vpn

boets

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
16 mrt 2001
Berichten
1.488
Waarderingsscore
251
Punten
83
Leeftijd
64
Locatie
boetsenbos
Hoi,

Even wat vraagjes, wil een vpn account nemen, zat zelf te denken aan nordvpn 2 jaar á $3,29 per maand. Iemand hier ervaring mee? Of eventueel tip wat een andere goede vpn server is. Wil dit gaan gebruiken voor mijn android tv kastje (tn95n) i.v.m. kodi en eventueel ook op de VU+ (ook i.v.m. kodi) en twee pc's. Instellen op het android tv kastje en de pc's zal geen probleem zijn. Maar hoe doe ik dit in de VU+ (vti image). Iemand hier ervaring mee? Of is het misschien handiger om de vpn in de sisco modem van ziggo te zetten dat alles via de vpn naar buiten gaat? Bestaat die mogelijkheid? En zo ja hoe doe ik dat?

B.

 
Ik zit daar ook al een tijdje aan te denken @Boets, misschien dat je hier (pdf) iets aan hebt? 

 
@ freggel,

Had ik al gelezen, maar ja snappen is een ander probleem  ;)

B.

 
Je kunt eens in deze thread kijken. MisterSenseo heeft het werkend via de Ziggo modem. Weet niet zeker of dat een Cisco is, maar het kan zeker helpen. Zijn wel een aantal pagina's maar ergens staat er ook een soort van handleidinkje tussen als ik het goed herinner.

Ondergetekende bevind zich ook op dat forum.

Denk er wel aan dat alles over VPN ook een nadeel met zich mee kan brengen als je de snelheid niet haalt, dan gaat alles langzamer.

Bij VPN Unlimited bestaat ook een accountje waar je voor iets van 40 dollar een lifetime abo hebt. ;)

 
Hoi Tijger,

Ik had zelf dit gevonden.

https://computertotaal.nl/artikelen/internet-thuis/veilig-surfen-via-een-eigen-vpn-server-63413/

De truc is dus volgens mij om een device als server in te stellen en alle andere devices via de vpn server te laten lopen. Nadeel hier van

vind ik dat dat device dus altijd aan moet staan. Van daar dat mijn vraag dus eigenlijk is het mogelijk om een vpn server in de ziggo modem (sisco 3928)te zetten?

Anders is het toch handiger voor mij om elk device apart  van een vpn account te voorzien. Voor de pc's en android devices zal dit geen probleem opleveren. De vpn diensten hebben allemaal eigen software die je makkelijk kan installeren op deze devices. Probleem is dan echter hoe installeer ik dit in enigma2? Iemand hier ervaring mee?

B.

 
Na lezen van jou VPN draadje kwam ik er achter dat de Google Chrome browser zelf een gratis vpn Extensie heeft (sommige andere browsers ook)




Extensie Hotspot Shield VPN Free Proxy – Unblock Sites

https://chrome.google.com/webstore/search/Hotspot%20Shield?hl=nl

Speettest ging via franfurt DigitalOcean

6.12 Mbps + video

8.23 Mbps  Video gestopt

adsl tele2 wifi > laptop

Zit nu https://www.3sat.de/mediathek/?mode=play&obj=70837 te kijken wat ik voorheen niet kon  :cool:

En de Beste Wensen en een Gezond 2018

 
Kogel is door de kerk. abbootje genomen op pia vpn voor een jaartje.  Oplossing voor de VU+ ook gevonden (btw ook wel prettig voor de mensen die via de dream of VU weleens chinees "bestellen".)

Zie hier de oplossing.

1. go to the client support pages of private internet access site and download the OpenVPN Configuration Files (Default)

2. from the zip file we need ca.crt  crl.pem and any of the ovpn files

3. rename the ovpn file to client.conf.

4. open the client.conf in a text editor and modify the line "auth-user-pass" so it reads "auth-user-pass password.conf" (without the quotes)

5. create a password.conf file (create a text file then rename to password.conf)

6. go to Private Internet Access site and log into your control panel. Click to generate a PPTP/L2TP/SOCKS Username and Password using the button within the control panel and add the info to the password.conf file so the username and password are by themselves on separate lines, eg:

x598723

as89a9b90a

7. create a new folder in your VU/Enigma box in the etc folder and name it openvpn. Then place all 4 files (ca.crt, crl.pem, client.conf, password.conf) into etc/openvpn.

8. reboot your vu+

9. Go to settings>network>services>openvpn and install it then start the OPENVPN service. Choose to autorun if you want.

DONE.

B.

 
Mooie tip Leen! En welkom op Satellite Fun!

Dat is inderdaad wel erg handig om te weten als je het wilt gebruiken voor te surfen.

In dit geval wil men ook nog het een en ander downloaden dus een "gewone" VPN is dan wel noodzakelijk.

Maar toch goed om te weten dit als men eens wat anoniemer wenst te surfen, of zoals jij, bepaalde filmpjes kan kijken die men normaal niet kan zien. Bedankt! (Y)

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan