Krakend geluid bij muziek afspelen

nicewithice

Jr. Member
Lid sinds
19 mrt 2012
Berichten
125
Waarderingsscore
7
Punten
18
Leeftijd
66
Hoi Fun boarders, na een paar maanden windows 7 gebruikt te hebben blijven er 2 problemen onopgelost op mijn desktop.

Eerste probleem is mijn muziek, als ik MP3 of Youtube of eender welke muziek speel zit er steeds een vervelende kraak in. Bijna constant. Ik heb de oorzaak reeds gevonden, het zou te doen hebben met mijn TP Link adapter, als ik die disable is het inderdaad bijna volledig verdwenen. Doch om die elke keer uit en aan te zetten vind ik ook een beetje dom, dus ik ben op zoek naar andere oplossingen ?? Ik heb de adapter reeds in een ander slot ingebouwd, dat hielp niet. Antenne draaien ook niet. Zou er een andere kunnen aanschaffen maar wat als die ook kraakt ?

Ik las overlaatst iets over WiFi Adapters rechtstreeks in een USB poort, zou dat een oplossing kunnen zijn ?

Bedankt voor nuttige tips. Mijn tweede probleem zal ik separaat schrijven.

 
Zit de desktop op een geaarde wandcontactdoos. Zo niet breng dan eens een snoer en verbindt die aan de ene kant aan het chassis van de desktop en aan de andere kant aan een blank stuk van de verwarming bv het ontluchtingskraantje.

 
De stekker zit in een kontaktdoos die beveiligd is tegen stroompieken etc, en heeft ook een aarding, ik kan wel eens proberen met een (lange ) kabel naar de verwarming te aarden, die staat natuurlijk juist aan de andere kant van de kamer.

 
Die truc is alleen nodig als de contactdoos met de stekker in een niet geaarde wandcontactdoos zit.

Meestal het geval een geaarde stekker in een niet geaarde wandcontactdoos.

Dat kan vragenom moeijlijkheden. Zo'n randaarde stekker zit er niet voor jan joker aan .

Vooral niet bij apparatuur met metaal.

 
Ik heb dus alles uitgeprobeerd, aarding, wifi adapter eerst disabled, daarna uitgebouwd, maar nog steeds gekraak, kan volgens mij enkel nog aan de soundcard liggen... Ik zal er mee moten leven denk ik totdat er een nieuwe PC komt.

 
druk je er een andere geluidskaart in.

 
Hoor je dat gekraak ook als er geen geluid afgespeeld wordt.

Zo ja en de soundkaart heeft een ventilator dan kon die wel eens rammelen....

Kan ook zijn dat de ventilator pas gaat draaien als de soundkaart actief wordt.

Dan even als je erbij kunt de ventilator tegenhouden met een sateh stokje

 
Nee enkel als er muziek speelt, en ook bij windows notificaties, aan en uit bijvoorbeeld. Heb ondertussen wel een oplossing gevonden. Ik heb dus de adapter uitgebouwd, maar had ondertussen ook een andere (USB) adapter aangesloten, en als ik die nu eruithaal, wat veel eenvoudiger is dan de PC expres kaart eruit te gooien, dan zijn die geluiden weg. Dus oorzaak is de WiFi die met de soundcard botst. Ga het hier maar bij laten denk ik, de PC zal toch een der maanden vervangen worden, en hopelijk lukt het dan wel beter.

PS de reden waarom ik WiFi benut is omdat er hier waar ik woon geen snelle internet verbinding mogelijk is over een telefoonlijn, ik heb nu een modem met satelliet verbinding en die gaat super, maar enkel over WiFi. USB ook mogelijk maar dan heb je weinig opties kwestie plaatsing van je modem, of je moet een lange kabel gebruiken.

 
Probleem opgelost, heb een TP Link Nano USB adapter geïnstalleerd, dat ding is kleiner dan een halve euro, en werkt beter dan alle andere die ik reeds had. Bedankt toch voor alle reacties !

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan