Opknapbeurt tuin.

freggel1

Addicted Member
Moderator
Lid sinds
5 jan 2003
Berichten
20.131
Waarderingsscore
562
Punten
113
Leeftijd
59
Locatie
Zundert
Lekker bezig met een complete tuinrenovatie, alles wordt opnieuw aangelegd, en alle oude stenen en andere zooi gaan er uit!

mvi0ch.jpg


do8ac4.jpg


Waar de gaten zitten komen er Leilindes, en morgen gaan we een container volgooien met oud steenpuin, en dan kunnen we aan de zijkant beginnen waar een mooie nieuwe veranda/prieel komt.

 
Goed bezig :aanbid:, denk aan je rug. Succes.

 
Volgens de plaatselijke waarnemer komen er wietplantjes aan de voorkant. :biggrin:

Goed bezig Freggel.

 
Ziet er goed uit. Als je nog maar plek houdt voor de lange tafel voor de BBQ gasten. :biggrin:

 
Plek zat BT, aan de zijkant 14 meter. :biggrin:

 
Ooooh dan kan er nog wel een feestje plaats vinden. :jow:

 
Pcies! 

Leilindes zijn intussen ook geleverd en geplant, morgen nog even wat bamboestokken bijhalen want ze moeten iets breder worden, ik moet er trouwens wel even bijzeggen dat ik blij  ben dat ik in een dorp woon waar veel boomkwekerijen zitten, het scheelt een hoop geld.

Buxus bijvoorbeeld die 3 jaar op een bed gestaan hebben 40 cent per stuk, mooie volle planten, en de leilindes, ik weet niet hoe oud ze zijn, maar de stam is zeker 10 cm dik en ze zijn al geleid met bamboestokken, kosten: € 37,- per stuk, onderstam 2 meter, en dan nog een meter er boven op.

De volgende foto's van de verdere vorderingen volgen nog, nu is het een beetje een puinhoop want eerst moeten nu de palissades gezet worden, en dan gaan we de boel straten. :biggrin:

Als dat klaar is wordt het tijd voor de jaarlijkse Freggel-BBQ :banaan: 

 
hoi,

ziet er goed uit

 
De vorderingen na 3 dagen arbeid.













 
Ziet er goed uit freggel!

Je gebruikt alleen de verkeerde link, als je ze verkleind naar 1024 en dan de directe link neemt en zelf de img tags plaatst, kunnen we ze gewoon hier groter maken door er op te klikken. ;)

Maar is verder niet erg hoor. Harde of noeste arbeid verricht zie ik. Vrouwtje zal wel weer heel blij met je zijn!

 
Idd petje af voor het resultaat.

1 puntje (niet als kritiek hoor) maar staan die paar leibomen niet erg dicht bij de schutting naast de buren.

Ik weet niet hoe de ligging qua zon is maar als ik de leibomen van mijn buren die ze midden in de tuin hebben enorm in het blad zie ?? Gelukkig heb ik er geen last van geen schaduw eo bladafval

Heb je daar aan gedacht. Want de wet schrijft voor dat alle takken die bij de buren  overhellen gesnoeid mogen worden .Eerst op verzoek uiteraard maar bij geen gehoor .Hak hak hak. En dat zou eeuwig zonde zijn van deze noeste arbeid.

Het geheel is lijkt mij zo op de fotoos te zien perfect.

 
Thanks, maar @Matrix, ik heb goede buren, en kan daar zo de werft op om de bomen te snoeien, en ze zijn niet van die zonaanbidders, ze hebben bijna heel de plaats achter overkapt.

Deze week overdag een beetje prulwerk, en aanstaand weekend de pad naar voren afwerken, en het terras aanleggen.

Als dat klaar is wordt het nieuwe afdak besteld.

 
Over fietsen hoeven we het niet meer te hebben.

Misschien een andere naam?

Hendrik Jan de tuin man.

Prachtig Freggel. :bier:

Denk wel goed om de buxus die is erg gevoelig voor schimmels.

Ik heb hier enkele meters staan en die zijn allemaal ziek.

Ik ben ze al 2 jaar aan het behandelen en het gaat nu weer een beetje de goede kant op.

 
Laatst bewerkt door een moderator:
janblues zei:
Over fietsen hoeven we het niet meer te hebben.

Misschien een andere naam?

Hendrik Jan de tuin man.

Prachtig Freggel. :bier:

Denk wel goed om de buxus die is erg gevoelig voor schimmels.
Hdj de tuinman, tja daar heb ik nu wel het merk tuingereedschap van gekocht. :biggrin: 

Wat die Buxus/ palm betreft dat weet ik Jan, heb zelf 10 jaar in de boomkwekerij gewerkt, en een paar jaar geleden is er bij mij ook een ziekte ingekomen.

Ik waag de gok weer maar, en anders maken we van de gezonde planten zelf weer stekjes, of koop ze hier weer bij een kweker voor € 0,40 per plant. ;) 

 
0,40 cent daar kan ik ze niet voor krijgen.

Ze moeten hier ook aard bevings bestendig zijn.

De NAM werkt hier overal in door.

 
We zijn intussen al weer een paar weken verder, en de klus begint te klaren!

Gisteren een 6 kuub container gevuld met puin en ander huisraad.

En nu vandaag het plaatsje bij de achterdeur bestraat, en de ruimte waar de nieuwe prieel moet komen uitgediept, er zat te veel zwart zand...

De planten die met koningsdag de grond ingegaan zijn slaan op een paar na goed aan. :banaan: 

Foto's: 

30hljpk.jpg


5cc2uc.jpg


2lqnmp.jpg


 
Mooi hoor freggel.

 
Ja maar nu trap ik er niet meer in, want de goede foto's laat ie er tussenuit.

Want dit is een foto die ik tijdens een bewakingsmoment gemaakt heb.

En dan is duidelijk te zien wie er het zware werk doet met kruiwagen en schop en zo. :biggrin:

18121423_1871820039723512_2832158511993095491_o.jpg


 
Heee BT dit lijkt op gluren bij de buren. ;)

 
@Black Tiger, ik zou willen dat alles wat mijn maatje Simon wat hij met zijn schop en laser doet dat ik dit zelf nog kon!!!

Wat ben ik blij met die vent, die er geen cent voor wil....

Vandaar dar ik hem deze week ook beloond heb met een mooi scherm voor zijn pc, en straks voor dat kleine ventje wat er bij staat komt er ook nog een leuk kadootje.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan