Hotbird en TV Vlaanderen/Canal Digital

nicewithice

Jr. Member
Lid sinds
19 mrt 2012
Berichten
125
Waarderingsscore
7
Punten
18
Leeftijd
66
Hallo, sinds een paar maanden zijn de franstalige zenders op TV Vlaanderen verhuist naar de Hotbird satteliet, en daar ik ze graag terug wou hebben heb ik een derde LNB aangesloten. Tot daar alles OK, ben op mijn dak geweest, heb een oudere receiver en TV meegenomen en ik had daar perfect beeld en ontvangst op Hotbird, er was zelfs ZDF bij, ter info..

Nu heb ik echter op de goede receiver een search gedaan, en die vindt eerstens weiniger zenders EN vindt bovendien geen enkel TV Vlaanderen kanaal. Is er daar iets waar ik rekening mee moet houden ?Mijn receiver is een SAB ST7162.

Bedankt.

 
Ik ben zelf niet bekend met de SAB instellingen. Maar je schrijft dat je een 3de lnb hebt aangesloten.

In dat geval zul je dus gebruik maken van Diseqc. Heb je al gecontroleerd of de diseqc instellingen in de nieuwe ontvanger, de SAB, overeenkomen met de diseqc instellingen in de oude ontvanger?

Want dat zal moeten gebeuren voordat je een search gaat doen en het kan zijn dat die in de SAB standaard anders staan ingesteld dan in je oude ontvanger.

 
Ik heb alle  diseqc instellingen geprobeerd, het probleem is meer dat ik enkele zenders kan zien maar de betaalzenders niet. En ik heb een TV Vlaanderen kaart erin. De Astra zenders kan ik zien, Hotbird nada.

 
Dus de gewone zenders op Hotbird wel, maar de betaalzenders niet? En de betaalzenders op de Astra wel?

En op de oude ontvanger, daarmee kon je ook betaalzenders op de Hotbird zien, zeg ik dat goed?

Als dat het geval is, dan zou ik zo vlug niet weten hoe dat kan, gezien het op de oude ontvanger wel werkte op het dak zeg je.

Of kun je op de nieuwe ontvanger helemaal geen zenders zien, ook geen FTA zenders?

Indien dat het geval is kun je misschien die oude ontvanger eens beneden aansluiten en kijken of het daar ook werkt. Daarmee werkte het op het dak immers wel. Als het dan op de oude ook niet werkt weet je al iets meer.

 
Als ik zijn start topic lees dan ontvangt hij geen of nauwelijks zenders op zijn ontvanger op hotbird.

Mogelijkheden:

Diseqc switch deugt niet .

Diseqc switch niet goed gedefinieerd.

Kabel van lnb naar switch niet goed bevestigd of sluiting met binnen ader en een los aarddraadje

Kabel binnenader in lnb en of switch  te kort.

Meer kan ik niet verzinnen.

 
Bedankt voor de reacties. En ja, ik was terug op mijn dak, en heb die switchen aangekeken, zien er redelijk verroest uit, en het zou natuurlijk ook kunnen dat er daar ergens een slecht kontakt is. Ter info, enkel als ik rechtstreeks aan de LNB de oude receiver aansluit zie ik alle hotbird kanalen, maar die oude receiver heeft geen kaart slot, en kan dus geen betaal zenders ontvangen .Als ik dan weer naar beneden ga zie ik slechts 5 of 6 zenders op de nieuwere receiver, en in de lijst met zenders zijn ook de betaalprogrammas niet zichtbaar.

Ik ga me in ieder geval nieuwe switchen aanschaffen, en alle kabels de stekkers schoonmaken , korter ook en desnoods nieuwe stekkers eraan.

 
Nu je redelijk in staat bent het dak te beklimmen, verwissel dan eens hotbird van positie op de switch met een van de twee bv die van 19.2 die goed functioneren

Dan weet je in een klap of de switch defect of de bekabeling niet goed is.

Zou zonde zijn dat je een nieuwe switch koopt terwijl het kabeltje van de witch naar lnb  rot is.

 
Of zoals ik al zei, sluit die oude ontvanger eens beneden aan, dan weet je het ook gelijk. Dat je er geen betaalzenders mee kunt kijken maakt niet uit maar je moet wel veel meer FTA hotbird zenders ontvangen.

Als dat niet gebeurt weet je in elk geval zeker dat het aan de switch en/of bekabeling ligt.

 
Eureka, probleem opgelost. Het waren de  verbindingen aan de (dual) LNB, beiden maakten geen contact meer. Het is hier vlak aan zee natuurlijk vochtig, maar dat ze beiden de geest zouden geven vond ik raar.

Dus nu heb ik ook Hotbird terug, signaalsterkte op dak is 90, onder tussen 60 en 79, kan de lengte van de kabels er ook wat mee te maken hebben ?

In ieder geval allen bedankt voor de tips en support. Ik heb nog vragen maar die zal ik in seperaat topic schrijven als ik de receiver een beetje heb uitgetest.

 
Mooi dat het opgelost is (kabel aansluiting was ook opgelost :grin: )

Lengte van de kabels doet wel iets maar is verwaarloosbaar .

Hotbird heeft veel variatie in signaalsterkte. Ietsje bijstellen van de positie van de schotel kan helpen sterke zenders ietsje minder zwakkere ietsje meer signaal.

Mijn kabel lengte is van hoogste punt dak aan achterkant tot diep onder de grond in kruipruimte naar voorkant huis ca 25 meter

 
Lengte is normaliter niet zo'n groot issue, de kwaliteit van de kabel is dan eerder belangrijker.

Zorg ook voor een goede massa in de pluggen, dat maakt ook uit.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan