Is deze trein ergens te koop??

freggel1

Addicted Member
Moderator
Lid sinds
5 jan 2003
Berichten
20.131
Waarderingsscore
562
Punten
113
Leeftijd
59
Locatie
Zundert
Ik zoek al een tijdje naar een nieuwe hobby, of iets waarmee ik wat extra centen mee kan verdienen, zodat ik mijn dagelijks werk, wat ik behoorlijk beu begin te worden, aan de kant kan zetten. ( Maar dat is een verhaal wat ik hier niet kan/ga en mag vertellen, maar het lost zich op. )

........Kodiboxjes/iptv/ip-camera's/kerstverlichting..........................................................

Ik heb dus eerst ali-express leeggekocht met dingen waarvan ik dacht dat er nog iets aan te verdienen was, maar dit bedenkt ieder "Kaaskop" :stom; 

Een maatje van mij heeft een leegstaand winkelpand midden in ons dorp, en ik heb hem gezegd dat hij zijn ruimte moet gebruiken om er meerdere kleine winkels  in te vestigen,

de vloer die hij verhuurt is groot genoeg, en valt er eentje weg van de 5, dan heb je er nog 4 over.

Ik kom nu iets tegen wat volgens mij best wel leuk is om mee verder te gaan en eventueel uit te breiden: 


Maar waar koop je dit? Wat kost het, en wie trek je aan om dit spul te kopen?

Dit is ruimte 1 van de 5. Of gaan we de kopers binnenlokken met geur? Van vers gebakken broodjes, en een kip die aan het spit hangt?

verplicht opeten/gedwongen uitgang langs de rest van de "winkels.

Andere ruimte?

2: Gadgets, die net niet mogen?  :achmed:

3: Moeders erbij? eeeejjjj, ze hebben hier een maatje méér!!!

4:  Helpdesk die u uitlegt dat een droger die een melding geeft van waterreservoir vol    geen nieuwe machine kost maar op te lossen is met een simpele handeling, of een pc maken waar een batterij leeg is?

5; Mini-kringloop..

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hartstikke leuk maar geen droog brood aan te verdienen. Is dat niet spoort H1 of zoiets. Alleen verkrijgbaar af fabriek, of je moet geluk hebben in een winkel in Duitsland maar die bestellen het meeste ook af fabriek. Is gewoon niet rendabel om dat op voorraad te hebben.

Dan denk ik dat je meer hebt aan een gewone modelbouw winkel. Maar dan moet je toch al wat ervaring daarin hebben. En gezien er al weinig waren en er ook al weer gestopt zijn de laatste jaren, wegens desinteresse, denk ik niet dat je hier ver mee komt.

Als je een supermarktje wil beginnen, dan is het idee van vers gebakken broodjes en kip aan 't spit wel goed. Maar dan moet je kunnen concurreren en zelfs winkels die dat kunnen stoppen ermee.

2.) Meestal als ze net niet mogen, dan mag je ze ofwel ook niet verkopen, of de verkoop mag wel maar bezit is strafbaar, dus dat is dan voor een zeer beperkte markt, schiet niet echt op.

3.) Moeders? Wat? Kleren van een grotere maat? Dat zou kunnen vermits goed bereikbaar en er niet al zoiets in de buurt zit.

4.) Helpdesken brengen geen droog brood op.

5.) Dat is wel een mogelijkheid, heeft wel overlevingskansen in elk geval.

 
1)waar je winkeltje met vlees vis of kip verkoop allemaal aan moet voldoen , hygiënische regels datum bijhouden etc.

Lijkt mooi maar is zeer intensief. .

3) genoeg online te koop, vrouwen vinden het niet leuk als ze gesignaleerd worden in een winkel met een maatje meer, hier in Almelo een paar opstarten geweest van zo'n shop , steeds na 3 maanden opheffingsuitverkoop en zelfs dan komt er nauwelijks iemand , behalve ......na ja vul maar in.

5)wordt snel een rommelmarkt en je hebt veel ruimte nodig voor een groot assortiment.

Daarentegen wat kost nieuw tegenwoordig nog.  Denk aan de low cost artikelen.

Nee m.i zijn alle vijf opties gedoemd te mislukken.

Wat ik denk wat wel een kans van slagen heeft  is , het klinkt gek maar een fiets reparatie bedrijfje, fiets wordt opgehaald en gerepareerd en nagekeken. En netjes terug bezorgd

Wie kan er bv een slag uit een wiel halen. Ik heb het geprobeerd en die slag eruit gekregen, maar er vijf voor terug gekregen......

Achterband verwisselen en wat te denken van electrische fietsen.

Veel fietsen worden online gekocht maar bij defect moet je naar een plaatselijk fietsenwinkel en die vragen een hoofdprijs dan.

 
the matrix zei:
Achterband verwisselen en wat te denken van electrische fietsen.

Veel fietsen worden online gekocht maar bij defect moet je naar een plaatselijk fietsenwinkel en die vragen een hoofdprijs dan.
Nou een achterband verwisselen heb ik pasgeleden gedaan bij mijn eigen fiets, die nu 5 jaar is, en dat was veel makkelijker dan voorheen!

Ik heb het wiel losgedraaid, rem losgekoppeld van het frame en ketting ontspannen, en de spanners er af, en toen het gedeelte van de versnelling wat met een draairing vastzat losgedraaid en er af geschoven, en hoppeta, het wiel was los, binnen en buitenband er op, en alles weer terug gemonteerd, binnen een half uur!!!

Maar er zijn ook nog andere dingen waar je "goedkoper" mee voor de dag kunt komen.

Voorbeeldje: Onze Bosch wasdroger viel sinds een paar weken in een storing, de melding was dat het waterreservoir vol was???  Vol? Nee hoor gewoon leeg, en het vrouwtje hier is zuinig op deze spullen, en maakt trouw het reservoir en filter schoon na iedere droogbeurt.

Ik ben dus zelf verder gaan kijken in de machine, en deze zat behoorlijk vol met stof, schoongemaakt en opnieuw aangezet, maar na 15 minuten weer dezelfde melding.

Even gezocht op Google en het probleem blijkt in de pomp te zitten, boven/zij en achterkant zou er af gehaald moeten worden om dit weer schoon te krijgen...

Maar na het opnieuw zoeken van een zelfde probleem, kwam ik een filmpje tegen van iemand die dit probleem op een erg duidelijke manier uitlegt, en ook meteen laat zien dat de machine helemaal niet uit elkaar hoeft.

Filmpje gekeken en gedaan wat er getoond werd. In de ruimte waar de filters zitten, zit achterin een kunststof plaatje, neem een schroevendraaier, zet hem rechts rustig onder dat plaatje, en links kun je dan met je wijsvinger een lipje naar je toehalen, het plaatje komt dan los, en daaronder zit een hoop dikke drap voor de pomp en vlotter die links van dat plaatje zit.

Dit gedaan, en idd dikke drap, alles verwijderd, en bij het pompje gepeuterd, en daarachter het vlottertje losgemaakt, en ja hoor de machine loopt weer. :biggrin: 

Weet je dit niet, dan kan je dit honderden Euro's kosten!!!

Same story, is een lege knoopcel in een pc.... 

 
Treinen zijn te koop, maar er hangt wel een erg duur prijskaartje aan!

Voorbeeld .

 
Ja als je weet wat de gewone spoor N en H0 kost dan kun je wel op je vingers uittellen wat H1 etc. gaat kosten.

Verbaast me niets.

 
freggel1 moet naar de stoom dagen op landgoed nienoord  :aanbid:

en als je dan je caravannetje mee neemt kan die hier wel staan om te overnachten lol

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan