Hometrainer

the matrix

Addicted Member
Special Friend
Donateur
Lid sinds
28 okt 2007
Berichten
7.476
Waarderingsscore
616
Punten
113
Leeftijd
73
Locatie
Een stoplicht op rood.
Ben de laatste tijd wat actief op de hometrainer. Half uurtje gemiddeld 25km/h

Zijn er voor hometrainers ook hulpmotortjes??? :biggrin:

Aan de epo durf ik niet. :achja:

 
Geweldig! :bier:

 
25 km/h is aardig snel,wind in de rug. :confused:

 
Wat misschien helpt is een ijskoud biertje op een tafeltje voor je neerzetten (mag alcohol vrij zijn). Onbereikbaar in eerste instantie maar als je ruim binnen dat halve uurtje de kilometers erop hebt zitten dan mag je er wel verdiend van genieten. ;)

 
Een hulpmotortje op een hometrainer, LoL. :biggrin: Vandaar dat ik ook zo lachen moest.

Maar het is natuurlijk wel handig. Heb ooit een vrijwel in nieuwstaat verkerend model gratis kunnen krijgen en dacht toen nog van "wat moet ik er mee". Had hem beter kunnen aannemen, dan was het tenminste mogelijk geweest om in de winter ook nog te fietsen.:)

Zit al weer aan de 91 kilo dus word tijd voor wat meer beweging.;)

 
9000 Cal per week minderen levert een vermindering van1 kg.

Minder eten ? Dan moet je ca 1250 Cal per dag minder innemen.

Dat is ongeveer de helft wat je nu absorbeert.

In augustus 2016 woog ik ca 103kg door niks doen.

Naar dietiste gegaan en eetpatroon was perfect maar dan voor een werkende man.

Omdat ik uitgewerkt ben en mijn eetpatroon handhaafde liep het gewicht sluipenderwijs op.

Met haar ideeën hoe te minderen zit ik nu op 84 kg

Streven is 80 nog 4 te gaan . In het begin gaat het hard maar naarmate je minder weegt gaat het gewicht ook minder snel omlaag.

Dit alles zonder dieetvoer maar met afgewogen porties.

Grootste tip die zij gaf was neem een kleiner bord als je die net zo vol schept als het grotere bord. Dan verbaas je dat je bijna 35% minder op je kleinere bord hebt.

Vervolgens in plaats van schrokken, langzamer eten en meer kauwen .En vlak voordat je gaat eten een glas water. En zeker niet tijdens het eten..

Zomaar gratis tips

 
Nou, schrokken deed ik sowieso al nooit, dus op het gemak eten en meer kauwen doen ik ook al jaren, het wordt heel fijn gemalen.

Een kleiner bord niet maar ik eet ook niet echt veel 1-1,5 aardappel, beetje groenten en een stuk vlees.

Mijn andere maaltijd op een doorsnee dag bestaat vaak uit 4 of 6 sneetjes brood met boterhamvlees, kaas en soms hagelslag. Weinig zoetgoed in elk geval op de boterham.

Dan 1x in de week brood (op zaterdag) en veelal ook 1x in de week pasta (macaroni of spaghetti) of frietjes.

Als je nog meer tips hebt zijn die welkom. Vermoedelijk zit het bij mij ook in een te grote hoeveelheid suiker. Ik snoep nogal eens graag.

Dat is het moeilijkst af te leren.

En 's avonds als ik lig TV te gapen, dan vloeit het fritsdrank zoals jus d'orange, vruchtendranken en 7-up soorten.

Dat probeer ik nu weer naar water te gaan verleggen.

Bedankt voor de tips, als er nog meer zijn, dan zijn ze welkom! :)

 
Snoepgoed suiker frisdrank dat zijn calorie bommen. Crystal clear in diverse smaken met of zonder prik. 1 cal per glas

Kaas en hagelslag en boterhamworst weg ermee , vervangen door magere achterham en halvajam.

4-6 sneetjes brood reduceren naar max 4.  De andere twee vervangen door tomaat komkommer radijs . Als tussendoortjes

Een keer in de week zalm of haring max 100gr

Vlees beperken naar 75-100 gram  magere soorten kipfilet of andere delen maar de vel hiervan verwijderen na het bakken.

Een philips airfryer is een fantastisch apparaat . Frites van aviko supercrunch perfect.

En kippenbouten met minimale olie insmeren 25 minuten en perfect.

Wat je met dat apparaat allemaal in korte tijd met amper olie kunt bereiden ongelooflijk. Maar snacks moeten oven geschikt zijn ook wordy herl veel airfryersnacks van mora aangeboden

Toetjes uiteraard magere yoghurt met schepje sucralose als je van zoet houdt

Suiker vervangen door sucralose  1 tabletje komt overeen met 1 klontje suiker. Geen andere zoetstoffen dansucralose in tablet vorm of poeder poeder 1 schep is evenveel alsc1 schep suiker maar 0 cal. Even wennen aan bijsmaak maar veel minder dan aspartaan.

Dit alles  gebaseerd op een niet werkende persoon met weinig activiteit.

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Mijn complimenten the matrix dat je zoveel bent afgevallen en hier ga je heel veel plezier van hebben. Toen ik stopte met een zeer drukke baan sprong mijn gewicht snel van 76kg snel naar 90kg. Wat mij toen flink heeft gestimuleerd was een digitale weegschaal waar je elke gram die er af ging kon aflezen. De rest was discipline en een juiste keuze maken wat je at. Maar het heeft allemaal te maken met zeer bewust bezig zijn wat je eet.

Helaas rook ik nog en om minder te gaan roken kreeg ik het advies om alleen maar na een maaltijd te roken, ik neem nu 14 maaltijden per dag. :)

 
....Helaas rook ik nog en om minder te gaan roken kreeg ik het advies om alleen maar na een maaltijd te roken, ik neem nu 14 maaltijden per dag.
Hoi Parabolica,

Man, wat heb je me aan het lachen gemaakt met je laatste zin; mijn hele dag is weer goed!

 
Zo ken ik er ook wel een.

Mag van dietiste 1 borrel per dag. Heb dus een glas gekocht waar een liter in kan.

 
Dat zijn nog eens goede tips, waarvoor dank.

Helaas kan ik enkele dingen niet doen. Melk en eiwitten moet ik voor mijn darmen hebben dus met name kaas en eieren zijn belangrijk voor me. En ook yoghurt moet ik hebben.

Een Air Fryer hebben we ook, niet zo'n dure Philips maar een die minstens de helft goedkoper is en hetzelfde of beter uit de testen komt. Gekregen voor Kerst. Al vele dingen in gemaakt. Ook kip, en heb er niet eens olie op gedaan, het vocht wat in de kip zit is al genoeg, heerlijk.

Vandaag toevallig ook voor 3 euro kip krokant pootjes gekocht bij de JL. Ook in het apparaat, 15-18 minuutjes, heerlijk.

Vissticks die er mee gemaakt zijn smaken ook lekker trouwens!

Dat Crystal Clear gaan we eens proberen want ik moet ook 1,5 a 2 liter per dag weg drinken eigenlijk, hetgeen nu te veel koffie (en dus suiker) of thee (slecht voor de nieren, behalve groene thee) is.

Volgens mij vond ik de Citroen wel lekker. Dju had ik er nu toch maar meegenomen vanmiddag. 3 stuks voor 2 euro bij de JL. Anders morgen toch maar effe gaan halen.

 
In plaats van ontbijt met brood eet ik iedere morgen

200ml (halfvolle) melk 35 gram havermout van albert heijn goedkoopste pak 500gram voor 39ct. 8 minuten in magnetron op 300 watt en daarna sucralose om het iets zoet te maken.

Voor airfryer baktijden  zie

https://tjeerd.eu/airfryer/airfryer-baktijden/

 
Ja die airfryer tijden moet je met een korrel zout nemen, ligt ook een beetje aan de Airfryer en altijd even kijken.

Frikandellen bijv.

Frikandel mora : 8 minuten op 190°

Frikandel oven mora: 6 minuten op 200°

Oven frikandellen van de Mora zijn in de mijne iets beter nog op 7 minuten.

Maar gewone bevroren frikandellen ga je echt niks meer doen op 8 minuten met 10 graden lager (190). Daar heb ik nog langer voor nodig dan in de friteuse, anders komen ze er heel bleek uit. Voor een beetje bruine frikandellen is het dan vlug een kwartier.

Bij die tijden moet de airfryer ook nog voorverwarmd zijn op die temperatuur anders kloppen die tijden sowieso niet. Voorverwarmen zit je ook al snel aan een 5 minuten.

Maar het blijft een super apparaat.

Tja mijn slaapritme moet ook eens veranderen, ben nu net een half uurtje echt op. Misschien dat ik nu een of twee sneetjes bruin brood ga eten, maar anders is normaliter mijn ontbijt het avondeten van17.00 uur. :)

 
Heb ook een airfryer maak er ook frites en de  rest mee maar ik vind de smaak toch minder als frituren het is allemaal een beetje droog als het in het vet gelegen heeft vind ik het toch smakelijker.

Ook hoef ik niet echt op mijn gewicht te letten ik weeg 75 kg maar ik doe mijn frituurpan nog niet de deur uit.

De airfryer tijden voor de meeste produkten kijk ik op deze sites staat vaak de merknaam erbij,

https://tjeerd.eu/airfryer/airfryer-baktijden/

https://www.airfryerweb.nl/airfryer-baktijden/

 
Op die site heb ik ook al eens gekeken Aart, daar hebben ze Philips, Inventum en Princess, maar niet de merken van de Aldi en van de Kruidvat. En die van Kruidvat (ben ff merk kwijt) kwam als een van de besten uit de testen, nog boven Philips.

Maar het maakt niet uit, gewoon een beetje die tijden van de sites aan houden en dan zelf controleren, dan weet je snel genoeg of het iets meer of iets minder moet zijn of goed overeen komt.

V.w.b. minder smaak, mwah, ligt er aan. Ovenfricandellen van de Mora hebben een iets andere smaak dan de gewone fricandellen van de Mora, maar zijn wel lekker!

Ik heb een ovenkroket geprobeerd, heerlijk.

Een beetje droog heb ik zelf nog niet meegemaakt, wel al een paar keer iets van gelezen, als je daar last van hebt kun je er bijv. een klein beetje olie bij doen werd geopperd.

We hebben hier voorgekruide kip gehad van de Jumbo. Eigenlijk voor op de BBQ maar ze verkopen die het hele jaar door dus wij gooiden die tot nu toe altijd in de fritespan.

Maar in het vet gebakken smaken die dingen net hetzelfde als in de Airfryer. Behalve dan dat ze in de Airfryer er iets mooier uit zien, geen aanbakrestjes. En misschien zijn ze minder vet, maar ze zijn niet droog.

Frites heb ik 1x gemaakt, dat waren geen oven frites dus duurde veel te lang en smaakten ook niet. Dus frietjes moeten we nog eens proberen. Of dat snel gaat gebeuren weet ik niet.

Als je ziet dat een kleine zak oven frites zo'n 2,50 kost minstens en je al een gewone zak frites van 2x zo groot hebt voor 1,05 bij de Lidle, zal het niet gauw oven frites worden. ;)

 
Crunchy franse frites van aviko.

Zijn regelmatig in de aanbieding en komen perfect uit de airfryer.  Let op wel de crunchy variant in een donkerblauwe zak .

Idd die voorgemarineerde kipenbouten en drumsticks en dijstukken komen supersappig uit de airfryer.

Zelfs een rundervink gaat perfect. Laatst een varkenshaas geprobeerd ietsje ingesmeerd met olijfolie en peper en zout en perfect gaar en sappig .

Zelfsceen eitje koken gaat prima maar is wel experimenteren in tijd en maat van het eitje.

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hahaha, eitje dat doe ik liever toch in een pannetje water koken, weet ik preceis hoe lang etc. om ze zacht gekookt te krijgen.

Aha de Crunchy franse frites van Aviko dus. Is dat een oven versie of een gewone versie?

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan