Laatste update windows 10 geen HDMI

Dirk Digicomm

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
11 feb 2001
Berichten
806
Waarderingsscore
4
Punten
18
Leeftijd
81
Locatie
Niedersachsen (D)
De z.g. grote update van Windows 10 met veel nieuwe uitbreidingen schakelt de HDMI uitgang uit op een HP laptop.

In het systeem is nergens meer niets te vinden van HDMI.

Voorlopig is de enige oplossing om terug te gaan naar vorige toestand van voor de update.

Uiteraard zijn alle nieuwtjes weg maar de HDMI aansluiting werkt dan weer.

 
Ik vond in het systeem niets meer over een HDMI poort buiten aangifte in Help hoe ik de HDMI poort moest gebruiken.

@matrix, het eerste deel van de link werkt totaal niet. De tweede monitor wordt niet gezien.

Het tweede deel komt niet overeen met mijn drivers.

Op twee verschillende TV'S krijg ik een andere foutmelding. Eén gaf aan dat hij niet overweg kon met de resolutie. De tweede gaf een andere melding. Op beiden bleef het scherm verder zwart.

HP Support Assistant op de laptop geeft wel aan dat er een update is voor Intel High-Definition (HD) Graphics Driver. Deze voert hij niet uit. Hij geeft alleen een foutmelding dat de upgrade mislukt is.

Ik heb het systeem terug gezet op de vorige versie. Hierdoor werkt alles weer. Ik ben alleen de nieuwe uitbreidingen kwijt, maar die zou ik waarschijnlijk toch niet gebruiken. Wat je niet kent kan je ook niet missen.

Inmiddels geeft hij aan dat mijn Windows up-to-date is met de datum van gisteren. Hij voert de update niet opnieuw uit.

Het werkt weer. Ik kan niet vinden hoe ik de automatische update kan uitzetten. Het blijft Windows 10. Niet mijn voorkeur Windows.

 
Op een wat ouders Asus laptop waren de beeld verhoudingen ook niet meer te corrigeren naar een correcte beeldverhouding. Gelukkig was er wel beeld maar alle mensen waren voortaan plathoofdig. Een cirkel was ovaal. Dit dankzij de door mij onraden Windows 10 en de laatste update. Helaas was die installatie van 10, toen “ongevraagd” uitgevoerd door de vrouw van mijn kennis. Bestaat er een redelijk goed progje om terug te gaan naar win7 zonder alles te verliezen. Terwijl ik zat te schrijven kreeg ik een mail met een soort gelijke klacht. Soms val het niet zo op dat  de beeld verhouding niet klopt. Maar helemaal geen HDMI. Al eens geprobeerd met een oude VGA monitor? Als je Win 7 gewend bent zoek je je suf naar de diverse instellingen in Win 10. Alles went maar Tien is voor mij een pijn in de….

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan