Dual / twin tuner hoe aan te sluiten

loek3000

New Member
Lid sinds
11 jan 2018
Berichten
4
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ik heb dus nu een twin tuner satelliet ontvanger, maar heb 1 draad naar binnen lopen met 5 lnb's aangesloten op het dak aan een schotel... is het mogelijk om het ene programma te kijken terwijl ik een ander opneem? hoe doe ik dit met 1 kabel dat naar binnen loopt?

 
niet.

1 kabel is op 1 tuner (dan wel 2 doorgelust) is eventueel meer zenders op de zelfde transponder kijken en opnemen.

een zender er bij op een andere transponder betekend 2e tuner aansluiten dus 2 kabels minimaal.

 
ik heb nu een 2-way splitter erop zitten (in de huiskamer tussen de kabel en satelliet ontvanger) en dat lijkt te werken... er komt dus 1 kabel binnen zoals gezegd en gaan nu 2 eruit naar de 2 tuner ingangen... het enige wat ik merk is met zappen dat ie niet naar de goede tuner gaat (a of b) of de opname word gestaakt... wat zou ik erbij moeten kopen om dit wel voor elkaar te krijgen, met andere woorden hoe werkt een dual / twin sat tuner, wat is daarvoor nodig, want de functie zit er toch op voor een doel, alleen weet ik niet de goede aansluiting...

 
Een satelliet kabel splitten met een splitter om 2 tuners aan te sturen is zeker af te raden, zou ik niet doen, gaat zoals je ziet ook niet fatsoenlijk werken.

De enige manier is echt met 2 kabels naar binnen komen dus in dat geval heb je nog een kabel en bijv. een dual-lnb nodig. Dus een LNB die geschikt is voor twee ontvangers.

Er zijn ook al duo-twin-lnb's op de markt, daarmee kun je met 2 ontvangers (of 2 tuners) naar 2 satellieten kijken bijv. Astra 1 (19 oost) en 3 (23,5 oost).

 
dank je wel voor je reactie, ik heb dit elder inderdaad ook gelezen, en het is ergens wel logisch, maar ik begreep het niet meteen...

ik heb 5 lnb's met ieder 8 outputs (jawel acht stuks) ik moet dus van iedere output op een switch aansluiten want ik heb 5 lnb's de 2nd output van de lnb moet ook weer op een andere switch...... switch 1 en switch 2 kunnen dan op tuner A en tuner B, heb ik het zo goed?

 
Dat klopt, als je twee diseqc switches hebt dan heeft elke diseqc switch 1 uitgang, dus 1 kabel.

Dus zoals jij het aangeeft heb je het goed. Daarna in de ontvanger zelf wel even de tuners instellen via het configuratiemenu.

 
ja ik snap het helemaal, bedankt voor de reactie  :bier:

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan