Natuurkundige Stephen Hawking (76) overleden

freggel1

Addicted Member
Moderator
Lid sinds
5 jan 2003
Berichten
20.146
Waarderingsscore
568
Punten
113
Leeftijd
59
Locatie
Zundert
De Britse natuurkundige, wiskundige en kosmoloog Stephen Hawking is overleden. Hij werd 76 jaar oud. Hawking wordt gezien als een van de grootste wetenschappers van deze tijd.

In een verklaring laat de familie weten diep bedroefd te zijn. "Hij was een groot wetenschapper en een buitengewone man wiens werk en nalatenschap nog vele jaren zullen voortleven."

Hawking werd vooral bekend door zijn onderzoek naar zwarte gaten, plaatsen in het heelal met heel veel zwaartekracht waar niets uit kan, ook geen licht. Hawking ontdekte daar een straling, die naar hem werd vernoemd.

Ook ontwikkelde hij het begrip imaginaire tijd in de kosmologie. Met deze imaginaire tijd hoopt hij singulariteiten (punten in de kosmos waar normale natuurkundige wetten niet gelden) te kunnen oplossen, zoals bij de oerknal en in zwarte gaten.

Bron: NOS.nl

 
Dit verlies zal ook in de serie The Big Bang Theory als groot verlies worden ervaren.

 
Inderdaad RobC, daar zullen ze er zeker op een of andere wijze aandacht aan besteden.

Via die serie heb ik zelf ook voor het eerst van deze man gehoord en later enkele afleveringen gezien van een serie die door hem op NGC of Discovery gepresenteerd werden en hij jonge mensen door bepaalde opdrachten iets liet uit zoeken.

Erg interessant. Het was zeer respectvol dat hij zo fysiek beperkt was en toch nog wetenschappelijk bezig bleef.

Hij ruste in vrede.

 
Overleden op de geboortedag van Einstein en net zo oud geworden.

Wat een toeval en een groot verlies.

 
Overleden op de geboortedag van Einstein
Dat klopt helaas niet.

Albert Einstein is 18 april 1955 overleden, dat is pas over een paar dagen. Ze zijn wel beiden 76 geworden.

Inderdaad een groot verlies, ik heb een enorm respect voor deze man.

 
Vond het altijd maar een naar gezicht de man helemaal scheefhangend in die rolstoel en met die blikken stem praten.

Veel sterkte voor de familie die hem echt missen.

 
Nee bt ik zei dat hawking overleden is op de GEBOORTE DAG van Einstein en niet op de sterfdag

 
@The Matrix: Oeps, blunder, ik heb 't totaal verkeerd gelezen. :bloos: :bloos:

Je hebt helemaal gelijk!

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan