Instellen dvr voor ip camera systeem?

freggel1

Addicted Member
Moderator
Lid sinds
5 jan 2003
Berichten
20.147
Waarderingsscore
568
Punten
113
Leeftijd
59
Locatie
Zundert
Ik ben heel de middag al aan het stoeien met een dvr recorder waar ik een aantal camera's aan wil gaan sluiten.

Op 1 of andere manier lukt het niet, als ik het goed gelezen heb is het een stand-alone systeem wat je aansluit op een switch of router, maar bij het instellen vann het netwerk via de switc of router blijf ik dezelfde foutmelding krijgen: ip, subnet mask, gateway does not match??? 

Wie kan mij even helpen met de juiste instellingen van dit apparaat.

Het gaat om dit apparaat

 
Ik heb nog even na zitten denken, dat apparaat hoeft in principe niet verbonden te worden met mijn internet, dus dan is toch een verbinding met internet niet nodig? 

Is weer zoiets wat ik niet snap vrees ik???

Standaard staat dat din op de volgende instellingen:

IP-adres: 192.168.1.10

Subnetmask: 255.255.255.0

Gateway: 192.168.1.1

Mediapoort: 34567

Httppoort: 80

HS download: niets

Transfer policy: Quality prefered.

Zeg het maar ik weet het niet.

 
als je het op je telefoon wilt bekijken  wel.

Normaal sluit je het aan op internet deze geeft je dan een ip adres.

met dit ip adres kun je via pc naar cams kijken.

kan ook zijn dat je in router de poort 34567 open moet zetten zodat je via de app naar de beelden op je telefoon kunt kijken.

Poort is normaal aan te passen zal dan ook paswoord aangemaakt moeten worden.

mijn systeem (fracarro) aansluiten op router poort forwarding doen dus poort 34567 "vrijgeven" en het ip adres van je cams erin zetten. in de app wat erbij hoort je wan adres inzetten en welke poort je gebruikten dat is het eigenlijk.

Weet niet welk modem dat je hebt ,maar je kunt er op googlen op poort fowarding voor je modem.

 
oja en welk protocol je gebruikt  (utp of tcp) als het in modem gaat beide toestaan.

Of twee maal poort forwarding doen en dan ene met  TCP  en de andere met UTP.

Anders ff bellen

 
Bellen heb ik net gedaan, maar dan naar mijn maatje B.

Schijnbaar moet ik eerst de camera's instellen via de pc, en dat heb ik nog niet gedaan, maar wordt wel de volgende stap 1 dezer dagen.

 
Hoor het wel mocht je nog hulp nodig hebben

 
Hoor het wel mocht je nog hulp nodig hebben

 
Heb gezocht op apparaat.

Deze hoeven niet eerst de cam aangesloten te worden.

Daar de cams op een hub/switch aangesloten worden en niet op de DVR.

ook zonder de cams kun je alles instellen.

Je sluit recorder aan op internet.

sluit monitor,muis ,en voeding aan op DVR

Via muis kom je in het systeem van de DVR .

Als het goed is ziet hij zelf welk ip adres hij van modem krijgt.

Dan sluit je de cams aan op je modem/hub/switch.

Dan zal je DVR de cams "zien"

en volgens beschrijving zul je toch een poort forwarding moeten doen wil je dit op je telefoon kunnen zien.

Via laptop/pc is het genoeg om je ip adres van de DVR in te vullen in je browser.

Maar of de beelden dan bewegend zijn weet ik niet.

Sommige systemen laten je wel de beelden zien maar stilstaand op dat moment.

Via telefoon zijn het gewoon bewegende beelden.

 
Ik heb het wellicht op een verkeerde manier gedaan denk ik? 

Kan zo'n apparaat ook aangesloten worden via een poort van een router, want zo heb ik gisteren aangesloten.

Uitgangen in het modem zijn namelijk allemaal bezet.

 
Ja kunt je ook op de poort van een router of switch aansluiten dat maakt in principe niet uit.

Maar het ligt er een beetje aan hoe je die router op de modem hebt aangesloten. Als hij als een switch werkt maakt het niet uit. Maar als je hem in router achter router mode (dus via de WAN poort) hebt aangesloten moet je even opletten met de forwards.

 
Ja daar gaan we weer BT... :biggrin: 

Pomp jij jou fietsbanden eens even op, ik heb heel het komende weekend tijd. :biggrin: 

Ik snap er wederom geen drol van hoe dat ding in te stellen, zal wel weer een keer goed komen met de tips hier op het forum, maar even ter informatie, ik heb gisteren een nieuwe besteld,

deze zou plug and play zijn, een KKMoon.

Degene waar ik nu mee bezig ben was achteraf gezien niet voor buiten gebruik.

 
Laat maar weten wanneer je hem hebt kijk ik of ik eens langs kom .

Ben ik er ook weer ff tussenuit..............rust van vrouwtje.

 
deze zou plug and play zijn,
Plug en play bestaat niet bij netwerken, je zult altijd een ip of een forward moet maken. Of je moet zo'n Chinees hebben waarbij het systeem zelf een verbinding naar buiten open zet en je via hun Chinese servers erbij kunt. Er zijn systemen en camera's die dit doen.

Handig voor prutsers, maar veilig is iets anders. Heb liever iets wat zelf niets open zet.

Kan evt. ook wel even via Teamviewer prutsen, zo moeilijk zal het niet zijn, toch?

 
Black Tiger zei:
Kan evt. ook wel even via Teamviewer prutsen, zo moeilijk zal het niet zijn, toch?
Ik zal eens kijken hoe laat ik zaterdag uit mijn nest ben BT, ik heb iig heel de dag het rijk alleen, de vrouwen gaan het zuurverdiende geld weer opmaken. :biggrin: 

 
Haha ja dan moeten we maar even kijken want zaterdag is altijd beetje moeilijke dag, als ik op ben dan is het boodschappen doen en 's avond's ben ik meestal ook wel bezig net als a.s. zaterdag.

Maar vrijdagavond en zondag is misschien ook een optie?

 
Gaat hem niet worden BT, vrijdagavond mot ik werken, en as zondag zie ik eindelijk de jongste weer... 

Freggeltje ploegen, en tja de school gaat door. ;)

 
Tja, dan met Scuba of anders volgende week ergens. Maar in principe moet je er wel uit komen, is maar 1 ip en dus ook maar 1 forward, of misschien meer forwards als ook bijv. poort 554 en/of 8000 geforward moet worden.

 
poort welke geforward moet worden kun je in de dvr zelf instellen ,en is inderdaad maar een poort en deze op zowel tcp en utp zetten.

En inloggen op je tel. doe je met je wan adres ( myip) en je WW.

 
De KKmoon is donderdag bezorgd, en vandaag alle camera's geplaatst, de boel aangesloten, en meteen beeld op het scherm wat er aan hangt.

Het is dus makkelijker dan de andere.

Nou nog uitvogelen hoe ik dat ding in mijn netwerk krijg. :biggrin:

 
en is inderdaad maar een poort en deze op zowel tcp en utp zetten.
Waar heb je dat ergens egzien?

Van wat ik er net van gezien heb op youtube zijn het 2 poorten.

De http poort en een mediapoort. Normaliter zijn dat beiden alleen TCP verbindingen. Dus 2 poorten TCP.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan