Waar is dat E-mail envelopje gebleven?

Bones

Addicted Member
Lid sinds
13 feb 2008
Berichten
1.567
Waarderingsscore
18
Punten
38
Leeftijd
65
Locatie
17km oostelijk van Amsterdam
Hoi allemaal.

Ik moest mijn router opnieuw configureren van Avast, dus dat heb ik gedaan.

Ik gebruik Internet Explorer 11 en heb windows 10.

Ik had in mijn Internet Explorer altijd een klein envelopje voor mijn E-mail (Live Mail 2011), nu is dat envelopje weg.

Ik vond het altijd zeer prettig dat ik vanuit mijn Internet Explorer direct naar mijn E-mail kon gaan dmv dat envelopje.

Wie weet de juiste instelling om dat envelopje terug te krijgen?

Alvast mijn hartelijke dank!

 
Ga met jou muis op 1 van de koppelingen staan, zoals bijvoorbeeld het huisje ( home ), klik rechts, en daarna aanpassen, en dan opdrachten toevoegen of verwijderen.

Als het goed is staat daar jou envelopje. ;)

 
Ik moest mijn router opnieuw configureren van Avast, dus dat heb ik gedaan.
Dit vind ik nogal verbazingwekkend. Heb je wel Avast van de officiële site van Avast gehaald dan? En wat vond Avast dat je moest configureren? Want dit is normaliter nooit nodig voor een virusscanner dus klinkt heel onbetrouwbaar in mijn oren.

 
Live mail wordt niet meer ondersteund door w10, en kun je , dacht ik , nu zelfs niet meer installeren.Kan het zijn dat w10 met de laatste update dat uit de explorer gehaald heeft.?

Live werkt nog wel indien geinstalleerd is voor het besluit.

Rechts boven in explorer zie je drie puntjes voor instellingen.

Klik daarop en kies "met internet explorer " openen. Misschien dat dat je enveloppe met inhoud terug brengt.

 
Hoi Jongens,

Iedereen bedankt voor de info en antwoorden.

1. Ik kwam er niet uit.

2. niks lukte.

3. Ik heb een knoert harde systeemherstel uitgevoerd naar 24/1/18.

4. Avast moest ik helemaal opnieuw installeren.

5. Ik heb dit geïnstalleerd via Avast.com (FAV-online-MS&locale=nl-nl.

6. Daarna heb ik de werkbalk Favorieten uitgevinkt.

7. Alles is nu weer goed.

8. Ik dank jullie allemaal hartelijk voor het meedenken!

 
Heb vandaag weer een mega update gehad van w10 .Een hoop nieuwe functies programma die ik in de taakbalk gezet had weg en de nieuwe mail van Windows in de taakbalk.

Waar gaat deze opdringerigheid heen verdorie.

Was weer een uurtje bezig om het weer te herstellen.

 
Fijn te horen dat alles weer gelukt is Bones. Ik blijf toch nieuwsgierig naar wat Avast dan vond dat in de router anders moest.

Ik zou toch eens proberen te wennen aan een ander mailprogramma want The Matrix heeft gelijk, Windows Live Mail wordt niet meer ondersteund in Windows 10 als je daar straks naar toe moet en de Windows Mail app van W10 is een prul.

Misschien toch eens denken aan Mozilla Thunderbird?

 
Hoi BT, ik zal het chronologisch opschrijven, want ik krijg die melding nog steeds, alleen nu trap ik er niet meer in.

Ben zo terug.

 
Ben ik weer.

1. Ik klik op de snelkoppeling Avast vanaf mijn bureaublad.

2. Dan zie ik: Status: U wordt beschermd.

3. Dan ga ik naar Bescherming.

4. Dan naar Wifi inspecteren.

5. Dan klik ik op Netwerkscan.

6. Ik zie vervolgens:

a. Uw Apparaten (met IP-adres): Er zijn geen problemen met het apparaat, Top!

b. Het volgende apparaat is mijn router, dan krijg ik de melding: Uw apparaat is niet goed geconfigureerd.

Daar onder staat in het rood geschreven: De service is kwetsbaar voor aanvallen van binnen uw netwerk.

c. het 3de apparaat is mijn mobieltje en dan krijg ik ook de melding: Er zijn geen problemen met het apparaat, Top!

Ik zie dus 3 regels met mijn apparaten en bij mijn router krijg ik die waarschuwing.

Na, dat was het.

Veel groeten!

Bones

 
Hartelijk dank. Dat maakt het meer duidelijk. Avast vindt dus niet dat je iets moet configureren maar geeft een waarschuwing af voor lokale veiligheid op de router.

Als er niemand op jouw netwerk komt loop je dus ook geen risico.

Het gaat vermoedelijk om het Wifi-lek "krack" waar jouw modem misschien nog niet tegen beschermd is. Telfort en KPN schrijven dat dit niet "zomaar" even opgelost is, maar het is dan wel apart dat bijv. TPLink wel al met een firmware update gekomen is die dat fixed.

Hoe dan ook, niets om je zorgen over te maken. Wel verstandig is het om te zorgen dat uPnP op de modem niet ingeschakeld staat.

 
Hoi BT

Hartelijk dank voor de uitleg!

Veel groeten.

 
Hoi BT

Dankzij jou ben ik gerustgesteld; maar ik ben niet helemaal volledig geweest, sorry daarvoor.

Ik heb namelijk mijn router niet genoemd.

Aangezien jij zeer geïnteresseerd was in het probleem zal ik proberen wat vollediger te zijn.

Ik heb een ADSL-aansluiting over koper (volgens mij heet dat tegenwoordig een VDSL-aansluiting trouwens), mijn router is de KPN Experia Box V10.

Ik ben klant van KPN.

Sorry dat ik onvolledig was.

Ik maak me in ieder geval niet meer druk over die Avast-melding.

Nogmaals dank voor je antwoord en veel groeten,

Bones

 
Hoi Bones.

Dat onvolledige maakt niet uit hoor, ik had inmiddels al door dat je een modem/router zou hebben, een Experiabox, wist alleen niet welke.

ADSL hebben niet veel mensen meer, wel nog ADSL2+, VDSL en VDSL2. Daar hoeven we niet wakker van te liggen.

V.w.b. mijn antwoord graag gedaan en jij bedankt voor de aanvullingen! ;)

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan