mijn oscam zodanig ingesteld dat deze overzichtelijk met alle bestanden op de root staat

Gelijk toen mijn sunray verkocht voor125€ nu is dat ding geen fluit meer waard.

 
Zoals je weet ben ik een echte VU+ man, ik persoonlijk zou in jouw geval een vu+ solo s2 nemen, prima boxje voor relatief weinig geld.

B.

 
Deze houdt ik even in mijn gedachte maatje B.

 
alleen voor de kabel,
Een Humax bijvoorbeeld? Daar zijn wel leuke kabel ontvangers van.

Ik heb zelf een Cisco maar die willen wel eens vreemd doen.

 
Cisco's heb ik al 2 Black Tiger, maar daar kun je toch geen Cccam opzetten voor cs? ;)

 
Hij bedoelde vast cs voor zijn intern netwerk  ;) :biggrin:

B.

 
B. heeft een vaatwasser gewonnen!!! :biggrin:

 
Whahahaha. Laat die vaatwasser maar staan Boets. :biggrin:

@Freggel1: Nee daar kan geen CCcam op. Maar dan heb ik wel een andere heel goede tip voor je.

Xsarius Pure HD Cable, zelfde als de versie voor satelliet, maar deze is dan alleen voor kabel. Kan gewoon OpenPli op en kost rond de 100 euro voor dat kastje. Is daarmee ook weer een stuk goedkoper dan de VU+Solo.

Werkt hartstikke mooi en 3 jaar garantie!

 
Black Tiger zei:
Xsarius Pure HD Cable, zelfde als de versie voor satelliet, maar deze is dan alleen voor kabel. Kan gewoon OpenPli op en kost rond de 100 euro voor dat kastje. Is daarmee ook weer een stuk goedkoper dan de VU+Solo.

Werkt hartstikke mooi en 3 jaar garantie!
Thanks voor de tip, ik houd deze in mijn gedachte. ;)

 
De Xarius is het geworden, moet hem nog installeren, maar dat gaat goed komen.

 
Dacht ik wel. Overigens bleek het 2 jaar garantie te zijn en geen 3 jaar garantie.

Ik heb Satwatcher van TotaalTV op deze fout in zijn stuk van december 2016 gewezen, want er zijn nog veel mensen die dit lezen. Maar schijnbaar vond hij het niet de moeite waard om me te beantwoorden of in het artikel de garantietermijn te corrigeren.

Anyway, veel plezier met je XSarius.

 
Thanks...

Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet op de garantie gelet heb, ontvanger moet gewoon zijn werk gaan doen en blijven doen.

De Sunray, die heeft er de zege aan gegeven, kreeg de zenders niet meer gevonden, en vandaag stopte hij met een groen scherm...

Nou nog uitvogelen hoe ik  Cccam er op ga krijgen. :biggrin:

 
Die sunray heeft de geest niet gegeven.

Je hebt de satellite.Xml aangepast en daar zit een foutje in de toegevoegde regel.

De Dm leest vervolgens de xml niet in na herstart en dat is de reden dat hij het "begeeft" heeft.

Echt niet geschikt voor de klikko.

Mocht je hem beu zijn net als ik destijds met die tering triple tuner, gewoon een cable tunertje op de kop tikken en je hebt een prima cable ontvanger voor marktplaats.

Of voor mijn slaapkamer ?

 
Nee ik heb met mijn stomme kop, wat jij intussen al weet, een fout gemaakt, en dat is openpli te updaten via de box...

Moet je dus nooit doen met een clone. :stupid: 

De Xsarius is intussen, op de zenderlijst na klaar, Cccam staat er op, en hij loopt als een zonnetje.

De Sunray, daar ga ik tzt mee aan de slag, wordt iets voor in het buitenverblijf, die gaan we lekker weer op de schotel aansluiten. :biggrin:

 
Goede suggestie. Alleen als satelliet? Dan geen gezeik meer met cable conversie.

?

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan