Ik heb advies nodig voor betere ontvangst op de East Beam van Türksat3A

Hikmet88

New Member
Lid sinds
15 sep 2017
Berichten
16
Waarderingsscore
0
Punten
1
Leeftijd
35
Locatie
Enschede
Beste leden Goedendag,

Ik woon in Enschede en ik woon in een torenflat waar ik vrij goede ontvangst met mijn Triax 88cm schotel heb voor Türksat satalliet vanaf mijn balkon. Sinds 3 jaar ben ik de trotste eigenaar van Mut@nt hd2400 decoder.

Had vaak met goed weer op TRT HD zenders tussen 90 en 93% signaal, op TRT sd pakket en overige zenders tussen 85 en 91% signaal. En de sterkte signaal had ik met Türkmenelli HD namelijk tussen 90 en 100% signaal. Maar op Türksat East Beam had ik helemaal geen ontvangst!

En sinds een jaar ofzo is de signaal zomaar op de west beam gedaald; Op TRT HD pakket heb ik nu maar tussen 70 en 77 signaal op de overige zenders tussen 60 en 69% signaal en op Türkmenelli HD tussen 50 en 61% signaal.. Dit is met de radio zenders net zo, maximaale signaal die ik haal is maar 70%.. Terwijl er niks is bij gebouwd, of bomen zijn verplaatst ofzo bij mij in de wijk. Ik begrijp niet waarom dit is gebeurd!

Ondertussen heb ik financiële ruimte kunnen creëren en heb ik besloten om mijn schotel-kijkplezier te vergroten. En heb ik een Inverto Black Ultra Twin lnb gekocht en vervangen met mijn Mut@nt twin lnb, alles weer optimaal ingesteld en naar kanalen gezocht. Helaas was de signaal op TRT HD pakket en op overige zenders net zo hoog als wat mijn vorige lnb doorgaf. Maar ik kreeg de Türksat 3A East Beam zenders binnen, het zender ELTR Kırgızistan ontvang ik niet. De TRT oost pakket ontvang ik tussen 33 en 39% procent signaal.

Maar wanneer ik de antennekabel op mijn tv aansluit en ik ga naar kanalen zoeken dan is de signaal op Türksat 3A East Beam verassend hoog(!) namelijk op de TRT oost pakket rond 70% signaal en zender ELTR werdt met 66% constante signaal ontvangen!!

Zo doende ben ik erachter gekomen dat de Tuners in mijn Mut@nt HD2400 signaal verliezen of niet optimaal signaal ontvangen!

In mijn box zit 2x AVL6211 DVB-S2 HD tuners erin. Mijn vraag aan jullie is:

1- is het mogelijk om andere tuners in mijn box te plaatsen?

2- als k toch genoodzaakt ben om een andere decoder te kopen, welke decoder raden jullie mij dan aan?

3- zelf denk ik aan een Vu+ Ultimo 4K decoder of een Dreambox DM900 4K decoder. Graag zal ik van leden die een vu+ of een dreambox decoder hebben, willen weten wat hun ervaring is met deze 2 merk decoders.

4- hoe goed gaat een Vu+ of een dreambox decoder om met zwakke signalen? En hoe is de signaal op Türksat en met name op de East Beam van Türksat 3A? En hoe hoog is de signaal die jullie ontvangen vooral op de Türksat 3A East Beam?

Beste leden ik wens jullie een hele fijne dag met vriendelijke groeten Hikmet88

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Is de kwaliteit van kanalen tussen de 33-39% nog perfect.

En denk ook aan de kabelaansluitingen  van de schotel lnb en tuner die kunnen in de loop de tijd hrt signaal goed vernaggelen vooral aan de lnb kant

 
Beste matrix, of het perfect te noemen is de signaal presentatie die ik heb vooral op de East Beam van türksat 3a durf ik niet te zeggen maar ik heb geen blokvormingen of storingen etc.

Maar als het probleem zal zijn wat jij beschrijft dan had ik op mijn tv toch ook de signaal waardes als op me decoder?? De west beam op Türksat is gemiddeld boven de 80% op de tv en veel lager op de decoder, en vooral op de East Beam van Türksat3A is de verschil belachelijk hoog.. En maakt echt niet uit welke kabel ik pak.. Duidelijk aanwijzing dat de Tuner in me box niet goed is. Beste leden ik wacht met alle smacht op jullie antwoorden op mijn vragen. Fijne dag veder :)

 
De East beam van 42 oost is altijd al een moeilijke geweest minimum schotel grootte wordt aangegeven 115 cm maar goed in Enschede misschien net als Duitsland 100 cm.

Zelf ontvang ik die ook niet maar ik zit in Amersfoort een stuk westelijker.

http://nl.kingofsat.net/beams.php?s=108&b=182

Dan denk ik dat er met je Mutant niets mis is en een andere tuner plaatsen heb ik nog nooit van gehoord dat die bestaan.

Misschien zoals de @Matrix ook al zegt misschien de bekabeling eens goed nakijken.

 
Ik heb even de tekst aangepast naar gewoon i.p.v. vet en standaard font. ;)

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan