Dreambox illegaal? Inlever aktie?

Tja... daar kun je als winkel op wachten als je zoiets doet, daar loeren ze immers op.

Wel aardig van de politie dat klanten die zo'n aangepaste ontvanger gekocht hebben de tijd krijgen om deze in te leveren tot 1 maart om strafvervolging te voorkomen.

Ze moeten dan alleen nog afwachten of ze niet een civielrechtelijke procedure aan de broek krijgen, normaliter gebeurt dat niet snel.

Ohja, dit stukje bangmakerij vond ik wel om te gillen.

De werking van de illegale tv-dienst wordt overigens op zeer korte termijn gestaakt. Hierdoor worden de gemanipuleerde ontvangers onbruikbaar.
Niet dus. De ontvangers kunnen ook daarna nog uitstekend gebruikt worden voor satelliet ontvangst (of kabel als het een C model is) alleen niet meer bij deze illegale bron.

Maarja, als men hem daar gekocht heeft, kan men hem toch liever inleveren gezien ze alle gegevens hebben. ;)

 
Volgens nieuwe berichten gaat het niet over dreamboxen maar over gemanipuleerde modems.

Immers een dreambox heeft geen illegale software . Gewoon standaard software met een nodige cccam om de kaarten van de provider werkzaam te maken.

Tja wat dan wel illegaal is is die ene regel toevoegen. 

Lijkt me sterk dat je daarvoor je ontvanger voor moet inleveren omdat die ontvanger illegaal zou zijn.

 
Ja volgens mij hebben ze de klantenlijst van de aanbieder dus lijkt mij dat ze weten dat met die ontvanger gewoon illegaal gekeken is dus kunnen ze hem opeisen.

Overigens de verkoop op marktplaats van Dreamboxen gaat gewoon door op de eerste pagina kom ik het al een keer of 10 tegen en dezelfde man woont dan in Amsterdam Zaltbommel en dan weer Almelo en hij komt thuis installeren.

Maar er zijn er meerdere die Dreamboxen of andere merken ontvangers verkopen met pakketten voor alles.

 
Volgens nieuwe berichten gaat het niet over dreamboxen maar over gemanipuleerde modems.
Gemanipuleerde modems? Lijkt me stug. Ze hebben het de hele tijd over gemanipuleerde ontvangers gehad. Een modem heeft ook geen illegale software. Zal wel een foutje zijn en sowieso routers dan, niet in modems. Ze verkopen het aan de gewone man, de meesten zouden niet eens weten hoe ze dan via die router iets naar hun ontvanger zouden moeten leiden, als het kan in routers.

Ik denk dat het om clone ontvangers gaat waar wel Dreambox op staat en dat zijn we degelijk illegale ontvangers, dus dat zou een reden voor inlevering kunnen zijn.

Er zal vast wel een juridische correctheid aan ten grondslag liggen. Die ene regel is al illegaal en manipulatie van de ontvanger om hem anders te doen werken dan wettelijk bedoeld en dan mag hij volgens mij sowieso in beslag genomen worden.

Op marktplaats gaat de verkoop gewoon door zij het wel dat dit in de afgelopen jaren ook minder is geworden, met name door winkels minder gedaan wordt, omdat het bekend is dat men ook de marktplaats verkopen met regelmaat in de gaten houdt. Dus als men daar nog adverteert loopt men vanzelf wel een keer tegen de lamp.

Dat is inderdaad wat moeilijker bij mensen die thuis komen installeren, maar er zijn nog zat anderen die een groter gevaar lopen, waaronder ook nog steeds winkels.

 
Ik hoef helemaal niet illegaal te kijken; ik heb 1900 TV stations in mn zaplijst zitten, als ik die allemaal een beetje ga afkijken ben ik al een hele avond bezig.

Zo volg ik bv ook het nieuws uit Zuid-Korea ivm de Olympische Spelen; Ik kijk ook vaak naar China (zowel nieuws -wat vaak Engelse ondertitels heeft- alsmede naar CCTV9, dat is een Documentaire zender die ook Engelse ondertitels heeft; dan kijk ik ook vaak naar de Jap, naar Kongo-Brazzaville en vele andere landen.

Het geheim zit m in de Stab Italia HH100 Rotor die je via USALS aansluit, vervolgens lees je de postings van De Vrije Fries  (Meneer L. Oosterhoff), en gaan met die banaan!

Dat illegale geneuzel heb ik allemaal niet nodig.

Hier onder de gegevens van mijn installatie:

NanoXX 9800HD,

Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB,

Alles draaiende dmv USALS met  Stab Italia HH100.

 
Laatst bewerkt door een moderator:



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan