Harde schijf Dm 8000

des

Jr. Member
Lid sinds
22 okt 2009
Berichten
109
Waarderingsscore
1
Punten
18
Leeftijd
71
Is er één manier om de foto's die op de harde schijf van de dreambox zit terug te halen?

Bvd.

 
Hoe bedoel je? Als je ze er op hebt gekregen kun je ze op dezelfde manier er af krijgen oftewel met een ftp client.

Of heb je de harde schijf uit de Dreambox gehaald zou je ze via een externe usb behuizing kunnen koppelen aan een Windows pc en dan iets als Explore2fs of Linux Reader gebruiken om de schijf uit te lezen en foto's over te halen.

Een andere optie is om met je pc ook via usb en dan de pc opstarten via een Linux live cd en dan naar usb stick kopiëren.

 
Als de dm8000 in het lokale netwerk hangt dan zou je hem moeten kunnen benaderen direct  op de windows pc .

Onder netwerk zou de hdd van de dm8000 te vinden moeten zijn.

Temminste bij mij is de hdd van de gigablue quad plus rechtstreeks toegankelijk onder netwerk.

 
Ik heb in het verleden problemen gehad met de db.

Met het opnieuw installeren van een nieuw image.

Was ik wel Mijn foto's kwijt.

Nu het de laatste tijd goed gaat met de db.

Dacht ik , dat het nu eens tijd word om te proberen om de foto's terug te halen!

Ik heb één oude pc met win xp , laptop met win 7.

Maar? Kan ik de usb kabel in de laptop pluggen?

Alles staat in één netwerk.

De hardeschijf heb ik los gehad,toen de box op reis ging.

En later gewoon weer terug gezet.

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Even DCC-E2 V1.50 (Dreambox Control Center for Enigma2) op een PC of jouw laptop installeren en waarmee je simpel FTP toegang kan krijgen tot jouw Dreambox. Foto's en films (opnames) kan je zo makkelijk over en weer kopiëren. 

Als je hier eerst even leest hoe het werkt gaat het wel lukken.

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Maar? Kan ik de usb kabel in de laptop pluggen?Alles staat in één netwerk.
Je bedoelt de UTP kabel? Nee, niet rechtstreeks van Dreambox naar laptop, dan zou je een crosslink-utp kabel moeten gebruiken.

Maar als alles in 1 netwerk hangt incl. de laptop dan is de beste oplossing via FTP. Dus bijv. via de FTP functie van Total Commander of het door Parabolica genoemde DCC werkt ook prima.

 
Afhankelijk van de geïnstalleerde image zal de HD wel automatisch herkend worden maar kijk wel uit dat als de Dreambox de HD opnieuw gaat initialiseren dat je hem niet formatteert!

 
Dag heren,

Waar het eigenlijk om gaat.

Er staan foto's op de harde schijf van de dreambox.

Die wil ik proberen om terug te halen.

Mijn een soort recuva programma die je voor pc,laptop gebruikt

Als dat er is in Linux?

 
Heb je al onder windows in netwerk gekeken. Bij mij staat de harde schijf als netwerkdrive daartussen en is gewoon toegankelijk voor lezen en svhrijven.

 
Hallo Des,

Alleen als er achteraf wijzigingen zijn gedaan op de HD dan zal je met een recovery progje de foto's moeten proberen terug te halen op jouw HD maar is er niks gebeurd dan staan de foto's er gewoon nog op. En afhankelijk van de grote van de HD kan het heel lang duren met een recovery progje. 

Zoals jij al scheef is de HD er later weer aangekoppeld en in principe wijzigt dit niks aan de HD. Ik heb dit zelf ook een aantal keren zo gedaan en alles stond er gewoon nog op. De Dreambox zal de HD wel eerst moeten mounten wat normaal automatisch gaat afhankelijk van de image. Zoals ik al eerder schreef niet formateren als de box daar om vraagt!

Het beste wat jij dus kan doen is gewoon de Dreambox met een UDP kabel aan je netwerk koppelen (of eventueel de WIfi op je box instellen) en de box een vast IP adres geven via de netwerk instellingen in het menu van de Dreambox. DHCP kan natuurlijk ook alleen kan het zijn met DHCP dat dan het IP adres elke keer wijzigt bijvoorbeeld na een reset, dit moet je dan elke keer weer aanpassen in het programma DCC of DCC zelf laten zoeken naar de box en dat duurt best wel lang.

Niet elke image laat de dreambox automatisch zien in een netwerk want dit kan je tegenwoordig in en uitschakelen en het is ook afhankelijk hoe jij je thuisnetwerk (homegroup) heb ingesteld. Van belang is dat het IP adres van de box wel in dezelfde IP range zit zoals jouw PC/Laptop. Dus heeft jouw PC/Laptop een IP adres zoals 192.168.1.10 dan geef jij de Dreambox een IP adres 191.168.1.15 mits die ook vrij is. Dan de gegevens van de subnet Mask en de default gateway invullen en dan heeft de Dreambox toegang tot het netwerk en internet.

Noteer het IP adres van de box en zet dat in DCC, dan de user en het wachtwoord van de Dreambox invullen en dan heb je toegang met DCC. Standaard is de username 'root' en het wachtwoord 'dreambox'. Met de optie FTP in DCC kan je dan door alle mappen browsen op de box. Je zal de HD via de koppeling "mnt/media/HD" terug kunnen vinden.

Ik hoop dat dit gemakkelijker werkt voor jou en zijn de foto's toch weg dan pas zal je met een recovery progje aan de gang moeten gaan.

 
Er staan foto's op de harde schijf van de dreambox.Die wil ik proberen om terug te halen.

Mijn een soort recuva programma die je voor pc,laptop gebruikt
Gezien deze tekst even ter duidelijkheid. Is de HD nu wel of niet geformatteerd of zoiets c.q. foto's verdwenen? Want dat wordt nu onduidelijk gezien deze vraag en gezien het feit dat er al diverse antwoorden gegeven zijn om het eenvoudig op normale wijze terug te halen als de HD niet geformatteerd is.

 
De hardeschijf is niet geformatteerd.

Parabolica,

Bedankt voor de informatie.

 
Hallo allemaal,

Ik wil jullie nog bedanken,voor de ideeen.

Het is mij niet gelukt om de foto's terug te halen van de hardeschijf.

M.v.g Dés

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan