Hoelang gaat een HP-printer mee?

freggel1

Addicted Member
Moderator
Lid sinds
5 jan 2003
Berichten
20.131
Waarderingsscore
562
Punten
113
Leeftijd
59
Locatie
Zundert
Dat vraag ik mezelf toch af, want ik dacht een goede te hebben nu, een HP C6380, maar afgelopen weekend na het het printen van een tekstbestand op een a-4tje, lag er op de print een klein schroefje??? 

Ga weer maar zoeken waar dat ding gezeten heeft, en wacht weer maar af wanneer het papier vastloopt.  :grrr:

 
Mijn hp laserjet hp2300 heeft 15 jaar probleemloos geprint. Dubbelzijdig, netwerkprinter.

Vorig jaar liep dubbelzijdig printen bij de 2e sheet vast. Enkele onderdelen vervangen plakkende relais schoongemaakt volgens een youtube filmpje en hoera na alle inspanningen constant paperjam.

Terwijl ik zeker wist dat ik alles perfect weer in elkaar gezet had.

Slim kliken schuifsysteem. .Toch alles weer uit elkaar gehaald en niets kunnen vinden .

Jammer van de 1.5 toner die ik nog had. Deze via M.P. Met 20€ winst verkocht.

Printer met de schrootboer meegegeven.

En heb een nieuwe netwerk laserprinter een lexmark ms417dn gekocht voor 82€ Met een toner voor 2500 pagina's ruim voldoende voor een paar jaar.

Lexmark extra garantie aangevraagd. 4 jaar dus geen miskoop.

Deze print ook dubbelzijdig en is razend snel ivm de H.P.

Mooie printer en heb in de uk nog een wifi module gekocht voor 20euro

Mijn keuze is een z/w laserprinter omdat ik amper een kleuren printout wil daar heb ik een iphone en ipad voor. Tevens wil ik geen gezeik hebben met opgedroogde inktpatronen van een inktjetprinter.

Lexmark draait lekker draadloos en staat door zijn netwerkfunctie voor ieder device laptop, iphone, ipad paraat . Printer staat in de gangkast samen met de router en de 2 qnap nasboxen.

Kort samengevat. HP is een prima ding maar als er iets niet koosjer meer werkt of dat er spontaan een schroefje mee naar buiten komt en deze is ergens vanuit de printer afkomstig, dan is herstellen een crime.

Succes

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Nja, die nieuwe goedkope plastic printertjes van HP vind ik niet veel maar ze zijn gelijkwaardig of zelfs in mijn optiek beter dan Canon of Epson printers. Laat die een half jaar staan en je kunt een nieuwe kopen omdat de spuitkoppen verstopt zijn (uitzonderingen daargelaten).

Sterker nog, ik heb op zolder nog een HP 880C staan, daar hoef ik maar een cartridge in te doen en dat ding werkt weer uitstekend. Bij mijn dochter op de kamer staat een HP 6500A-Plus all in one printer, is inmiddels ook 9 jaar oud en print en scant zonder problemen.

Het kan natuurlijk wel eens gebeuren dat er een schroefje los trilt als de printer trilt of misschien niet goed vastgezeten heeft in fabriek of misschien stukje plastic afgebroken is als papier heeft vastgezeten wat er wat onzorgvuldig is uitgehaald, who knows

Maar HP gaat normaliter echt lang mee, momenteel staat hier ook een zwart/wit all in one laserprinter van HP.

Van Lexmark hoor ik inderdaad ook goede berichten, kennis van me heeft er daar ook eentje van die al langere tijd mee gaat. Netwerkfunctie is Lexmark niet speciaal mee dat kan HP ook.

V.w.b. herstellen van een printer, dat is niet alleen bij HP een crime, veel plezier met andere merken ook. Ik heb wel nog eens een HP alleen in one bijna helemaal uit elkaar gedraaid om de scanner weer te repareren. Veel werk, maar wel te doen.

Het blijft een crime om eender welke printer te gaan herstellen, en zeker gezien de prijsstelling van printers tegenwoordig kun je beter wegkiepen en een nieuwe kopen.

 
B.T. Je hebt volkomen gelijk de meeste huidige printers ondersteunen een netwerk.

Maar vroeger...........

Printers kosten al jaren geen drol. Totdat de toner of inkpatroon op of verstopt is.

Koop je een fake merk toner of inktpatroon  , weg garantie.....

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Printers kosten inderdaad geen drol meer, maar het zou toch eens fijn zijn dat zo'n ding eens een jaar of 15 a 20 mee gaat, want ik print hier niet veel, enkel wat voor de school van de jongste hier, en zo affentoe eens een e-ticket als we weer eens een weekendje op vakantie gaan...

 
Heel verschillend. In 2004 een HP 5110 all-in-one gekocht.

Net buiten de garantie van een jaar bleven de koppen eigenwijs aan de rechterkant staan. Het is nooit gelukt om dit te herstellen.

In 2005 een HP 5510 all-in-one gekocht. Deze doet het nog steeds perfect.

Voor deze printers heb ik een Epson printer gehad. Hier heb ik veel inkt verstookt met het regelmatig doorspuiten van de printkop voordat hij fatsoenlijk een print maakte. Deze heb ik vervangen door de HP 5110 vanwege de weggegooide inkt.

 
maar het zou toch eens fijn zijn dat zo'n ding eens een jaar of 15 a 20 mee gaat,
Jij bent een grappenmaker. Zelfs matrixprinters doen het nog wel maar worden zo lang niet meer gebruikt. :biggrin:

En sowieso is moderne apparatuur niet gemaakt om zo lang mee te gaan. Alhoewel je soms best wel eens geluk kunt hebben, zie de nu zowat 13 jaar oude HP van Dirk, die komt in de buurt. :)

Wil je echt lang meegaan? Check dan eens voor een goedkope zwart/wit laserprinter als je toch niet in kleur wilt printen. Vergelijk met name ook wat de toner kost voor het model wat je op het oog hebt. Je kunt beter een iets duurder model nemen, waarvan de toner dan goedkoper is.

Heb hier een HP Laserjet M1546 MFP all in one staan (kan zelfs faxen), deze is niet meer verkrijgbaar maar er zijn er verschillende te krijgen, zelfs vanaf een 137 euro (HP Laserjet Pro 130 NW), heeft ook goede reviews, maar zoals gezegd, check de toner prijs.

De eerste toner die je erbij krijgt is goed voor 'n 1000 afdrukken dacht ik, daar kon ik zo al bijna twee jaar mee toe. En nu alternatieve toner er in, kostte me 48 euro, zou iets van 5.000 afdrukken kunnen doen. Maar laat het om eens echt grof te doen 3.500 zijn. Zit je nog aan 1,4 cent per afdruk. Lachen toch? En zo'n ding gaat vele jaren mee.

Heb er pas nog een antieke laserprinter weggekiept die op zolder stond, zwaar kreng wat nog aan de Vax/VMS gehangen heeft op 't werk vroeger. Deed het nu ook nog. Was dus al meer dan 20 jaar oud en toch nog toner van verkrijgbaar. :)

 
Black Tiger zei:
Jij bent een grappenmaker.
Hoezo ben ik een grappenmaker? Ik zou het echt eens fijn vinden dat er hier iets staat/hangt of ligt wat elektrisch is wat 15 tot 20 jaar zonder problemen mee gaat! En dat is nu dus niet alleen de printer.

Mijn auto als voorbeeld, deze is nu 5 jaar jong, en daar is al een expansievat voor het koelwater vervangen omdat de eerste lek was??? Dit moet toch niet kunnen.

Ik heb deze week een brief ontvangen wat over mijn pensioen gaat, ik heb er morgen 37 jaar opzitten wat werken betreft, en mag volgens onze regering nog 15 jaar??? ( Oeps, offtopic ) :biggrin:

 
Jij bent een grappenmaker omdat je zou moeten weten dat:

a.) dingen niet meer gemaakt worden om zo lang mee te gaan want dan wordt er niets meer verdiend. Ondanks dat zijn er toch nog dingen die best lang mee gaan.

b.) v.w.b. randapparatuur voor computers dit al lang niet meer van toepassing is, want de apparatuur werkt nog wel, maar Windows zorgt er wel voor dat er geen drivers meer beschikbaar zijn en daarmee de ondersteuning en dus bruikbaarheid weg valt.

Expansievat koelwater is inderdaad na 5 jaar wel vreemd en kan duiden op een constructiefout. Bij de Nissan Micra (oudere modellen in elk geval) is daar ook een probleem mee omdat een bepaalde bocht in het vat op de verkeerde plek zit zodat hij regelmatig te heet daar kan worden op dat plekje en daar dus sneller slijt en uiteindelijk stuk gaat.

 
Ik heb een HP Deskjet 3940

Kan zowel kleuren als zw printen; ik gebruik m altijd als ik iets moet printen.

Die printer is zo oud dat ik de datum dat ik m kocht mij niet kan herinneren.

Hij is zo oud dat er zelfs geen scanner op zit.

werkt altijd, een andere hoef ik niet.

 
Hoi the matrix,

nee hoor, laatst nog van Weekendje weg.

Hij werkt uitstekend.

Zolang ie het doet koop ik geen nieuwe.

 
Zolang ze de cartridges nog verkopen bij de Action die in mijn printer passen koop ik voorlopig geen nieuwe....

Of er nu wel of geen schroefjes mee komen met de print. 

Maaruh, @Bones? Weekendje weg?  Wanneer/waar? 

BBQ-time komt er weer aan...

 
Was in Carlton Beach, Scheveningen.

Was erg gezellig.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan