Update zet Office 2007 in Scandinavisch

Black Tiger

Addicted Member
Administrator
Moderator
Lid sinds
8 feb 2001
Berichten
34.773
Waarderingsscore
998
Punten
113
Leeftijd
60
Locatie
State Penitentiary
Het blijkt dat update KB4011086 bij een aantal mensen diverse delen van het Office 2007 pakket naar het Scandinavisch omzet.

Dit ondanks dat er gewoon Nederlands staat ingesteld.

Bij een aantal mensen verdwijnt het probleem door deze update weer te verwijderen, echter niet bij iedereen.

Men zal dus moeten wachten tot Microsoft hier een fix voor uit brengt.

 
Hoi BT

Ik ben geen computerfreak en van Outlook heb ik ook geen verstand (Ik gebruik Live Mail 2011).

Maar wat ik zou doen, is een systeem herstel naar de dag ervoor dat de ellende begon.

Ik weet niet of het lukt, maar ik zou het in ieder geval proberen.

Dit is voor eigen risico.

Groetjes,

Bones

 
Dat is ook een optie, maar ik zou toch in eerste instantie gewoon proberen die update weg te halen en dan zien of het probleem opgelost is. Want een systeemherstel zet meer terug en dat is misschien niet nodig of onwenselijk.

 
Ik heb deze update verwijderd en heeft helaas geen herstel opgeleverd.

Ook heb ik in een agendaprogramma voor een deel Scandinavische tekst. Ook hier bleef de Scandinavische tekst.

Ik heb er wel aan gedacht om een systeem herstel uit te voeren, maar is te veel gewijzigd na de laatste hersteldatum. Dat durf ik niet aan.

 
@Parabolica: de link waar je naar verwijst is niet van het taalpakket maar van een service pack voor het taalpakket. Daar is ondertussen ook al SP3 voor uit, dus met die link kan men niet veel.

Het losse taalpakket voor Office 2007 wordt niet meer door Microsoft ondersteund en daarom ook niet meer beschikbaar gesteld, c.q. het is door Microsoft van de site afgehaald en je kunt het daar niet meer downloaden.

Men zal dus heel goed moeten opletten als men het nog vindt, waar het dan vandaan komt.

Ik zou eerder systeemherstel doen of wachten op een fix.

@Dirk: Heb je wel de goede weggehaald? Ik lees dat er ook nog een KB401186 is maar dat is de verkeerde.

Je moet KB4011086 hebben en dan van tevoren ook even zorgen dat automatisch updates uitgeschakeld staat.

Als je Windows 10 hebt moet het op andere wijze. Overigens stopt MS met de ondersteuning van Office 2007 dit jaar ergens. Dus ik hoop wel dat ze de zaak van tevoren nog oplossen.

Hier op technet staat ook een stukje op technet hoe het te fixen, evt. via een msiexec uninstall.

 
Helaas heb ik alleen het Nederlands talen pakket voor office 2010.

@Black Tiger, is het service pack 3 niet voor het hele office pakket? Het sp1 in mijn link is feitelijk alleen voor het talen pakket bedoeld. In Office 2010 kan ik extra talen toevoegen en voor elk MS Office onderdeel apart de taal instellen via opties, dit kan ook met Office 2007 .

De Nederlandse taal is zeker nog aanwezig anders zou alles in een andere taal verschijnen, misschien even zoeken of er daar iets aan te passen is.

 
@Parabolica. Nee hoor, het is echt SP3 voor het Nederlandse talen pakket van Office 2007 kijk maar naar KB2526086.

Dat je apart de talen kunt instellen schreef je al eerder, maar nogmaals, daar ga je dit probleem niet mee fixen aangezien dit probleem door een update veroorzaakt is. En die heeft de taalinstelling niet aangepast.

Dus die staat nog steeds op Nederlands. En het grootste deel van de taal staat ook gewoon nog in het Nederlands.

Zoek maar eens op Google, inmiddels is voor Outlook bijv. al bekend dat het om een bepaalde .dll file gaat. Die kun je dus vervangen als je een backup hebt. Nadeel is dat je dat men automatische updates uit moet zetten. In W10 een aparte truuk. Anders wordt e.e.a. weer gelijk vervangen door de foute update.

Er zullen wel meer bestanden zijn. Het is dus echt gewoon wachten op een fix van Microsoft.

 
Black Tiger zei:
Zoek maar eens op Google, inmiddels is voor Outlook bijv. al bekend dat het om een bepaalde .dll file gaat. Die kun je dus vervangen als je een backup hebt. Nadeel is dat je dat men automatische updates uit moet zetten. In W10 een aparte truuk. Anders wordt e.e.a. weer gelijk vervangen door de foute update.

Er zullen wel meer bestanden zijn. Het is dus echt gewoon wachten op een fix van Microsoft.
In het geval dat het om een enkele .dll file gaat vraag ik het me af of een nieuwe update met een fix het ook helemaal kan herstellen, tenslotte zal elke installatie zo zijn eigen .dll file gebruiken. Ik las dat bij de ene het wel opgelost was als je die KB4011086 verwijderde en voor een ander het geen effect had en het kan zijn dat sommige tussentijds al wat aan de taalinstellingen hebben lopen wijzigen.

Bij W10 wordt er voor elke update een backup gemaakt die zich terugzet als je de update weer verwijdert. Of W7 dit standaard ook doet durf ik niet te zeggen. Ik zelf zou de update laten staan maar een component waarvan de taal niet correct is verwijderen en opnieuw installeren vanaf de installatie DVD en kijken of het zich herstelt.

En misschien is het een optie om de (foute) taal te verwijderen uit office en komt de Nederlandse taal dan standaard terug? 

 
Ik las dit op een forum en misschien werkt dit (nog)?

Ga naar c:\Program Files (x86)\Microsoft Office\Office12\1043\OUTLLIBR.DLL

Rechtermuisknop op de file OUTLLIBR.DLL, dan onder aan klikken op eigenschappen

Dan rechts boven op Vorige versie klikken dan terug zetten.

Werkt dit niet dan op de file OUTLLIBR.DLL klikken in het venster van Vorige versie en kopiëren naar

c:\Program Files (x86)\Microsoft Office\Office12\1043\ overschrijven andere versie.

Dit werkt en alles is weer terug in het Nederlands.
 
Dat is waar ik het over had, die ene .dll file.

inmiddels is voor Outlook bijv. al bekend dat het om een bepaalde .dll file gaat. Die kun je dus vervangen als je een backup hebt.
Voor zover ik begrepen of zien kan lijkt het probleem zich alleen bij Outlook voor te doen. Dit kan overigens alleen als er nog een oudere versie aanwezig is.

Ik las dat bij de ene het wel opgelost was als je die KB4011086 verwijderde en voor een ander het geen effect had
Dat schreef ik ook al in mijn eerste bericht, dat dit niet voor iedereen werkte.

Het zou kunnen dat ze aan instellingen dan geprutst hebben, maar het kan ook zijn (wat ook dus bij enkelen bleek) dat ze dus de verkeerde update verwijderd hebben zoals boven omschreven.

In het geval dat het om een enkele .dll file gaat vraag ik het me af of een nieuwe update met een fix het ook helemaal kan herstellen,
Waarom zou dat niet kunnen? Wat je met 1 update kunt vernaggelen kun je met eenzelfde update dan ook weer fixen hoor. :)

En zeker als het alleen maar het vervangen van een .dll bestandje betreft.

 
Update: Het is niet heel Office maar Outlook wat in Scandinavisch gezet wordt.

Het euvel doet zich ook voor bij Outlook 2010. In dat geval helpt het om update KB4011089 te deinstalleren.

 
Toch maar systeemherstel uitgevoerd. Ik kon maar één dag terug. Waarom??? Dit was de 12e. De update was van de 13e.

Na langdurig werk door de PC kwam deze terug met een "Unbekanter Fehler 0x0000022". Het besturingssysteem is Windows 7 prof. 64 bits Duits.

Deze melding werd vooraf gegaan door de melding dat systeemherstel niet uitgevoerd was met een brok tekst waar ik niets van snapte.

Bij controle bleek dat de updates voor Outlook 2007 verdwenen waren en de andere updates zijn blijven staan.

Uiteindelijk bleek Outlook en het agenda programma EssentialPM weer normaal te werken.

Alleen het verwijderen van KB4011086 was in dit geval niet voldoende.

Automatische updates heb ik maar uitgezet. De PC lijkt weer normaal te werken.

 
Black Tiger zei:
Waarom zou dat niet kunnen? Wat je met 1 update kunt vernaggelen kun je met eenzelfde update dan ook weer fixen hoor. :)

En zeker als het alleen maar het vervangen van een .dll bestandje betreft.
Op 12 september is deze update ook bij mij geïnstalleerd (W10 en Outlook 2010) maar alles werkt normaal. Dit geeft aan dat niet elke Office en dan speciaal de Outlook installatie gevoelig is voor het wijzigen van de taal doormiddel van een gewijzigde .dll file.

Een .dll file (Dynamic-link library) zal dus per installatie verschillen en zie die maar eens voor elk individu te herstellen met een fix. Dit kan volgens mij alleen met een 'rolback' door de oude geïnstalleerde .dll terug te zetten.

 
Dirk Digicomm zei:
Na langdurig werk door de PC kwam deze terug met een "Unbekanter Fehler 0x0000022". Het besturingssysteem is Windows 7 prof. 64 bits Duits.
Als je Duits kan lezen staat hier de oorzaak van die foutmelding.

 
Op 12 september is deze update ook bij mij geïnstalleerd (W10 en Outlook 2010) maar alles werkt normaal. Dit geeft aan dat niet elke Office en dan speciaal de Outlook installatie gevoelig is voor het wijzigen van de taal door middel van een gewijzigde .dll file.
Wij hadden het over Outlook 2007, in jouw geval 2010 dat is een andere .dll file en in jouw geval zou het om update KB4011089 gaan.

Dat misschien niet elke Office 2007 of 2010 geraakt is door het probleem, wil echter niet zeggen dat het niet gefixed zou kunnen worden door de vervanging van de .dll file. Feitelijk is dat ook wat een rollback doet. Maar het kan ook gewoon met een fix door de foute code in de betreffende update te vervangen door juiste code. Of een nieuwe .dll te schrijven die wel correct is. Ook dat noemen ze een fix. Een rollback is ook een fix. We spreken dus feitelijk over hetzelfde.

Verder discussieren kunnen we overigens beter in de kletspraat doen, heeft niet echt nieuwswaarde. ;)

 
Ook met outlook 2010 zijn er problemen door die update KB4011089 die bedoeld was als een security patch.

 
Misschien toch iets beter lezen?? 5 berichten hoger? En in m'n vorige reply werd het ook al vermeld. ;)

Het euvel doet zich ook voor bij Outlook 2010. In dat geval helpt het om update KB4011089 te deinstalleren.
Ik zet deze even op slot totdat er een fix van Microsoft is.

 
Microsoft heeft eindelijk een fix klaar gezet, wel eerst de al genoemde KB netjes deinstalleren. Staat ook op de pagina van Microsoft vermeld, zij het wel in het Engels:

https://support.microsoft.com/en-us/help/4011086/descriptionofthesecurityupdateforoutlook2007september12-2017

Voor degenen die Outlook 2007 met Office 365 gebruiken, denk er aan dat deze maand de support op Office 2007 gestopt wordt door Microsoft en tevens de Mapi voor Office 365 gewijzigd wordt, zodat je dan niet meer met Office 365 kunt verbinden.

Uiteraard is het wel nog mogelijk om andere pop en/of imap email adressen te gebruiken, alleen Office 365 mailboxen werkt dan niet meer.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan